پیش‌نویس طرح جامع مسکن نقص دارد

پنجره ایرانیان:رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پیش‌نویس طرح جامع مسکن ناقص و غیرمصوب و ضعیف ارائه شده است، گفت: پرداخت وام خرید مسکن تقاضا را تحریک و موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود.
  • چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 13:58
سید‌مهدی هاشمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس طرح جامع مسکن را دیده و مطالعه کرده است گفت: طرح جامع مسکن و طرح تفصیلی معماری و شهرسازی جزء سوالات نمایندگان است و هنوز به نوبت رسیدگی نرسیده است اما به تازگی آقای کارخانه نماینده مردم همدان سوالاتی را در این خصوص آماده کرده که احتمالا در دو یا سه هفته آینده در کمیسیون عمران مجلس مطرح خواهد شد.

وی افزود: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کار جدی در این بخش و تامین خواسته‌های نمایندگان و مردم صورت نگرفته است.وی تاکید کرد: اگر طرح جامع مسکن حاوی یک پاسخ مناسب و جدی و منتج به نتیجه مثبت نباشد، نمایندگان قانع نخواهند شد و به آن رای نمی‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظر مثبتی در خصوص راه‌اندازی صندوق پس انداز مسکن و ساختمان وجود دارد، گفت: راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن و ساختمان از اختیارات دولت است اما این صندوق اگر قرار باشد که موجب تحریک تقاضا شود و قیمت‌ها را افزایش دهد بهتر است که راه‌اندازی نشود.وی تاکید کرد: باید به دنبال تقویت عرضه مسکن و افزایش تولید مسکن باشیم.


ثبت نظر

ارسال