شهرسازی در اردبیل روی نرم‌افزار اتوماسیون

پنجره ایرانیان: استاندار اردبیل گفت: قرار است نرم‌افزار اتوماسیون شهرسازی شهرداری‌های استان اردبیل با هدف ارائه خدمات سهل و راحت‌تر راه‌اندازی شود.
  • سه شنبه 18 شهریور 1393 ساعت 11:34

مجید خدابخش اظهار کرد: اگر این سامانه ظرف یک سال آینده در شهرداری‌های این استان به بهره‌برداری برسد در قالب سیستم یکپارچه شهرسازی ارائه خدمات به مردم با سرعت و دقت لازم انجام می‌شود.
وی گفت:‌ براساس اجرای این طرح دریافت پروانه و ارائه دیگر خدمات شهرداری به هموطنانمان در کوتاه‌ترین فاصله زمانی انجام می‌شود و سعی و تلاش ما بر این است تا شهرداری بتواند با تدبر و تدبیر لازم در خدمت شهروندان بوده و در این زمینه بتوانند فعالیت‌های منسجمی ‌را انجام دهند.
استاندار اردبیل با بیان اینکه مجموعه شورا و شهرداری از ظرفیت خوبی برخوردار هستند که می‌توانند در جذب سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت حقیقی مردم در عمران و آبادانی آستین بالا بزنند، افزود: ظرفیتی که در قانون اساسی برای شوراها تعیین شده یک ظرفیت بی‌نظیر است که در همه جنبه‌های عمران‌، خدمات و پیشتازی شهرها در اجرای طرح‌های تحول‌آفرین اشتغال‌زا و کارآفرین برای افزایش درآمد عموم شهروندان بسیار مؤثر و مفید عمل کند.
خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های خود باید یک افق 20 ساله را در نظر بگیرند و با این افق سعی و تلاششان بر این باشد تا بخشی از ضعف‌ها و نارسایی‌ها در قالب ارائه خدمات مطلوب‌تر انجام شود.
در این همایش مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه شهرداری همین سیستم شهرسازی را به صورت یکپارچه اجرایی و عملیاتی می‌کند سعی و اهتمام جدی بر این است تا خدمات مختلف اعم از صدور پروانه،‌ عوارض، نوسازی و سایر استعلامات در قالب این سامانه یکپارچه انجام شده و به شکل مکانیزه مردم از ثمرات و فواید آن بهره بگیرند.
نجات عبداللهی از اجرایی شدن این سیستم یکپارچه در همه شهرداری‌های استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: هر چند که اغلب شهرداران با مشکل منابع مالی روبه‌رو هستند اما با هدف‌گذاری درست در برنامه‌ریزی و نگاه توسعه‌ای دراز مدت می‌توان در رویه ایجاد شده موفق عمل کرد.
وی شوراها و شهرداری‌ها را به اجرای پروژه‌های مشارکتی با حضور سرمایه‌گذاران توانمند دعوت کرد و ادامه داد: باید با شناسایی پروژه‌های مشارکتی نسبت به ظرفیت‌های موجود در شهر در یک محیط رقابتی با شهرداران سایر شهرها تلاش و جدیت داشت.
عبداللهی گفت: ‌امیدواریم با راهکارهای منطقی و درست بتوانیم حرکت سازنده را در روند مطلوب کارهای پیش رونده در حوزه عمران و آبادانی بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 83، شهریورماه 1393


ثبت نظر

ارسال