در گفت‌وگو با مدیران گروه صنعتی امرتات مطرح کرد:

 ماندو پروفیلی خاص با مقاطع «لانه‌زنبوری» روانه بازار کرد  

پنجره‌ایرانیان: گروه صنعتی امرتات در سال 1399 با حضور جمعی از مدیران شناخته شده صنعت یو‌پی‌وی‌سی کشور که سال‌ها تجربه حضور در این عرصه را داشته‌اند، آغاز به فعالیت کرد. امیر قاسمی یکی از مدیران این مجموعه موفق است که می‌گفت: ما کار را با همان پشتوانه تجربی آغاز کردیم و در این سال‌ها، موفق به طراحی، تولید و عرضه سبد کامل پروفیل دروپنجره یو‌پی‌وی‌سی به بازار دروپنجره کشور شدیم. پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی با برندهای لئووین و پروفیل اقتصادی لئوپرایم ازجمله محصولات مجموعه گروه صنعتی امرتات است.
  • دوشنبه 14 اسفند 1402 ساعت 22:22

آن طور که مدیران مجموعه امرتات به پنجره‌ایرانیان پیش‌تر هم گفته بودند، طراحی و تولید پروفیل دروپنجره آلومینیومی یو‌پی‌وی‌سی استایل با نام تجاری «آلماندو» نیز محصولی از این شرکت بوده است. حالا این مجموعه، با پروفیلی وارد بازار شده که طرح آن و اجزای دیگر تولید، همه‌اش در اداره ثبت مالکیت صنعتی به‌عنوان اختراع، ثبت شده است و آن‌طور که اشتیاق امرتاتی‌ها نشان می‌دهد و خودشان هم تاکید دارند، این پروفیل، پروفیل خاصی است.

هفته اول دی‌ماه فرصتی دست داد تا در دفتر این مجموعه با تعدادی از مدیران این شرکت به گفت‌وگو بنشینیم. آنچه در ادامه آمده، محصول پرسش‌های نشریه پنجره‌ایرانیان و پاسخ‎های «امیر قاسمی» و «داریا رازانی» است که در ادامه می‌آید:

آن‌طور که در صحبت‌های پیش از مصاحبه می‌گفتید، پروفیلی جدید تولید و به بازار عرضه کرده‌اید؟ این محصول را معرفی می‌کنید؟

ما همیشه  در امرتات از همان روز اول، دنبال این بودیم که محصولی تولید کنیم که با محصولات داخل بازار متفاوت باشد. اما به دلیل نوع محصولی که در این صنعت وجود دارد، خیلی نمی‌شود، کار خلاقانه‌ای انجام داد. بااین‌حال در تحقیقاتی که داشتیم، با صاحبان صنایع  و باتجربه‌های این صنعت که از ما بهتر هم هستند، مشاوره کردیم و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم، که قالب محصولی را با نام مقاطع لانه‌زنبوری، وارد بازار کنیم. نام این مقاطع را هم خودمان انتخاب کردیم؛ مقاطع لانه‌زنبوری. بنابراین، این پر فیل‌ها در سری ماندو پروس با سرمایه‌گذاری قابل‌توجه و خریداری قالب‌های خاص و ویژه با تکنولوژی روز دنیا را به سبد کالایی امرتات اضافه کردیم. البته شایان ذکر است قبل از این هم سبد کالایی ما خیلی کامل و وسیع بود.

 درباره کامل بودن و وسیع بودن سبد تولیدات خود توضیح بدهید تا ابهام از خیلی «کامل بودن»، برطرف شود...

ما سبدی خاص برای تولیداتمان در امرتات معرفی کردیم به این معنا که با سه برند که تفاوت کیفی با هم دارند، محصول تولید کردیم که هر کدام تعریف و ویژگی‌های خودش را داشت و دارد.  تولیدات با برند ماندو،  تولیدات تاپ ما است. لئو وین محصولاتی کم قیمت‌تر نسبت به ماندو و برند لئو پرایم هم محصولات اقتصادی ما است. البته باید بر این نکته پافشاری کنم که عملا هندسه پروفیل تولیدی ما دارای بالاترین استانداردها و تضامین کیفی است. لئوپرایم، بر بستر همان قالب‌های تولید می‌شود که دو برند دیگر تولید می‌شوند اما ازنظر فرمولاسیون، فرمولاسیون اقتصادی‌تر دارد. همین موضوع که ما می‌گفتیم پروفیل اقتصادی خودش ما را دچار مشکل می‌کرد چون برخی فکر می‌کردند این پروفیل کیفیت لازم را ندارد درصورتی‌که هم استاندارد دارد و هم ضمانت. اما در دوره اخیر به این جمع‌بندی رسیدیم  که مقطع لانه‌زنبوری را به ماندو سری پروس اضافه کنیم. لذا در همان آغاز کار سعی کردیم اول  هم ثبت اختراع کنیم و هم ثبت مالکیت صنعتی. چون فضا در این صنعت طوری است که خیلی زود پروفیل کپی می‌شود و ماقبل از اینکه از این پروفیل رونمایی کنیم و  یک متر آن را به بازار بدهیم، این کار را انجام دادیم که بلافاصله مشابهش در بازار تولید نشود.

