مدیرعامل آبسکون: تورم مهم‌ترین مشکل تولید است

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون گفت: مهم‌ترین مشکل ما تورم است که در این راستا بخش‌های مختلف ازجمله سازمان‌های مردم‌نهاد، اتاق تعاونی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی باید در کنار هم باشند و چاره‌اندیشی کنند. به‌ویژه از دولت و مجلس شورای اسلامی که هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری هماهنگ هستند، انتظار داریم با چاره‌اندیشی از این تورم افسارگسیخته پیشگیری کنند.
  • شنبه 27 فروردین 1401 ساعت 11:21

به گزارش دنیای اقتصاد، هبت‌اله فاضلی درباره عملکرد صنعت آلومینیوم در سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری ازجمله تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا روبه‌رو بودیم که به‌خودی‌خود سبب محدودیت‌ در بازارهای مختلف ازجمله صنایع پایین‌دست آلومینیوم نیز شده است. از سوی دیگر بازار آلومینیوم و صنایع پایین‌دست آن به دلیل کمبود بودجه‌های عمرانی و نقدینگی پایین در ساخت‌وساز با رکود‌ همراه شده است، این در حالی است که در سال‌های گذشته شاهد ساخت‌وساز در بخش صنعت ساختمانی از سوی بخش ‌خصوصی بودیم و همین سبب رونق در صنعت ساختمان‌سازی شده بود؛ اما طی یکی، دو سال اخیر ساخت‌وساز به کمترین میزان خود رسیده و این موضوع سبب رکود بازار شده است.

فاضلی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در بخش دولتی تا حدودی فعالیت پروژه‌های ساختمانی موجب رونق اقتصادی شده و از شدت رکود در این بخش کاسته است، اما بخش خصوصی دیگر قدرت ساخت‌وساز را به دلیل تورم بیش‌ازحد و گرانی مصالح ساختمانی ازجمله آهن، سیمان و آلومینیوم ندارد، از همین ‌رو بازار با رکود همراه شده است.

رئیس اتحادیه مصنوعات آلومینیومی تهران در ادامه یادآور شد: در هیچ اقتصادی شاهد نیستیم که قیمت‌ها طی ۶ ماه دو برابر و حتی بیش از دو برابر شود که این اتفاق در اقتصاد ما روی داده و این موضوع اقتصاد ما را بیمار کرده است.

فاضلی در ادامه با تاکید بر این موضوع که تاکنون هیچ‌گاه شاهد چنین تورمی در بازار نبوده‌ایم، گفت:‌ قیمت بلیت آلومینیوم که به‌عنوان مواد اولیه به کار گرفته می‌شود، ابتدای سال گذشته هر کیلو حدود ۴۵ هزار تومان بود که هم‌اکنون به ۱۰۵ هزار تومان رسیده که سبب ضرر و زیان تولیدکننده خواهد شد. در حقیقت این تورم افسارگسیخته امنیت اقتصادی و شغلی را از بین می‌برد و جایی برای برنامه‌ریزی یک ساله باقی نمی‌گذارد.

وی در ادامه درباره عملکرد شرکت آبسکون خاطرنشان کرد: البته ما در شرکت آبسکون سال گذشته کار ۱۰ تا ۱۵ برج را برعهده گرفته و کارهای پنجره‌سازی و نصب شیشه آن را انجام داده‌ایم. هرچند شرکت با تمام ظرفیت خود کار نکرده است و از سه شیفت کاری با یک شیفت به کار خود ادامه داده‌ایم، اما در حد معقول و متوسط خود کار گرفته و به اتمام رسانده‌ایم.

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون همچنین افزود: ما در مجموعه خود صفر تا صد کارها را خودمان انجام می‌دهیم و تمام کارها استاندارد است و حتی بهتر از خارجی‌ها کارها را انجام می‌دهیم. البته باید یادآور شوم تا پیش از تحریم‌ها این کار را خارجی‌ها انجام می‌دادند، اما چند سالی است که در نبود شرکت‌های خارجی ما با توان داخلی برج‌سازی‌ها را انجام می‌دهیم و به‌راحتی جایگزین آن‌ها شده‌ایم.

فاضلی در ادامه تاکید کرد: در زمینه مواد اولیه نیز با مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم، مواد اولیه موردنیاز ما بیلت آلومینیوم است که آن را در واحد تولیدی خود به پروفیل و درنهایت به دروپنجره تبدیل می‌کنیم. در واحد خود خطوط رنگ و آنادایز نیز داریم و به‌نوعی صفر تا صد کار را خود انجام می‌دهیم.

 


ثبت نظر

ارسال