مدیرعامل آلومینیوم سراج: کمبود نقدینگی به سال جدید منتقل شد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان گفت: کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین چالشی بود که در سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان ازجمله همین شرکت، با آن مواجه بوده‌اند؛ ضمن اینکه هنوز بخشی از مطالبات ما از فروش محصول توسط مشتریان پرداخت نشده است که این موضوع می‌تواند اثرات منفی بر فعالیت هر واحد تولیدی داشته باشد.
  • سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 13:3

حسن منوری قهرمانی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان از سال 1372 تاکنون در تولید پروفیل‌های آلومینیومی فعالیت دارد. ظرفیت تولید این شرکت ماهانه 300 تن بوده که کنون با صد در صد ظرفیت، در حال تولید پروفیل آلومینیومی هستیم. در هر نوبت تولید 60 درصد از محصولات خود را صادر می‌کنیم. باوجوداینکه نوسانات نرخ ارز روی صادرات تمام صنایع تاثیرگذاری مستقیم دارد تا به امروز در فروش صادراتی این شرکت وقفه‌ای ایجاد نکرده است و این امر را در هر نوبت به‌صورت کامل انجام می‌دهیم.

وی در خصوص چالش‌های سال 1399، بیان کرد: تاکنون مانند بسیاری از شرکت‌ها که برای صادرات محصولات خود چالش‌های زیادی را بر سر راه خود تجربه می‌کنند، دچار مشکلی نشده‌ایم و در تلاش هستیم تا بتوانیم میزان صادرات خود را نیز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان اذعان کرد: کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین چالشی بود که در سال گذشته بسیاری از تولیدکنندگان ازجمله همین شرکت، با آن مواجه بوده‌اند. ضمن اینکه هنوز بخشی از مطالبات ما از فروش محصول توسط مشتریان پرداخت نشده است که این موضوع می‌تواند اثرات منفی بر فعالیت هر واحد تولیدی داشته باشد.

این تولیدکننده محصولات آلومینیومی خاطرنشان کرد: مواد اولیه مورد استفاده این شرکت برای تولید پروفیل آلومینیومی‌، شمش خالص است که آن را از بورس کالای ایران تهیه می‌کنیم. به هر میزان که بخواهیم شمش خالص آلومینیومی در بورس کالا وجود دارد و در تامین آن با مشکلی روبه‌رو نیستیم.

قهرمانی در خصوص برنامه توسعه‌ای در سال 1400 اظهار کرد: در جهت گسترش فعالیت خود در سال 1400، در نظر داریم خطوط تولید خود را افزایش دهیم و با به‌روزرسانی و توسعه خطوط تولید، محصولات بیشتر و با کیفیت بالاتری تولید و روانه بازار داخلی و صادراتی کنیم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان در پاسخ به اینکه تکنولوژی به‌کاررفته شده در خطوط تولید این شرکت، چیست، گفت: در این شرکت از آخرین و به‌روزترین تکنولوژی دنیا استفاده شده که آن را از کشور ایتالیا تامین کرده‌ایم.

قهرمانی در پاسخ به اینکه معاملات صادراتی در بورس کالا تا چه اندازه بر شفاف‌تر شدن امر صادرات کمک می‌کند، بیان کرد: این کار تا حد بسیار زیادی به شفافیت صادرات کمک خواهد کرد زیرا باعث روشن شدن و ثبات قیمت صادرات می‌شود.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر قیمت تمام‌شده محصولات این شرکت، خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات ما که هنوز پرداخت نشده، مربوط به صادرات محصول بوده و این در حالی است که دلار روند کاهشی را طی می‌کند و این امر موجب ضرر برای ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر دولت بتواند ثبات قیمت ایجاد کند و حباب قیمتی را از بین ببرد، شرایط تولید و فروش برای تمام تولیدکنندگان ازجمله ما، بهتر خواهد شد زیرا نوسانات نرخ ارز و در پی آن، قیمت مواد اولیه و قیمت تمام‌شده محصول، چیزی جز ضرر برای ما ندارد.

وی در تکمیل صحبت خود در خصوص عدم وجود توانایی خرید شمش خالص از بورس کالا توسط برخی از تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: در خصوص به وجود آمدن این مشکل، باید گفت ممکن است این دسته از تولیدکنندگان کد بورسی دریافت نکرده باشند و یا فعالیت رسمی نداشته باشند و اسم واحدهای تولیدی خود را در سامانه به ثبت نرسانده باشند. مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که این دو نمونه، از جمله مشکلات موجود است.


ثبت نظر

ارسال