 مگر این پروفیل چه ویژگی‌ای دارد که اقداماتی مانند ثبت و ... را انجام دادید؟

اول اینکه این مدل، صرفا توسط ما تولید شده است. شبکه‌بندی داخلی  پروفیل که حالت لانه‌زنبوری دارد، به‌طور انحصاری، متعلق به امرتات است و شرکت دیگری نمی‌تواند این پروفیل را تولید کند چون ما هم ثبت اختراع کردیم و هم مالکیت صنعتی این مقاطع را به نام خودمان ثبت کردیم.  اما مزیت خاصی که این پروفیل نسبت به دیگر پروفیل‌های معمول بازار دارد، این است که مقاومت خمشی و مقاومت پیچشی بسیار بالاتری، نسبت به سایر پروفیل‌ها دارد. از مزایای دیگر که این پروفیل دارد، وزن هر متر طول پروفیل است که در میان تمام پروفیل‌های سری 60 که در بازار وجود دارد، وزن بالاتری دارد. با جرات عرض می‌کنم این پروفیل نسبت به سنگین‌ترین پروفیل‌های سری 60 که در بازار است 15 الی 20 درصد سنگین‌تر است.

 تولید این پروفیل با این ویژگی‌هایی که گفتید حتما سختی‌هایی دارد. درست است؟

بله. مساله اول ما قیمت تمام‌شده محصول بود چون به‌طور طبیعی هر چه وزن پروفیل بالاتر می‌رود قیمت افزایش خواهد یافت به این دلیل که مواد اولیه بیشتری در آن به کار خواهد رفت و این میزان مواد اولیه، قیمت را افزایش می‌دهد. این از یک‌سو مزیت کار است که کیفیت را تا حد قابل‌توجهی بالابرده و از سوی دیگر در شرایطی قرار داریم که توان مالی زیادی در  بازار وجود ندارد و در ساختمان هم گاه کیفیت مساله نیست بنابراین باید فکری به حال قیمت می‌کردیم  تا مشتری هم‌توان پرداخت آن را داشته باشد چون در بازار صرفا نمی‌توان بحث کیفیت را مدنظر داشته باشیم. ما خیلی بر این موضوع متمرکز شدیم که هم کیفیت بالا وجود داشته باشد و هم قیمت مناسب.  حالا با کلی تلاش این پروفیل را به بازار عرضه کرده‌ایم و با اطمینان این را  به مصرف‌کننده‌ها نوید می‌دهم که ما با ارائه این سطح مقطع با برند ماندو، هم در قیمت حرف برای گفتم داریم و هم در کیفیت. هم ازلحاظ وزن و هم ازلحاظ منحصربه‌فرد بودن نوع سطح، مقطع و تمام ویژگی‌هایی که یک پروفیل باید داشته باشد. اصلا ما برای ارائه محصولی منحصربه‌فرد دنبال این قالب رفتیم که بسیار هزینه‌بر هم بود اما درنهایت توانستیم با صرف هزینه بالا و تلاش مستمر، آن را به سبد کالایی امرتات اضافه کنیم.

