یک خانه با ۱۰۰ میلیون تومان ساخته می‌شود؟

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به ناکافی بودن تسهیلات دولتی ساخت مسکن گفت: دولت برای ساخت مسکن حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان می‌دهد اما همه می‌دانیم که یک خانه با ۱۰۰ میلیون تومان ساخته نمی‌شود.
  • شنبه 11 اردیبهشت 1400 ساعت 11:37

مسعود انصاریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اینکه مردم خانه‌دار شوند جامعه باید ازنظر اقتصادی توانمند شود که این نیز راهکارهای خاص خود را دارد و دولت در حال سیاست‌گذاری در این خصوص است.

وی افزود: توجه به تولید از سوی مقام معظم رهبری یکی از راهکارهای مهمی است که به ایجاد ثروت، درآمد و توانمندسازی مردم کمک می‌کند و وقتی مردم جامعه توانمند باشند، می‌توانند خانه‌دار شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به ناکافی بودن تسهیلات دولتی ساخت مسکن تصریح کرد: دولت برای ساخت مسکن حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان می‌دهد اما همه می‌دانیم که یک خانه با ۱۰۰ میلیون تومان ساخته نمی‌شود.

انصاریان گفت: هزینه ساخت مسکن در کشور بالا است؛ برای ساخت یک خانه ۸۰ متری با قیمت مصالح کنونی و هزینه‌های پروانه ساخت و دیگر هزینه‌ها، باید حدود ۵۰۰ میلیون تومان صرف شود.

وی افزود: اگر دولت برای مصالح عمده ازجمله سیمان و میلگرد که قیمت آن‌ها بالا است، یارانه در نظر بگیرد یا این مصالح را با نرخ دولتی عرضه کند؛ هزینه ساخت مسکن برای افرادی که برای اولین بار قصد دارند خانه‌دار شوند، کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: اجرای چنین راهکارهایی برای مثال در ساخت خانه‌های طرح اقدام ملی مسکن باعث می‌شود، مردم کمتر متحمل فشار شوند و سریع‌تر خانه‌دار شوند.


ثبت نظر

ارسال