مدیرعامل آلومتک: بر تولید محصولات جدید تمرکز خواهیم کرد

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت آلومتک که ازلحاظ توان تولید و دانش فنی، بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدکننده هادی در کشور به‌حساب می‌آید، طی دو سال گذشته توانسته است رشد قابل‌توجهی را در تولید و فروش محصولات خود تجربه کند. این شرکت در نظر دارد تا در سال جاری در راستای نفوذ بیشتر در بازارهای داخلی و خارجی، سبد محصولات خود را گسترده‌تر کند و به روند افزایشی میزان تولید ادامه دهد.
  • شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 16:26

مدیرعامل شرکت آلومتک در گفتگو با فلزات آنلاین با اشاره به سیر فعالیت شرکت آلومتک و سیاستی که برای ادامه مسیر در نظر گرفته‌اند، گفت: در 6 ماهه ابتدایی سال 1398 با حجم تولید حدود یک هزار و 700 تن از محصولات تولید را پیش بردیم که متاسفانه تا پایان سال با توجه به حجم بالای قراردادها، دورنمای خوبی را نشان نمی‌داد و این یعنی نمی‌توانستیم تا پایان آن سال به تمام تعهدات عمل کنیم و به همین دلیل تعهدات آتی ما بسیار پایین بود. در آغاز کار، گرفتن قرارداد بسیار حائز اهمیت بود تا بتوانیم اعتبار شرکت را دوباره به جای قبلی خود بازگردانیم و این مهم مستلزم این بود که دوباره در مناقصات و مزایده‌های صنعت برق شرکت کنیم. طی یک دوره سه‌ماهه این اتفاق شکل گرفت و تولید یک هزار و 700 تنی شرکت آلومتک در نیمه دوم سال 1398 به بالای چهار هزار تن تولید رسید؛ رویه‌ای که با همکاری دست‌‌اندرکاران آلومتک نتیجه داد و این شرکت به مسیر تولیدی خود بازگشت. در سال 1399 نیز به این رویه ادامه دادیم.

مهدی سهرابی افزود: محصولات آلومتک در صنعت برق کشور کاربرد دارد. متولی صنعت برق کشور دولت است و با توجه به کاربرد محصولات آلومتک در خطوط انتقال برق، باید به‌صورت مستقیم با شرکت‌های دولتی که به‌اصطلاح برق‌های منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نامیده می‌شوند، وارد معامله می‌شدیم؛ طبق قوانین دولتی، این شرکت‌ها از طریق مناقصات کار می‌کنند و مثل دیگر صنایع و شرکت‌ها بازاریابی ندارند.

وی گفت: شرکت تامین‌کننده مواد اولیه صنعت برق باید دارای استانداردهایی باشد که آلومتک از این مزیت برخوردار است؛ اگرچه سال‌های قبل، به خاطر اتخاذ بعضی از سیاست‌ها، شرکت از این مسیر فاصله گرفته بود. در سال گذشته در بیش از 70 تا 80 مناقصه شرکت کردیم و درواقع در همه رویدادها به‌عنوان رقابت، شرکت کردیم. نتیجه این شد که در سال 1399، میزان تولید هفت هزار تن را پشت سر گذاشتیم و درمجموع هفت هزار و 848 تن محصول تولید کردیم.

سهرابی پیرامون محصولات تولیدی شرکت آلومتک و برنامه‌ریزی و اولویت‌هایی که برای سبد محصولات این شرکت در نظر گرفته‌اند، توضیح داد: رده تولید شرکت آلومتک، محصولات آلومینیومی است که از یک‌سو مرتبط به وزارت صنایع و از سوی دیگر به وزارت نیرو ارتباط دارد. مواد اولیه مورداستفاده آلومتک، آلومینیوم و فولاد بوده و محصولات تولیدی این شرکت، هادی‌های آلومینیومی با مغزی فولاد و هادی‌های آلیاژی است. به‌طورکلی، این واحد تولیدی سه مزیت دارد که می‌تواند باعث وسعت دامنه محصولات شود؛ در محصولات آلومینیومی، محصولات هادی‌های موردنیاز در خطوط انتقال را تولید می‌کنیم.

مدیرعامل آلومتک در پایان افزود: شرکت آلومتک قابلیت‌های دیگری هم دارد؛ تولید هادی‌های روکش‌دار، هادی مسی به‌غیراز مفتول مس و علاوه‌ بر آن، تنها شرکتی هستیم که به دلیل داشتن دستگاه‌های پرس اکستروژن که هم‌زمان با تاسیس این شرکت در خط تولید نصب‌شده، مقاطع مختلف آلومینیومی از پروفیل‌ آلومینیومی برای ساختمان‌ها تا مقاطع صنعتی مثل پروفیل و باسبار که برای نیروگاه‌ها و پست‌های برق استفاده می‌شود را نیز تولید می‌کنیم. به همین دلیل توانستیم گریزی به بازار به‌اصطلاح غیردولتی هم بزنیم.


ثبت نظر

ارسال