 این شبکه‌ها که اسم لانه‌زنبوری را روی آن گذاشتید، به‌طور طبیعی برای ناظر این فهم را ایجاد می‌کند که طراحی آن برای افزایش مقاومت بوده است. بااین‌حال در پروفیل‌ها تابش نور خورشید هم اهمیت دارد و غیر از تغییرات ظاهری، ترکیبات سمی هم آزاد می‌کند. در تولید این پروفیل فکری برای این ضعف محیط زیستی در پروفیل‌های ایرانی کرده‌اید؟

در تولید پروفیل مواد افزودنی استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها پایه سرب هستند. این مواد افزودنی وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد گاز سمی از آن متصاعد می‌شود و به‌طور طبیعی محیط آلوده می‌شود و استقرار دائم در چنین محیطی به دلیل وجود ترکیبات سمی، می‌تواند خطرناک باشد و مصرف‌کننده را در معرض خطر قرار دهد. ما در مجموعه امرتات دو یا سه سالی است که دیگر از مواد پایه سرب استفاده نمی‌کنیم و موادی که با پایه زینک است جایگزین آن‌ها کرده‌ایم. چند شرکت دیگری هم هستند که مثل ما این کار را انجام می‌دهند و متاسفانه تعداد زیادی از شرکت‌ها هستند که از همان مواد با پایه سرب استفاده می‌کنند و میدانید که این کار حدود یک دهه پیش در اروپا انجام می‌شد.

 یکی از موضوعاتی که در خلال بحث‌های قبل از مصاحبه اشاره کردید وضع جوی خاص در کشور است. به همین دلیل ممکن است که برخی از پروفیل‌های شما در شهرهای سردسیر و برخی در مناطق گرمسیر استفاده شود. یعنی از پروفیل‌های شما در دمای منفی 15 تا 50 یا 60 درجه، استفاده میشود. برای حل آسیبهای حاصل از این معضل چه کردهاید؟

من عرض کردم که وضع جوی کشور ما وضع خاصی است. ما در زمستان جاهایی در کشور داریم که منفی 20 درجه است و جاهایی هم هست که دمای 50 درجه هم دارد. این‌ها جای خود اما مثلا پارسال زمستان فریمان شبهی منفی 20_ 25، را تجربه کرد و ممکن است همان شهر، در تابستان حتی دمای 40 در جه را تجربه کند. یعنی در یک سال پروفیلی که در ایران استفاده می‌شود ممکن است در یک محل، 60 درجه تفاوت گرما را در زمستان و تابستان تجربه کند.

موقعی که شما پروفیل تولید می‌کنید و محصول از در کارخانه خارج می‌شود، نمی‌توانید تضمین بدهید این پروفیل در شهری با اقلیم آب و هوایی خاص استفاده نمی‌شود، و صرفا در شهری معتدل باید استفاده شود. چنین تضمینی وجود ندارد بنابراین باید پروفیلی تولید کنیم که مناطق مختلف آب و هوایی ایران و اقلیم‌هایی که شرایط آب و هوایی خاصی دارند و میزان تابش نور خورشید در مناطق مختلف که عموما باعث تغییر رنگ در پروفیل می‌شود، را در نظر بگیریم. ما بر همین اساس فرمولاسیون این پروفیل را خیلی قوی در نظر گرفتیم. یکی از دغدغه‌هایمان این بود که جداره‌هایی بالاتر از استاندارد داشته باشد و وزن بالاتر از استاندارد داشته باشیم، ازنظر مواد اولیه و محیطی در شرایط مختلف آب و هوایی قابلیت بالایی داشته باشد، این محصول به این دلیل که محصول خاصی است بیشتر زیر ذره‌بین قرار خواهد داشت و بعد از شش ماه واکنش‌های منفی علیه آن آغاز خواهد شد و باعث می‌شود از بازار حذف شود. به همین دلیل ما ابتدابه‌ساکن، قبل از کار، و در مرحله تولید جلوی آن را گرفته‌ایم. برای همین وزن هر متر طول را بالا بردیم و در فرمولاسیون مواد را باکیفیت در نظر گرفتیم وسعی کردیم قیمت پروفیل هم بالاتر نرود. به همین دلیل این پروفیل در شرایط سخت آب و هوایی سرد یا گرم یا هر طور که می‌خواهد باشد، با تضمین  شرکت امرتات فروخته می‌شود.  علاوه بر آن بیمه هم‌روی این محصول وجود دارد و محصول تحت پوشش بیمه آسیاست. البته تاکید می‌کنم بیمه برای فروش‌های کاملا رسمی  است فروش‌هایی که اصطلاحا به‌صورت غیررسمی انجام می‌شود، نمی‌تواند تحت پوشش بیمه باشد. ما تمام این نکات را دیدیم که این پروفیل ازنظر مقاومت در تمام شرایط آب و هوایی و ازنظر مواد اولیه کاملا در شرایط سخت و گسترده بوم ایران، پاسخگو باشد.

