مدیرعامل صنایع آلومینیوم حبیبی عنوان کرد؛

چالش جدید تولیدکنندگان؛ قطعی برق و افزایش قیمت گاز بدون اطلاع قبلی

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم حبیبی گفت: درست در زمانی که تولیدکنندگان با چالش‌های ناشی از نوسانات نرخ ارز و شیوع ویروس کرونا، دست‌وپنجه نرم می‌کنند، قطعی پی‌درپی برق، خسارت‌های زیادی را متوجه کارخانه‌ها و نیروی انسانی آن‌ها کرده است.
  • سه شنبه 22 تیر 1400 ساعت 12:8

ابوالفضل حبیبی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: به‌طور مشخص در صنایع آلومینیوم حبیبی، پروفیل‌های آلومینیومی، کرکره برقی، پروفیل دروپنجره در هر مقطعی که مدنظر مشتری باشد، تولید می‌‌شود. ظرفیت تولید اسمی قیدشده در پروانه بهره‌برداری 10 هزار و 200 تن محصول آلومینیومی است که در حال حاضر به‌صورت کامل فعال نیست زیرا با چالش‌های گوناگونی از قبیل نوسان نرخ ارز، شیوع کرونا، افزایش قیمت مواد اولیه و... که از ابتدای سال گذشته، برای بیشتر تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف کشور به وجود آمده است، مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر، مهم‌ترین معضل غیرقابل پیش‌بینی، قطعی برق است؛ به‌طوری‌که طی یک الی دو هفته اخیر، در روز دو نوبت، جریان برق کارخانه قطع می‌شود که این قطعی جز آسیب رساندن به دستگاه‌ها و تجهیزات تاثیر دیگری در بر ندارد. علاوه بر صدمه زدن به دستگاه، گرمازدگی و آسیب‌های جسمانی نیروهای انسانی نیز مطرح است؛ چراکه دمای هوا در خطوط تولید بسیار بالا بوده و خنک‌کننده‌هایی تعبیه‌شده که به‌صورت دائمی در حال فعالیت هستند و زمان قطع جریان برق، نیروهای مستقر در سالن‌های کارخانه، تحت‌فشار گرمای بسیار بالا قرار می‌گیرند و سلامتی آن‌ها درخطر خواهد بود.

این تولیدکننده محصولات آلومینیومی در ادامه گفت: در کنار این موضوعات، افزایش حدود هفت برابری قیمت گاز مصرفی در قبوض گاز قابل‌مشاهده است. برای کار کردن خطوط تولید به برق و گاز نیازمند هستیم و با این مبالغ و هزینه‌های هنگفتی که برای این نهاده‌های انرژی اعمال کرده‌اند، ازنظر مالی کمی دچار چالش شده‌ایم. حتی گرانی گاز نیز بدون اطلاع قبلی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع آلومینیوم حبیبی در تکمیل سخن خود، تاکید کرد: در حال حاضر با کمتر از ظرفیت اسمی در حال فعالیت هستیم و تولید ما بستگی به میزان سفارشاتی دارد که از سوی مشتری دریافت می‌کنیم. با قطع بی‌برنامه برق این واحد تولیدی، زمان تحویل سفارشات مشتریان به تعویق می‌افتد و این امر باعث کاهش تولید و فروش خواهد شد.

این تولیدکننده محصولات آلومینیومی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در سال 1400 که برای شرکت در نظر گرفته است، اذعان کرد: طی چند سال آینده با ورود یک دستگاه جدید، خط تولید انبوه و فروش بیلت آلومینیومی را راه‌اندازی می‌کنیم. البته در حال حاضر، در حوزه تولید بیلت تولید داریم اما تاکنون از این محصول فروشی نداشته‌ایم. به‌اندازه‌ای برای امر تولید، موانع مختلفی بر سر راه تولیدکننده گذاشته‌ است که در خلال فعالیت روانه، در بازه‌های زمانی مختلف به فکر تعطیل کردن کلیه خطوط تولید و کارخانه می‌افتیم!

مدیرعامل کارخانه تولیدی حبیبی افزود: متاسفانه دولت در اجرای قوانین برای صنایع مختلف کشور بسیار ضعیف عمل کرده است؛ قوانین یکی پس از دیگری، همدیگر را نقض می‌کنند که این اتفاق حاصل از عدم وجود منطق در پس تصمیم‌های اتخاذی توسط مدیران ارشد دولتی است. بیشترین انرژی تولیدکننده صرف رفت‌وآمد به اداره دارایی، مالیات، بیمه و سایر نهادهای مربوط می‌شود که اگر این رفت‌وآمد کمتر بود، تولیدکننده وقت خود را صرف افزایش نیروی انسانی و همچنین توسعه کارخانه، خطوط تولید و ایجاد اشتغال‌زایی کند.

حبیبی در ادامه به این نکته متذکر شد: قرار بر این شد تا در صورت دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات تکلیفی از تولیدکننده‌ای اخذ نشود اما متاسفانه هر دو مالیات باید پرداخت شود که در غیر این صورت، برای روند کار تولیدکننده معضلاتی به وجود خواهد آمد.


ثبت نظر

ارسال