انتقاد امینی از تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی از تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن انتقاد کرد.
  • چهارشنبه 9 آذر 1401 ساعت 10:47

به گزارش ایسنا، سید حمزه امینی در تذکر شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، بیان کرد: چرا خسارت کشاورزان پرداخت نمی‌شود؟ شهرستان‌های هشترود و چاراویماق قطب تولید گندم آذربایجان شرقی بوده و انبار غله استان محسوب می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: کشاورزان یک‌صد هزار هکتار از گندمزارهای خود را بیمه کرده‌اند، اما صندوق بیمه کشاورزی یک‌جورهایی کلاه‌برداری می‌کند و عنوان کرده از طریق ماهواره این موضوع رصد شده و کشاورزان محصولات خوبی داشته‌اند. اگر خسارت به کشاورزان پرداخت نشود، از آن‌ها سلب اعتماد می‌شود.

نماینده مردم هشترود در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افراد برای دریافت وام ساخت مسکن دچار مشکل هستند و بانک‌ها بیش‌ازحد برای ضمانت زنجیره‌ای چالش ایجاد می‌کنند؛ مگر شهرستان‌های هشترود و چاراویماق چقدر کارمند دارد؟

عبدالرضا مصری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: از ریاست کمیسیون عمران می‌خواهم این موضوع را از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصادی پیگیری کند، زیرا مشکل در سطح ملی است و 9 ماه از مصوبه مجلس در این حوزه می‌گذرد.


ثبت نظر

ارسال