 یکی از مواردی که در پروفیل‌ها به‌عنوان ویژگی مطرح می‌شود، ضمانت‌های پیوست به محصول است. برخی از تولیدکنندگان ضمانتی مانند تعویض را به‌عنوان خدمات پس از فروش دارند. به‌عنوان نمونه میگویند هر اتفاقی افتاد محصول را تعویض می‌کنیم. شما برای این محصول خود چه تضامینی استفاده کرده‌اید.

 توجه داشته باشید محصول نهایی ما پنجره نیست ما تولیدکننده پروفیل هستیم. یعنی تولیدات ما به‌عنوان مواد اولیه در اختیار پنجره ساز قرار می‌گیرد و توسط آن‌ها در اختیار تولیدکننده نهایی قرار می‌گیرد. همان‌طور که در بحث قبل هم در مبحث فرمولاسیون، صحبت شد، ورود یو‌پی‌وی‌سی در ایران در ابتدای دهه 80 و توسط کشور آلمان بود. مخترع این پروفیل‌ها شرکت‌های آلمانی بودند و آن زمان پروفیل‌ها بسیار پروفیل‌های باکیفیت بودند (چه ازنظر تکنولوژی و چه ازنظر هندسی و مواد مصرفی)، اما چون برای اقلیم ایران که خود آلمان به آن‌ها اقلیم‌های استوایی میگویند، تعریف‌نشده بود مشکلاتی را به وجود آورد. آن‌ها پروفیل‌هایی باکیفیت تولید کردند اما در اثر تابش آفتاب زرد می‌شدند و ...  به ویژه اینکه ما در برخی از نقاط کشور، UV بالاتر از حد استاندارد داریم. در همان دوره وقتی تولیدکنندگان پروفیل‌های ایرانی شروع به کار کردند این مساله را به عنوان مساله مهم در نظر گرفتند و شرکت‌ها ایرانی سعی کردند به کمک همان آلمانی‌ها، فرمولاسیون را تغییر دهند. چون پودر پی‌وی‌سی بخشی از مواد اولیه یو‌پی‌وی‌سی، است و بخشی از آن افزودنی‌هایی است که آن را به یو‌پی‌وی‌سی تبدیل و آن را در برابر آفتاب و ... مقاوم می‌کند. بر این اساس قابلیت‌ها، فرمول پروفیل، بر اساس این افزودنی‌ها، تغییر می‌کند و در برابر هوازدگی، و تابش آفتاب و ... مقاوم‌تر می‌شود. پی‌وی‌سی،  ماده اولیه ثابت در تولید یو‌پی‌وی‌سی است که محصولی بر پایه نفت است. آن زمان فرمولاسیونی در داخل کشور طراحی شد و بخشی از افزودنی‌ها از آلمان و بخشی هم  از یک یا دو شرکت در ترکیه وارد شد. فرمولاسیون نسبتا خوب بود و حتی ما هم بر اساس همان خط سیر، با توجه به مهروموم‌هایی که در این حوزه تجربه اندوخته‌ایم، کار را پیش بردیم، و فرمول را تغییراتی دادیم که در محصول نهایی استفاده می‌شود. این تغییر را در پروفیل قبلی‌مان هم استفاده کردیم و در پروفیل جدید هم با همان نسبت مواد اولیه را افزایش دادیم و مقاومت را افزایش داده‌ایم.  بااین‌حال در پروفیل جدید یک سری افزودنی‌هایی که قیمت‌هایشان بالاتر است اما به افزایش کیفیت محصول کمک می‌کند را در فرمولاسیون جدید لحاظ کردیم. ازنظر مقاومت محصول، سعی کرده‌ایم طوری باشد که در برابر نخستین مساله‌مان یعنی اقلیم ایرانی که آفتاب تندی دارد، مقاومت کافی داشته باشد. ما در این محصول نسبت به تغییرات دمایی، مطمئن هستیم با همه این احوال تاکید من این است تضمین ما برای کیفیت خود پروفیل است. پروفیل یک سری مشخصاتی دارد و استانداری مانند استاندارد ملی و استاندارد رال آلمان که در چهارچوب آن مشخصات استاندارد ایران  مثلا برای تغییر رنگ، بازهای خاص را در نظر می‌گیرد. در این بازه می‌گوید تغییر از این عدد تا آن عدد استاندارد است. اگر اختلاف از این باشد مشکل از پروفیل است. یا تاب خوردن پروفیل ازنظر فیزیکی یا شکست آن در ارتفاع و ... اگر این چهارچوب‌ها را رعایت نکند محصول، دارای کیفیت نیست. ماهم همین‌ها را رعایت کرده‌ایم و بر اساس همان استانداردها هم ضمانت می‌دهیم و این را نباید از یاد ببریم به‌هرحال این پروفیل‌ها درنهایت محصول پلاستیکی با فرمول خاص هستند و با هر درجه از کیفیت که ساخته شوند قطعا درنهایت ممکن است در اثر مرور زمان تغییراتی در کیفیت آن ایجاد شود. با هر فرمولاسیونی که انجام دهید تغییر رنگ‌بر این اساس در اثر مرور زمان وجود دارد. اما تغییر رنگ باید بر اساس همان اعداد و ارقامی باشد که استاندارد اعلام می‌کند.

