منع واردات و صادرات به ضرر تولیدکنندگان آلومینیوم است

پنجره ایرانیان؛ رئیس هیات ‌مدیره شرکت آبسکون با اشاره به واردات تکنولوژی‌های موردنیاز در حوزه آلومینیوم، گفت: تولید و ساخت تکنولوژی‌های مورد نیاز در حوزه آلومینیوم تنها در اختیار چند شرکت محدود قرار دارد و سایر شرکت‌ها باید تکنولوژی موردنیاز خود را خریداری کنند و به همین خاطر، بومی‌سازی تکنولوژی کاملا غیرمنطقی است.
  • پنجشنبه 17 مرداد 1398 ساعت 0:11

هبت‌اله فاضلی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، با اشاره به فعالیت‌های محدود شده تولیدکنندگان در سال‌های اخیر، اظهار داشت: زمانی که صادرات و واردات داشته باشیم، رقابت سالم در کشور شکل می‌گیرد و صنایع تولیدی داخلی به دنبال راه‌هایی به‌منظور توسعه و رشد بیشتر هستند اما با منع واردات و محدود کردن صادرات امکان رقابت سازنده از تولیدکنندگان داخلی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت تولیدکنندگان داخلی و خارجی، بیان کرد: تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی مجبور هستند برخی از تکنولوژی‌های موردنیاز خود را وارد کنند، بدین گونه خرید دستگاه‌ها یا مواد اولیه موجب ارتباط بیشتر شرکت‌های تولیدکننده داخلی و خارجی می‌شود اما زمانی که این ارتباط میان شرکت‌ها از میان برود، امکان تولید محصولات آلومینیومی نوین و باکیفیت نیز کاهش می‌یابد.

رئیس هیات ‌مدیره شرکت آبسکون با اشاره به ارتباط صنایع مختلف به یکدیگر، توضیح داد: صنایع ارتباط انکارناپذیری با یکدیگر دارند، به‌طور مثال، برای ساختمان‌سازی 180 رشته مختلف باهم همکاری می‌کنند تا بتوانند به هدف نهایی خود برسند و این موضوع در مورد تمام صنایع نیز صادق است به همین خاطر، ما نمی‌توانیم با محدود کردن خود به افزایش میزان تولید برسیم.

فاضلی در ادامه توضیح داد: در دنیای امروز هم ما به متخصصان و شرکت‌های خارجی وابسته هستیم و هم آن‌ها به ما وابسته‌ هستند، به همین منظور برقراری ارتباط با سایر کشورهای دنیا یک ضرورت است و ما به تکنولوژی و علم آن‌ها در زمینه آلومینیوم نیاز داریم.

وی با اشاره به تکنولوژی که شرکت آبسکون در حال حاضر در اختیار دارد، بیان کرد: تکنولوژی و دستگاه‌های موجود در شرکت آبسکون، ژاپنی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی است و ساخت این تکنولوژی‌ها در داخل کشور منطقی نیست اما از سوی دیگر، شرکت ما با افزایش توانمندی‌های فردی، توانسته‌ است پرسنل متخصص و باتجربه‌ را آموزش دهد و در حال حاضر، به‌جایی رسیده‌ایم که هر سفارشی در حوزه درب و پنجره آلومینیومی وجود داشته باشد را می‌توانیم اجرا و پیاده‌سازی کنیم.

رئیس هیات ‌مدیره شرکت آبسکون در ادامه توضیح داد: زمانی که این همکاری دوجانبه قطع شود، ما ضربه می‌خوریم و نمی‌توانیم به تکنولوژی‌های نوین دسترسی داشته باشیم البته آن‎‌ها نیز صدمه می‌بینند، جنگ و تحریم هیچ‌وقت نمی‌تواند اوضاع را بهبود ببخشد.

فاضلی در پایان گفت: برقراری ارتباط با سایر کشورها یکی از الزامات است و امیدواریم با تدبیر مدیران و مسئولان هر چه سریع‌تر به تعامل و داشتن ارتباط با سایر کشورها برسیم.


ثبت نظر

ارسال