خودکفایی در تولید با توسعه و تکیه‌بر تکنولوژی روز

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون گفت: در تلاش هستیم با به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تولید، به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.
  • چهارشنبه 30 شهریور 1401 ساعت 12:25

مهندس فاضلی در گفتگویی با فلزات آنلاین، ضمن مثبت ارزیابی کردن طرح‌های توسعه‌ای، بیان کرد: توسعه پایدار باعث ایجاد رونق اقتصادی و پیشرفت سازمان و همچنین دست‌یابی به تکنولوژی روز دنیا خواهد شد. ضمن اینکه به‌روزرسانی مداوم ماشین‌آلات، طراحی‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای همواره در دستور کار شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون قرار داشته است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، عنوان کرد: شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون در نظر دارد جهت افزایش تولید و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، دستگاه پرس اکستروژن بسیار پیشرفته با ظرفیت بیش از دو هزار و 500 تن را خریداری و به‌زودی راه‌اندازی کند. این مسئله به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای شرکت در راستای افزایش تولید و بهره‌گیری از تکنولوژی روز در دستور کار قرار گرفته است. همچنین با توجه به اینکه شرکت برای تولید مقاطع آلومینیومی، پادرکوتینگ، آنادایزینگ، دروپنجره‌سازی و اجرای ساختمان کرتین‌وال نیازمند شیشه است، بنابراین راه‌اندازی خط شیشه را به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای در دستور کار داریم و در سال 1402 به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون اذعان کرد: طراحی و محاسبه تمام پروژه‌های ساختمانی توسط دفتر فنی شرکت صورت می‌پذیرد و همچنین تامین آلومینیوم موردنیاز پروژه‌های آبسکون توسط خود شرکت انجام می‌شود؛ بنابراین افتخار می‌کنیم که به خودکفایی کامل در صنعت آلومینیوم دست یافته‌ایم و ضرورت دارد جهت حضور موثر و موفق در بازار ایران، ازلحاظ نرم‌افزاری و تجهیزات همواره به‌روز باشیم.

فاضلی در ادامه تصریح کرد: در نظر داریم در تولید بیلت آلومینیومی نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم و امیدوار هستیم سایر تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی به‌ویژه بیلت نیز ضمن به‌روزرسانی ماشین‌آلات خود و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، به خودکفایی در تولید بیلت دست پیدا کنند و در جهت پیشرفت کشور گام بردارند‌

وی در ادامه مطرح کرد: بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای شرکت با به‌کارگیری از تکنولوژی و دانش روز دنیا، علاوه بر افزایش درآمد، باعث افزایش تولید و ایجاد امید و انگیزه در صنایع آلومینیومی خواهد شد و در تلاش هستیم قدم‌های مثبتی در این راستا برداریم.

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون با اشاره به اهمیت به‌کارگیری از نیروهای متخصص داخلی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید، اشتغال‌زایی و خودکفایی در تولید، خدا را شاکر هستیم که در حال حاضر تمام پروژه‌های بزرگ ساختمانی شرکت آبسکون توسط متخصصان داخلی همراه با استانداردهای جهانی انجام می‌شود. برای مثال، ساختمان چهل طبقه غدیر و مجلس شورای اسلامی، ساختمان شهید خرازی و پروژه‌های بزرگ دیگر، همه و همه نمونه هنر متخصصان داخلی در شرکت آبسکون است و خوشبختانه این شرکت توانایی انجام پروژه‌هایی ازاین‌دست و حتی پیشرفته‌تر را در خارج از کشور دارد. خودکفایی در تولید و عدم وابستگی به خارج از کشور، در دستور کار مدیریت شرکت صنایع آلومینیوم آبسکون قرار گرفته است و روزبه‌روز بر اهمیت تحقق آن در مجموعه مدیریتی شرکت افزوده خواهد شد.

فاضلی در پایان ضمن تاکید بر آموزش نیروی انسانی متخصص در راستای تحقق توسعه، یادآور شد: شرکت آبسکون تعداد نیروهای انسانی متخصص خود را از 120 نفر در سال 1399، به 250 نفر در سال جدید افزایش داده است و امیدوار هستیم با توجه به طرح‌های توسعه‌ای شرکت و همچنین ورود به بازار دروپنجره و پروفیل و نماسازی ساختمان در آینده، این تعداد را هرچه بیشتر افزایش دهیم.


ثبت نظر

ارسال