مدیرعامل سیوا پروفیل: نوسانات قیمتی، اعتبار شرکت‌ها را زیر سوال برد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت سیوا پروفیل گفت: از زمانی که نوسانات نرخ ارز بیش‌ازحد معمول شد و به‌تبع آن، قیمت تمام‌شده محصولات تولید شده نیز نسبت به آن چیزی که از قبل با مشتری طی شده بود، افزایش پیدا کرد، اعتماد میان تولیدکننده و مصرف‌کننده از بین رفت.
  • دوشنبه 23 فروردین 1400 ساعت 16:0

محمد فنایی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: برند سیوا پروفیل از سال 1386 شروع به تولید پروفیل‌های آلومینیومی کرده است. در تحلیلی از وضعیت بازار فروش محصولات خود، باید متذکر شد که به علت نوسانات نرخ ارز، بیشتر واحدهای تولیدی متحمل خسارت شده‌اند یا دست از کار کشیده‌اند.

وی افزود: در سال جدید، با به وجود آمدن مشکلات فراوان در زمینه‌های مختلف مانند چالش در تامین مواد اولیه، بالا رفتن قیمت آلومینیوم، افزایش نرخ ارز و به‌تبع آن، افزایش قیمت تمام‌شده محصولات تولید شده نتوانستیم آن‌گونه که باید، تولید و فروش مطلوبی داشته باشیم.

این تولیدکننده محصولات آلومینیومی، مطرح کرد: از زمانی که نوسانات نرخ ارز بیش‌ازحد معمول شد و به‌تبع آن، قیمت تمام‌شده محصولات تولید شده نیز نسبت به آن چیزی که از قبل با مشتری طی شده بود، افزایش چشمگیری یافت، اعتماد میان تولیدکننده و مصرف‌کننده از بین رفت و به‌عبارت‌دیگر، مشتریان به خاطر گران‌تر شدن قیمت آلومینیوم و درنهایت قیمت محصول تولیدی، اول ارسال بارها را مطالبه کرده و سپس اقدام به پرداخت وجه بابت خرید خود می‌کنند تا مجبور به پرداخت قیمت روز محصولات تولید شده نباشند.

مدیرعامل شرکت سیوا پروفیل بیان کرد: ظرفیت تولید این شرکت روزانه 100 تن بوده است اما متاسفانه در سال جاری نتوانستیم به همین میزان محصول تولید کنیم که این اتفاق نیز، نتیجه آشفتگی بازار و مشکلات موجود در آن است که یک تولیدکننده را به‌سادگی به چالش می‌کشاند که برای رهایی از آن، باید سختی‌های فراوانی را تحمل کند تا بتواند از رکود تولید و همچنین کاهش درآمد، نجات یابد و مجددا به رونق تولید بازگردد.

وی اضافه کرد: به این دلیل محصولات ما از کیفیت مرغوبی برخوردار است که معتقد هستیم بازار خرید محصول باکیفیت هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و همچنین برخلاف عمده تولیدکنندگان پروفیل‌های آلومینیومی که برای تولید از ضایعات آلومینیومی استفاده می‌کنند و فقط درآمد برای آن‌ها مهم و به کیفیت کار توجهی ندارند، ما فقط از محصولات استاندارد آلومینیومی استفاده می‌کنیم. ازاین‌رو، با شروع سال جاری برنامه‌هایی را در ارتباط با بهبود روند تولید و ارتقای کیفی محصولات خود اجرا کردیم و تا به نتیجه رسیدن آن‌ها نیز دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است که تفاوت قیمت تمام‌شده محصولات تولید شده با ضایعات آلومینیومی با محصولاتی که از شمش و بیلت خالص آلومینیومی ساخته می‌شوند، تفاوت بسیاری دارد و این تفاوت قیمت باعث شده تا برای ما مشکلاتی را در فرایند فروش محصولات، به وجود بیاورد. مصرف‌کننده با مشاهده این تفاوت قیمت بیشتر ترغیب می‌شود تا از محصولاتی که قیمت تمام‌شده پایین‌تری دارند، خرید کند بدون این‌که بداند این محصولات کیفیت لازم را ندارد.

فنایی تصریح کرد: همین‌که بتوانیم حتی به میزان کم، تولید داشته باشیم، برای ما کار بسیار بزرگی است! چراکه با توجه به افزایش نرخ ارز، حجم تولید شرکت کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر، با تمام ظرفیت، محصول تولید نمی‌کنیم. اگر حمایت‌های لازم از سوی دولت شکل بگیرد و راه‌حل‌های درستی را برای برطرف کردن مشکلات یافت شود، قادر هستیم ظرفیت تولید کارخانه خود را تکمیل کنیم و تولید را چند برابر افزایش بدهیم و زمانی که بتوانیم این کار را انجام دهیم، دیگر احتیاجی به توسعه کارخانه نخواهیم داشت.

این فعال صنعت آلومینیومی در مورد توقعات تولیدکنندگان از دولت و مسئولین، اظهار کرد: تولیدکنندگان توقع زیادی از دولت ندارند و فقط خواهان ثبات قیمت‌ها هستند؛ چراکه این نوسانات، چیزی جز متضرر شدن برای آن‌ها، در بر نداشته است. البته در این خصوص باید این نکته را هم متذکر شد که متاسفانه دولتی‌ها به وعده‌هایی که در جهت حمایت از تولیدکنندگان داده بودند، تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و علی‌رغم اینکه امر قیمت‌گذاری کاملا متاثر از سیاست‌گذاری‌های دولت است، اظهار دارند که این کار به آن‌ها مربوط نیست و عملا از زیر بار مسئولیت‌پذیری، شانه خالی می‌کنند.

 


ثبت نظر

ارسال