قیمت پایه آلومینیوم بر اساس بورس فلزات لندن کشف می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: قیمت پایه شمش آلومینیوم در بورس کالا بر اساس نرخ فروش این فلز در بورس فلزات لندن و نرخ ارز کشف می‌شود؛ بنابراین چنانچه نرخ ارز با کاهش روبه‌رو شود، خریداران متضرر می‌شوند.
  • چهارشنبه 23 مهر 1399 ساعت 16:59

هوشنگ گودرزی در گفت‌وگو با صمت افزود: درحال‌حاضر نیز تغییرات نرخ ارز بر روند خریدوفروش شمش در بورس کالا موثر بوده است. کما اینکه در عرضه هفته گذشته برخلاف هفته‌های قبل‌تر، تقاضای چندانی برای خرید شمش وجود نداشت. این نبود تقاضا به دلیل افت نرخ ارز و انتظار برای تداوم این روند نزولی حاصل شد؛ بنابراین این دست نوسانات بازار را با آشفتگی روبه‌رو می‌کند.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم افزود: تولیدکننده و مصرف‌کننده ترجیح می‌دهند در بازاری متعادل فعالیت کنند، چراکه در چنین شرایطی تولیدکنندگان محصولات نهایی که خریدار شمش در هفته‌های گذشته بوده‌اند، متضرر می‌شوند.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: وابستگی نرخ فروش آلومینیوم به ارز، زمینه این دست چالش‌ها را فراهم می‌کند. البته مواد اولیه تولید این فلز وارد می‌شود؛ یعنی وجود رابطه‌ای میان نرخ ارز و قیمت این فلز در بازار داخلی گریزناپذیر است، چراکه تولیدکنندگان شمش نیز ناچار هستند آلومینا موردنیاز خود برای تولید شمش را بر اساس ارز و همچنین بر مبنای نرخ فروش شمش در بورس فلزات لندن خریداری کنند؛ اما اگر دولت برای تامین مواد اولیه صنایع بالادستی، نرخ تضمینی ارائه کند، وابستگی این محصولات به نرخ ارز کم و به دنبال آن کنترل چنین شرایطی ممکن می‌شود.


ثبت نظر

ارسال