دستورالعمل‌های عجیب‌وغریب مانع خرید متقاضیان مسکن!

یک مقام کارگری با تاکید بر پرداخت وام ارزان به کارگران از محل صندوق‌های حمایتی و خارج از بودجه کشور گفت: در حال حاضر واحدهایی داریم که خریدار ندارد و اگر داشته باشد به دلیل برخی دستورالعمل‌های عجیب‌وغریب، متقاضیان از خرید آن منصرف می‌شوند.
  • دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت 10:16

هادی ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه نگاه به مقوله مسکن کارگران باید تغییر کند، اظهار کرد: امروز قشر کارگری به‌عنوان قشری آسیب‌پذیر تحت تاثیر بحران‌های اقتصادی و مالی در شرایط سخت امرارمعاش می‌کند و به دلیل افزایش هزینه‌های مسکن و اجاره‌بها در سبد معیشت، نیازمند تامین مسکن ارزان‌قیمت است.

وی گفت: اگر کارگران با همین شرایط پیش بروند با توجه به اینکه قدرت پس‌انداز ندارند نمی‌توانند صاحب‌خانه شوند لذا از مسئولان و دولتمردان انتظار داریم با تغییر نگاه به مقوله مسکن کارگری در جهت خانه‌دار شدن آن‌ها اقدام کنند.

ساداتی ادامه داد: در حال حاضر واحدهایی داریم که خریدار ندارد و اگر طالب داشته باشد چنان قیمتی به آن بسته‌اند و برخی گزینش‌ها و دستورالعمل‌های عجیب‌وغریب برای متقاضیان وضع کرده‌اند که افراد از خرید منصرف می‌شوند لذا می‌خواهیم شرایط را برای افراد آسان کنند.

نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تصریح کرد: انتظار داریم از محل صندوق‌های حمایتی با بودجه غیر شمول که در امور معیشتی کمک‌رسانی می‌کنند وام و تسهیلات برای کارگران تعریف کنند تا به هیچ بخشی آسیب وارد نشود و به لایحه بودجه تسری پیدا نکند و از بودجه کشور جدا باشد تا چنانچه به تصویب نرسید نگویند مسکن کارگری فشار مالی به بودجه وارد کرد.

وی با اشاره به عدم بهره‌مندی کارگران ساختمانی و آزاد از طرح مسکن کارگری گفت: دو سال قبل طرحی درباره مسکن کارگری آغاز شد که به نتیجه نرسید و به ما اعلام کردند که ثبت‌نام‌های اولیه را انجام بدهیم و افراد متقاضی را مشخص کنیم اما بعد دیدیم آن‌قدر گلوگاه برای ورود افراد گذاشته‌شده که امکان ورود کارگران ساختمانی به این طرح وجود ندارد.

این مقام کارگری افزود: طرح مسکن کارگری شامل کارگران ساختمانی و آزاد نمی‌شود و فقط برای گروه خاصی از کارگرانی است که در واحدهای صنفی یا صنعتی مشغول کار هستند و از بین آن‌ها هم تعداد محدودی می‌توانند انتخاب شوند.


ثبت نظر

ارسال