آلومینیوم جنوب آماده بهره‌برداری است

پنجره‌ایرانیان؛ با بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه آلومینیوم جنوب، این کارخانه تا پایان سال 1398 با ظرفیت 100 هزار تن از مجموع 300 هزار تن وارد مدار تولید می‌شود و دیگ‌های فاز نخست این مجموعه 300 هزار تنی، به‌مرور و در سال 1399 به ظرفیت کامل می‌رسد؛ درنهایت آلومینیوم جنوب (سالکو) با تکمیل کل فازهای خود به ظرفیت یک‌میلیون تنی خواهد رسید و تبدیل به بزرگ‌ترین واحد تولید آلومینیوم در کشور می‌شود.
  • سه شنبه 26 آذر 1398 ساعت 13:53

به گزارش فلزات آنلاین، چشم‌انداز تبیین شده برای شرکت آلومینیوم جنوب تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در کشور و قرار گرفتن در جمع چهار تولیدکننده برتر آلومینیوم در خاورمیانه از طریق توسعه ظرفیت تولید آلومینیوم به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده در بخش انرژی و دسترسی به بازارهای صادراتی است.

با توجه به افزایش میزان مصرف آلومینیوم در دنیا، کارشناسان آینده و چشم‌انداز این صنعت را بسیار خوب ارزیابی می‌کنند و معتقدند روند نرخ این فلز نیز صعودی است.

قائم‌مقام ایمیدرو گفت: آلومینیوم جنوب شرکتی است که بعد از برجام عملیات اجرایی آن آغاز شد و با همت مدیران قبلی و فعلی و سرمایه‌گذاران آن امسال با ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس نعیمی با اشاره به اینکه این شرکت جایگاه فولاد مبارکه در بین فولادی‌ها را در بین صنایع آلومینیوم کشور خواهد داشت، بیان کرد: آلومینیوم جنوب به‌تنهایی ۴۰ درصد آلومینیوم کشور را تولید خواهد کرد و به تولید بیش از یک‌میلیون تن شمش آلومینیوم در طرح‌های توسعه‌ای خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این طرح در انتظار بهره‌برداری رسمی است، ادامه داد: همه مسائل آماده است و تنها منتظریم تا دفتر ریاست جمهوری زمانی را برای افتتاح رسمی این پروژه تعیین کند.

قائم‌مقام ایمیدرو با تاکید بر اینکه در آلومینیوم جنوب ۴۹ درصد سرمایه‌گذاری از سوی ایمیدرو و ۵۱ درصد از سوی شرکت سرمایه‌گذاری غدیر انجام شده، تصریح کرد: با زحماتی که مدیرعامل شرکت سالکو برای راه‌اندازی و سرعت بخشیدن به این روند داشت و همچنین زحمات فراوانی که مدیرعامل قبلی کشیده بود، این طرح به سرانجام رسید.

 


ثبت نظر

ارسال