بنابراین تمام این حرف‌ها را زدم که عرض کنم ما بازه نرمال را تضمین می‌کنیم. چون سیستم کار به این شکل است که شما پروفیل را تولید می‌کنید و بعد پنجره ساز از شما پروفیل را می‌خرد و پنجره را می‌سازد و بعد آن را در محل پروژه نصب می‌کند. کار به ساختمان‌ساز تحویل می‌شود و ساختمان‌ساز هم واحد را می‌فروشد و درنهایت بعد از چند سال با این شرایط تحویل مصرف‌کننده نهایی می‌شود. اگر ایرادها از منظر پنجره‌سازی باشد ضمانت ما معنایی ندارد اما اگر ایراد کار مرتبط با پروفیل باشد، آن‌وقت طرف حساب ما دیگر نه پنجره ساز است نه فروشنده، ما برگه کتبی‌ای به‌عنوان ضمانت‌نامه منتشر کرده‌ایم که ملاک و طرف حساب ما آن است. این ضمانت‌نامه‌های کتبی در محل پروژه پر می‌شود و به‌عنوان یکی از اسناد ساختمان همراه دیگر اسناد در اختیار، خریدار قرار می‌گیرد. در این صورت خریدار با در دست داشتن این اسناد اگر مشکلی در پنجره پیدا کرد تماس می‌گیرد و کارشناس و بازرس ما مراجعه می‌کند و سطح مشکل را می‌سنجد. اگر مشکل پنجره ساز باشد که مدلی دیگری حل می‌شود، اگر ایراد از پروفیل باشد برحسب مورد، صرفا مشکلات ظاهری مدنظر ما نیست بلکه مواردی که می‌تواند خطراتی را داشته باشد، برای ما بسیار مهم است. در این صورت هم تعویض و در صورت نیاز حتی جبران هزینه‌های ساخت را هم در ضمانت‌نامه‌ها و کاتالوگ‌ها تقبل کرده‌ایم.

 شما اگر خودروساز بودید، این سوال پیش نمیآمد، چون خودروسازی در ایران بازار انحصاری دارد اما وقتی شما پروفیل   یو‌پی‌وی‌سی تولید می‌کنید، برندهای بسیار صاحب نامی در این حوزه وجود دارد که آن‌ها هم در بازار به‌عنوان رقیب وجود دارند. شما چه ویژگی‌ای دارید که من به‌عنوان مشتری وقتی به بازار مراجعه می‌کنم، شما را انتخاب کنم؟

