برزیل خلا چین را در بازار آلومینیوم پر خواهد کرد

پنجره‌ایرانیان؛ بازگشایی واحد ذوب نورسک‌هیدرو در برزیل، کمک بزرگی به تامین کمبود آلومینیوم در بازار خواهد کرد.
  • چهارشنبه 13 شهریور 1398 ساعت 20:52

به گفته مسئولان شرکت نورسک‌هیدرو، طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر، واحد تصفیه آلومینای آلونورث در برزیل تولید خود را به 95-85 درصد ظرفیت اسمی این شرکت خواهند رساند.

به گفته کارشناسان بازار آلومینیوم، با ادامه تعطیلی واحدهای ذوب مختلف در چین، کمبود آلومینیوم ناشی از توقف تولید در چین به 1.1 میلیون تن خواهد رسید. کاهش قیمت و تقاضا مهم‌ترین عامل در کاهش تولید خواهد بود. تعطیلی واحدهای ذوب مختلف در شاندونگ به علت سیل و همچنین کاهش 500 هزار تن از ظرفیت تولید در گروه زینفا (Xinfa)، مهم‌ترین عامل در کاهش ظرفیت خواهد بود. با توجه به موارد ذکرشده، در خارج از چین نیاز به ظرفیت تولید مازاد به‌منظور جایگزینی ظرفیت ازدست‌رفته در چین وجود خواهد داشت.

هم‌زمان شرکت نورسک‌هیدرو در حال نصب نهمین فیلتر پرس در واحد آلونورث بوده که میزان تولید را در این واحد به 95-85 درصد ظرفیت اسمی خود خواهد رساند. بوکسیت موردنیاز از معادن پاراگومیناس در برزیل تأمین خواهد شد حال‌آنکه شرکت آلبراس (Albras) خطوط ذوب معلق خود را مجدداً وارد مدار تولید خواهد کرد.

سال گذشته دولت پارا دستور به کاهش ظرفیت (50 درصد کاهش ظرفیت) واحد تصفیه آلونورث در برزیل داد که علت آن بارندگی بیش‌ازاندازه بود. در آن زمان، ظرفیت این واحد 6.3 میلیون تن بوده است. هم‌زمان معادن پاراگومیناس و واحد ذوب آلبراس، تولید خود را 50 درصد کاهش دادند. این مسئله بر روی قیمت فلز آلومینیوم تأثیرگذار بود.

طی 12 ماه گذشته (نیمه دوم سال 2018 و نیمه اول سال 2019)، منطقه آمریکای جنوبی 1.066 میلیون تن آلومینیوم تولید کرد، حال‌آنکه میزان تولید در سال 2018، 1.164 میلیون تن بوده است.

درحال‌حاضر کشورهای تولیدکننده آلومینیوم در آمریکای جنوبی، آرژانتین، برزیل و ونزوئلا هستند.


ثبت نظر

ارسال