نقش توسعه‌ای سالکو در صنعت آلومینیوم قابل‌توجه است

پنجره‌ایرانیان؛ آلومینیوم صنعتی بااهمیت است که در اکثر حوزه‌ها و صنایع کاربرد دارد. در گذشته، چالش‌هایی در حوزه تامین مواد اولیه این صنعت وجود داشت که مانع از تحقق بسیاری از اهداف می‌شد و با سرمایه‌گذاری که در بخش بالادستی صورت گرفت، موجب شد این مشکل برطرف شود و در سال جاری با به ثمر رسیدن سرمایه‌گذاری صورت گرفته و تکمیل کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو) که یکی از چهار کارخانه بزرگ تولید آلومینیوم در خاورمیانه است، موجب شد انتظار ما که همان توسعه صنعت آلومینیوم کشور و تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا هست، به حقیقت نزدیک شود.
  • سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 17:40

مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، گفت: پروژه سالکو برای تولید 300 هزار تن آلومینیوم، فاینانس شده و تنها مشکل تحریم‌ها بر سر راه تامین اعتبار وجود دارد. هزینه این پروژه یک میلیارد و 200 میلیون دلار است که 15 درصد یا معادل یک میلیارد یوان آن را سهامداران داخلی در سال 1394 پرداخت کرده‌اند.

شهریار طاهرپور، گفت: نیاز کشور به شمش پرایمری حدود 300 هزار تن است که نیاز داخلی از طریق تولیدات شرکت‌های ایرالکو، المهدی و جاجرم تامین می‌شود؛ ظرفیت تولیدی این سه کارخانه حدود 460 هزار تن بوده که این میزان تولیدات از تقاضای موجود در کشور بیشتر است. به همین خاطر، تولیدات شرکت سالکو برای صادرات، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ایمیدرو در تلاش است که کارخانه‌ای به‌منظور تولید آلومینا در منطقه ویژه پارسیان، با نام آرال تاسیس کند که ظرفیت این کارخانه حدود یک‌میلیون تن است.


ثبت نظر

ارسال