افزایش تولید ایرالکو در سال جاری به ۱۹۲ هزار تن

مدیر کارخانه ایرالکو با اشاره به راه‌اندازی تکنولوژی ۲۰۰ آمپر این کارخانه بعد از انقلاب اسلامی گفت: ۲۱۰ دیگ دیگر در این تکنولوژی در مدار تولید قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تولید سال ۹۸ این شرکت به ۱۹۲ هزار تن برسد.
  • چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 15:37

بوالحسنی افزود: بزرگ‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه در اراک، تامین کننده نیمی از نیاز کشور به این محصول استراتژیک است. اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم ایران و خاورمیانه توانسته با تولید ۱۸۰ هزار تن در سال ۴۸ درصد نیاز کشور را تامین کند.

شمش تی بار، شمش هزار پوندی، بیلت، اسلپ و آلیاژ‌های ریخته‌گری ازجمله محصولات تولیدی این کارخانه است که پنج طرح توسعه را در چهار دهه انقلاب پشت سر گذاشته است.

۵ هزار کارگر و مهندس این کارخانه تلاش می‌کنند تا چرخ ۱۱ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط کشور در چرخش باشد و ۲۵۰ هزار نفر همچنان در شغل خود باقی بمانند. سالانه تا ۳۵۰ هزار تن شمش آلومینیوم در سه کارخانه ایرالکو، هرمزال و المهدی تولید می‌شود.

۲۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۱ بود که نخستین دیگ‌های آمریکایی روانه کارخانه تولید آلومینیوم ایران شد، دیگ‌های آلاینده که میزان مصرف انرژی بالا و راندمان پایین داشتند.

 


ثبت نظر

ارسال