هفتمین نمایشگاه بین ‏المللی در و پنجره تهران برگزار شد:

نمایش بی ‏رحمی رکود

پنجره ایرانیان: محل دائمی نمایشگاه های تهران امسال نیز به رسم هرساله میزبان فعالان صنعت در و پنجره‏ سازی کشورمان بود.
  • سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت 10:2

بزرگترین گردهمایی این صنعت در حالی از دوم تا پنجم بهمن ماه برگزار شد که با وجود شور و حرارت غرفه ‏گذاران در آغاز کار، که بی‏ تاثیر از سپیده دم پسابرجام نبود، سرمای رکود حاکم بر بازار، سردتر از سرمای زمستان نمایشگاه را به ‏تدریج در یخبندان دلسردی فرو برد.
با این حال، نظر تمامی غرفه ‏گذاران این چنین نبود. با اینکه استقبال از نمایشگاه هفتم کمتر از همیشه بود، و غالب شرکت‏ کنندگان دلسرد و نادم از هزینه‏ کرد خود در این دوره بودند، برخی از غرفه‏ گذاران بر کیفی بودن بازدیدکنندگان تاکید داشته و بسیار راضی به نظر می ‏رسیدند. اگر بخواهیم بر اساس نظرات شرکت‏ کنندگان، یک ارزیابی کلی از نمایشگاه به ‏دست دهیم، باید بازار آلومینیوم را نسبت به یو.پی.وی.سی پرمایه‏ تر گزارش کنیم و لبان غرفه‏ گذاران این بخش را خندان ‏تر تصویر کنیم.
اما، آنچه مایه خرسندی بود برگزاری فوق‏ العاده نمایشگاه بود؛ با وجود اینکه گزارشگر پنجره ایرانیان در گفتگو با عزیزان غرفه ‏دار، اصرار بر شنیدن انتقادات آنها از ستاد برگزاری داشت، اکثریت سوال شوندگان، بر رضایت خود از نحوه برگزاری تاکید داشتند و جز برخی ناهماهنگی‏ های معمول، نقد قابل بحثی در میان نبود. البته به جز درخواست‏ های همیشگی اکثر اهالی این صنعت مبنی بر تغییر تاریخ و همچنین تغییر ساعات بازدید این نمایشگاه.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

بنا به نظر غالب فعالان این صنعت، مناسب‏ ترین زمان برای برگزاری نمایشگاه در و پنجره اواخر تابستان است، ای کاش دست ‏اندرکاران برای تکمیل عملکرد خود در برگزاری کم ‏نقص نمایشگاه، و جهت جلب رضایت اهالی این صنعت برای این منظور نیز تلاش ‏هایی به خرج دهند. هر چند از محدودیت ‏های موجود برای تغییر تاریخ در تقویم نمایشگاهی آگاهی داریم، اما بر این اصل نیز باور داریم که "کار نشد ندارد".
به‏ هرحال نمایشگاه هفتم نیز به خاطره ‏ها پیوست و در این میان، پنجره ایرانیان به رسم همیشه کوشید تا با ضبط نظرات غرفه ‏گذاران و ثبت تصاویر، بخشی از این خاطره را برای فعالان صنعت در و پنجره برای همیشه زنده نگه دارد. برای این منظور به سراغ غرفه‏ داران رفتیم و از ایشان سه سوال پرسیدیم. در ادامه این پرسش ‏ها و پاسخ‏ های عزیزان را می‏ خوانید:
پرسش 1: زمینه فعالیت شما چیست؟ چه محصول جدیدی به نمایشگاه تهران آورده ‏اید؟ سازمان شما در سال گذشته چه فعالیت‏ هایی داشته است؟
پرسش2: ارزیابی شما از نحوه برگزاری نمایشگاه تهران چیست؟
پرسش3: با توجه به برچیده شدن تحریم ‏ها، آینده بازار در و پنجره را چگونه می ‏بینید؟

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 101و102 ــ اسفند 94


ثبت نظر

ارسال