مدیرعامل آبسکون: از تجهیزات پیشرفته‌ای برای تولید ترمال‌بریک برخورداریم

پنجره‌ایرانیان؛ هبت‌اله فاضلی، گفت: شرکت آبسکون از تجهیزات پیشرفته‌ای نیز برای تولید ترمال‌بریک برخوردار است و همچنین در پنجره‌ها از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌کنیم که هم نسبت به گرما و هم صدا عایق استاندارد است.
  • دوشنبه 9 تیر 1399 ساعت 16:47

مدیرعامل شـرکت آبسکون در گفتگو با فلزات آنلاین، ضمن معرفی این مجموعه تولیدی یادآور شد: مجتمع صنعتی آبسکون ماهانه بیش از 100 تن پروفیل تولید می‌کند که بخشی از آن را برای ساخت دروپنجره و همچنین اجرای نماهای پروژه‌های برج‌سازی استفاده می‌کند و بخشی از آن را در اختیار مشتریان و نمایندگان خود می‌گذارد. همچنین ظرفیت اسمی این شرکت حدود پنج هزار تن در سال است و امیدوار هستیم در سال جاری میزان تولید مجموعه آبسکون افزایش یابد. میزان اشتغال‌زایی این شرکت نیز 150 نفر به‌طور مستقیم و 100 نفر به‌طور غیرمستقیم بوده است.

فاضلی افزود: صنعت پروفیل آلومینیومی در مدت اخیر دو موفقیت داشته است؛ در سال‌های گذشته، حدود 5 هزار تن پروفیل آلومینیومی از کشور‌های ترکیه و ایتالیا، وارد می‌کردیم که در حال حاضر تمام نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی رفع شده ‌است. در زمینه اجرای نمای برج‌ها که توسط شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت نیز بی‌نیاز شده‌ایم. عملکرد در ستاد تنظیم بازار نیز روند مطلوبی داشته، محصولات در بورس به میزان نیاز کشور عرضه شده و قیمت‌ها نیز نسبت به سال گذشته از تعادل نسبی برخوردار است. اعضای سندیکا و مدیران بخش در ایجاد هماهنگی در بورس همکاری خوبی داشته‌اند، البته قیمت‌ها تا حدودی افزایش داشته که با توجه به وابستگی صنعت آلومینیوم به نرخ ارز، طبیعی بوده و قابل‌تحمل است.

وی گفت: باوجود تحریم‌ها، کاهش شدید فروش نفت و عدم دسترسی به گشایش ال‌سی برای ایران، صادرات با توجه به پتانسیل محصولات و قابل‌رقابت بودن آن‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد. امید داریم زمینه برای صادرات محصولات فراهم شود و با برنامه‌ریزی، بتوانیم بر مشکلات تحریمی فائق آییم البته شرکت آبسکون در چند سال گذشته به کشور‌های آلمان و هلند حدود 30 درصد از تولید خود را صادر کرده است.

مدیرعامل آبسکون پیرامون نحوه تامین مواد اولیه موردنیاز این مجموعه اظهار کرد: کیفیت پروفیل به کیفیت بیلت آلومینیومی و ترکیبات آن بستگی دارد و اگر بیلت استاندارد باشد با هر اکستروژن و آندایزی، امکان تولید پروفیل باکیفیت و استاندارد وجود دارد. برای این منظور درصد خلوص بیلت مورداستفاده باید حداقل 63 درصد باشد؛ ازاین‌رو عمدتا از شرکت ایرالکو بیلت تهیه می‌کنیم و با توجه به عرضه این مواد در بورس کالا، چالشی در زمینه تامین آن نداریم.

فاضلی در پایان از پنجره به‌عنوان یکی از زیبایی‌های ساختمان یاد کرد و گفت: پنجره ازجمله مهم‌ترین اجزای ساختمان است که میزان هدر رفت انرژی باید در آن کنترل شود و برای تولید و به کار بردن آن در ساختمان باید نهایت دقت لازم را داشت. کرتین‌وال در برابر حرارت، صوت و رطوبت عایق است. همچنین با توجه به کاربرد آلومینیوم در آن، علاوه بر اینکه وزن زیادی را از ساختمان کم می‌‌شود و در برابر زلزله نیز مقاوم است، نمای منحصربه‌فردی به ساختمان می‌دهد. شرکت آبسکون از تجهیزات پیشرفته‌ای نیز برای تولید ترمال‌بریک برخوردار است و همچنین در پنجره‌ها از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌کنیم که هم نسبت به گرما و هم صدا استاندارد است. با تلاش برای ساخت دستگاه‌ها و سیستم‌های پیشرفته، پیش‌بینی می‌کنم اگر به همین منوال پیشروی کنیم و با برداشته شدن تحریم‌ها به پیشرفت و توسعه‌های بسیاری در این زمینه خواهیم رسید.

 

 

 


ثبت نظر

ارسال