انباشت تقاضای مسکن به دلیل توزیع نامناسب ساخت‌وساز

پنجره‌ایرانیان؛ عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان با تاکید بر اینکه توزیع نامناسب ساخت‌وساز مسکن موجب رشد واحدهای خالی از سکنه شده و در جهت خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد نیست گفت: شورای عالی شهرسازی به عدم توزیع مناسب ساخت‌وساز مسکن ورود کند.
  • شنبه 21 دی 1398 ساعت 11:53

حسن محتشم با اشاره به اینکه ساخت‌وساز مسکن در حال حاضر کمتر از تقاضا است گفت: توزیع نامناسب ساخت علاوه بر اینکه موجب رشد واحدهای مسکونی خالی از سکنه شده، باعث شده تا این ساخت‌وسازها نتواند با هدف خانه‌دار کردن مسکن اقشار کم‌درآمد باشد.

وی ادامه داد: شورای عالی معماری و شهرسازی باید شهرداری‌ها را ملزم کند که شهرداری‌ها در مناطقی پروانه ساخت صادر کنند که مسکن علاوه بر مناطق پردرآمد در مناطقی با هدف خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد هم احداث شود.

محتشم اضافه کرد: پس اگر ساخت‌وسازی هم در حال حاضر صورت می‌گیرد به دلیل عدم تطبیق شرایط ساخت با قدرت خرید متقاضیان مسکن نیست و جوابگوی این اقشار نبوده است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به اینکه توزیع نامناسب ساخت مسکن باعث افزایش تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه و تخریب محیط‌زیست می‌شود اظهار داشت: باید به یک نکته دیگری هم توجه داشته باشیم و آن این است که اگر عرضه مسکن به تقاضا نزدیک نشود باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر با انباشت تقاضای مسکن مواجه هستیم و سالانه نیز 700 هزار ازدواج در کشور به ثبت می‌رسد. پس اگر دولت برنامه‌ریزی مناسبی نکند این انباشت تقاضا سرباز زده و بازهم جهش قیمت مسکن خواهیم داشت.

 


ثبت نظر

ارسال