همزمان با چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان گلستان:

نخستین نمایشگاه تخصصی در و پنجره و ماشین‏ آلات وابسته استان گلستان برگزار شد!!

پنجره ایرانیان: دهم خرداد 1395 چهاردهمین نمایشگاه ساختمان استان گلستان همزمان با دو نمایشگاه دیگر برگزار شد.
  • دوشنبه 21 تیر 1395 ساعت 10:42

نمایشگاه صنعت ساختمان گلستان که امسال، به گفته مسئولان، با حضور 70 شرکت از 8 استان کشور برپا شده بود، مهمترین رخداد صنعت ساختمان این استان حاصل خیز کشورمان به‏ شمار می ‏آید. اما نکته ‏ای که از همان ابتدا توجهات را به خود جلب می‏ کرد اضافه شدن دو عنوان نمایشگاهی دیگر بود که اتفاقا زیرمجموعه نمایشگاه صنعت ساختمان محسوب می‏ شوند. این دو عبارت بودند از: نخستین نمایشگاه تخصصی در و پنجره و ماشین آلات وابسته و نخستین نمایشگاه تخصصی آسانسور و بالابر، قطعات و تجهیزات جانبی. روشن است فعالان صنعت پنجره‏ سازی و نیز آسانسور، نمایشگاه صنعت ساختمان را از خود می‏ دانند و در صورت صلاحدید حتما در آن شرکت می‏ کنند. حال، اینکه قرار دادن دو نام دیگر در کنار یک نمایشگاه باسابقه، چه سودی می ‏توانست داشته باشد، سوالی بود که به هر روی پاسخ مناسبی برای آن نیافتیم. ظاهرا یکی از اهداف برگزاری همزمان این سه نمایشگاه، بالا بردن انگیزه فعالان این دو صنعت برای شرکت در نمایشگاه بود. اما ظاهرا این هدف نیز محقق نشده بود، چون اتفاقا این دو صنعت کمترین تعداد غرفه‏ داران را تشکیل می‏ دادند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

به نظر می‏ رسد مسئولان ذی‏ ربط به جای افزودن بر طول و طمطراق عناوین نمایشگاهی، باید دلایل واقعی عدم استقبال فعالان صنعت را کشف کنند. بر اساس گزارش گروه خبری پنجره ایرانیان، تعداد فعالان صنعت در و پنجره در این نمایشگاه کمتر از انگشتان یک دست بود و وضعیت صنعت آسانسور هم بهتر از این نبود. این با وجودی است که استان گلستان مجموعه ‏ها و تولیدکنندگان معتبر و بسیار موفقی دارد که اکثر آنها در این نمایشگاه حضور نداشتند. بدیهی است مجموعه ‏ای که قصد نداشته باشد در چهاردهمین دوره از یک نمایشگاه شرکت کند، در نخستین دوره از نمایشگاه در و پنجره که از قضا در همان زمان و مکان دایر است نیز شرکت نخواهد کرد.
به غیر از این، دوستان برگزارکننده پیش از آنکه در صدد بالا بردن انگیزه فعالان صنعت باشند، بهتر است در خصوص آگاهی آنان از برگزاری چنین رخداد مهمی اطمینان حاصل کنند. گروه خبری پنجره ایرانیان در بازدیدهای خود از تولیدکنندگان استان گلستان در چندین شهرک صنعتی، متوجه شد که برخی از فعالان اصلی عرصه در و پنجره، اصلا اطلاعی از برگزاری این نمایشگاه نداشته ‏اند. از سوی دیگر، بیشتر غرفه ‏داران از قیمت بالای غرفه‏ های نمایشگاه گلستان گلایه‏ مند بودند که ظاهرا تناسبی با نمایشگاه‏ های استانی نداشته است. به‏ هرحال به نظر می‏ رسد که چنین مواردی باعث بی‏ تفاوتی تولیدکنندگان به نمایشگاه ‏های این چنینی می‏ شود که امید است مسئولان نسبت به اطلاع از این موارد و رفع آنها اقدام کنند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 105 ــ تیر 95


ثبت نظر

ارسال