ارائه طرح ساخت مسکن برای زوج‌های جوان

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران از ارائه طرح پیشنهادی مسکن اقتصادی با هدف خانه‌دار کردن زوج‌های جوان خبر داد و برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان را فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان و سازندگان مسکن عنوان کرد.
  • یکشنبه 15 مرداد 1402 ساعت 17:34

به گزارش ایسنا، خشایار باقرپور در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح در اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران طراحی و در کمیسیون عمران مجلس مطرح‌شده و آن را به دفتر ریاست جمهوری نیز ارسال کردیم که با استقبال ریاست جمهوری مواجه شد. همچنین طرح به وزارت راه و شهرسازی ارجاع شده و با وزیر کار نیز جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و درمجموع نگاه مثبتی نسبت به این طرح وجود دارد.

وی ادامه داد: این طرح بیشتر در جهت تامین مسکن جوانان و زوج‌های جوان است زیرا در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین معضل جوانان موضوع ازدواج است که پیش‌رو دارند و پس‌ازآن تامین مسکن ارزان است. ازاین‌رو با توجه به دغدغه تامین مسکن با قیمت مناسب این طرح در دستور کار اتحادیه قرار دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران در ادامه با اشاره به افزایش مشارکت و استقبال از نمایشگاه امسال گفت: نزدیک به ۲۰۰۰ مجموعه در نمایشگاه امسال شرکت کردند. محصولات عرضه‌شده در سطح جهانی از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و قابل‌رقابت با بازارهای جهانی است. البته با توجه به گستردگی مشارکت‌کنندگان و دسترسی بهتر به مسیرهای تردد پیشنهاد می‌شود که از دوره‌های بعد نمایشگاه به شهر آفتاب منتقل شود که ظرفیت‌های بهتری دارد.

باقرپور افزود: می‌توانیم به سمت فصلی شدن نمایشگاه حرکت کنیم و آن را هر فصل در یک منطقه و استان کشور برگزار کنیم تا استان‌ها هم در نمایشگاه مشارکت کنند.

وی گفت: تولیدکنندگان و سازندگان می‌توانند از فرصت برگزاری نمایشگاه به نحو شایسته استفاده کنند زیرا در شرایطی که صنعت ساختمان و بازار مسکن در رکود نسبی به سر می‌برد، برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها می‌تواند انگیزه زیادی برای مشارکت سازندگان و انبوه‌سازان به‌ویژه بخش خصوصی ایجاد کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران در ادامه با اشاره به ارکان اقتصاد کشور گفت: در حال حاضر تعاون یکی از سه بخش اقتصاد کشور در کنار بخش خصوصی و دولتی است. تعاون با مشارکت مردم پیش می‌رود و برای ارتقای سهم بخش تعاون در قانون اساسی و سیاست‌های اصل ۴۴ و آیین‌نامه اجرایی آن مواد شاخصی دیده شده است. همچنین در قوانین مربوط به بخش تعاون اعم از اسناد بالادستی و سند توسعه بخش تعاون هدف‌گذاری توسعه این بخش صورت گرفته و در منویات مقام معظم رهبری نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش تعاون تاکید شده است.

باقرپور افزود: در حال حاضر در کل دنیا از ظرفیت بخش تعاون استفاده می‌شود و اگر هدف‌گذاری توسعه بخش تعاون را لحاظ کنیم ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید در بخش تعاون تحقق یابد از آن مهم‌تر اینکه ۵۰ درصد تولید مسکن در کشور باید توسط تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازی انجام شود؛ بنابراین چنین نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌هایی به سود بخش تعاون است.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل استان‌ها اتاق تعاون ایران و اتاق‌های تعاون استانی برای حضور شرکت‌های تعاونی به‌عنوان تشکل‌های مردم‌نهاد در زمینه حضور در بازار کشورهای همسایه باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌سازی تهران درباره حضور تعاونی‌های انبوه‌ساز در کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه نیز گفت: سیاست ما این است که ابتدا به ظرفیت‌های داخلی بپردازیم و به همین منظور بیشتر در پروژه‌های داخلی متمرکز شده‌ایم. یکی از این پروژه‌ها در حوزه هتل‌سازی است که با هدف تقویت بخش گردشگری در کشور دنبال می‌کنیم و طی مذاکراتی که با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صورت دادیم، پروژه‌هایی را در این خصوص در برخی شهرها آغاز کرده‌ایم.


ثبت نظر

ارسال