در بخش رقابت ما در بازار بخش‌بندی‌های مختلفی داریم. بخشی از بازار دنبال پروفیل ارزان قیمت است. برای او اصلا نشان تجاری اهمیت ندارد. بنابراین در چنین بازاری دیگر نمی‌توان مثل قدیم عمل کرد.  بگذارید مثال بزنم زمانی وقتی ما جوان‌تر بودیم بین دوستان مواردی مانند این در حوزه خودرو هم وجود داشت که دوستان یکی می‌گفت عموی من شورلت سوار است یا دیگری می‌گفت پدر من تویوتا سوار است و این افراد اگر خوردوهای قدیمی‌تر خود را میفروختند، دوباره از همان نشان تجاری خودرو می‌خریدند. بنابراین وضع ثابت، وفاداری به یک نشان تجاری را ایجاد می‌کند. وضع فعلی اما این‌طور نیست به لحاظ اقتصادی طوری هستیم که دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید من مثلا کره‌ای‌سوار یا چینی سوارم. الان وضع این‌طور است که میگوییم من مثلا 300 میلیون تومان پول دارم حالا با این مقدار پول، چه می‌توانم بخرم، انتخابات ما محدود شده است. بنابراین برای مشتری که 300 میلیون داخل جیب دارد، اصلا شرکت هیوندا طرف حسابش نیست. در یو‌پی‌وی‌سی هم یک چنین شرایطی است. ما طراحی‌مان این بوده که بتوانیم بخش‌های‌ مختلف بازار را از آن خود کنیم یا سهم مناسبی را برای خود از بازار در اختیار داشته باشیم.  در برندهای ارزان‌قیمت که بخش انبوه‌سازی یا مسکن مهر مشتری آن‌ها به‌حساب می‌آیند، یا مشتریان در استان‌های مختلف که هر کدام برایشان شرایط قیمتی خاصی وجود دارد دسته‌بندی کرده‌ایم و بر همین اساس برای هرکدام برندی را تعیین کرده‌ایم در این حوزه بازار بر اساس ارزان‌قیمت، قیمت متوسط، و قیمت بالا برندهایی را طراحی کرده‌ایم که محصولات آن قیمت هر رده از پروفیل‌های ما را پوشش می‌دهد که با عنوان ماندو و لئووین و لئو پرایم قبلا توضیح داده شد. این پروفیل جدید که با برند ماندو تولید شده، پروفیل خاصی است. متاسفانه از سال 97 که تغییرات قیمتی بالایی در  دلار داشتیم، اتفاقی که افتاد این بود که برخی از پروفیل‌های درجه یک وارداتی عملا از بازار حذف شدند و همین الان حتی اگر بخواهید هم، نمی‌توانید آن‌ها را خرید کنید، عملا امکانش را ندارید. آن‌هایی که داخل ایران تولید می‌شدند آرام‌آرام کمرنگ شدند و نهایتا حذف شدند. بسیاری از شرکت‌ها یا فعال نیستند یا اصلا تلاشی نمی‌کنند سهمی از بازار را که در قدیم به دست آورده بودند، حفظ کنند. یا سرمایه‌هایشان را به بخش‌های دیگر سوق دادند بنابراین آن‌ها دیگر حضور ندارند. ما با توجه به همین موضوع، قالب‌ها را در سطحی تعریف کردیم که قیمتش در طبقه متوسط قرار بگیرد اما کیفیتش در بالای هرم باشد. مثل همان پروفیل‌ها که عرض کردم زمانی در بازار ایران بود. به‌هرحال محصول ما، محصولی نیست که بخواهد با برندهای مشهور که دارند به‌صورت انبوه تولید می‌کنند، رقابت کند.  اساسا فضای بازار این محصول متفاوت است. هدف ما محصولی خاص است با بازار مختص خودش، بالاخره ما همچنان مشتریانی داریم که در انتخاب کیفیت از دیگران متمایزند. مشتریانی که برای خانه‌های شخصی، یا ویلاهای شخصی خرید دارند و کالای خاص باکیفیت مختص به خود را می‌طلبند.

 چطور توانستید قیمت کم و کیفیت بالا را باهم هماهنگ کنید؟

اگر می‌توانستیم این کار را بکنیم در اصل مساله اصلی و لاینحل اقتصاد را حل کرده بودیم من معتقدم هنوز هیچ شرکتی نتوانسته است این کار را بکنند.

 رسم بازار این است که تولیدکننده قیمت بالا و کیفیت بالا را ملاک عمل قرار می‌دهد و دوست دارد کیفیت بالا تولید کند و قیمت هم بالا باشد اما مصرف‌کننده یا خریدار در هر سطحی تمایل دارد محصول باکیفیت بالا و قیمت ارزان، در اختیارش قرار بگیرد. رسیدن به نقطه متعادل بین کیفیت و قیمت را چطور انجام دادید؟

این نقطه ازنظر من همان نقطه بهینه است بهترین حالت ممکن اما ما سه پروفیل داریم برای سه‌طبقه قیمتی پایین، متوسط و بالا طراحی‌شده است. مثالی که همیشه می‌زنم، خطوط هوایی است که یک پروازی از تهران بلند می‌شود، و به مقصدی خاص حرکت می‌کند. سه نوع صندلی در آن هواپیما وجود دارد. فرست کلاس، بزینس کلاس و اکونومی کلاس. وقتی شما  در این هواپیما حضور دارید، امنیت پرواز برای همه یکسان است زمان رسیدن به مقصد هم یکسان است. اما حالا پذیرایی فرق می‌کند یا فاصله بین صندلی‌ها.  یعنی امنیت و سلامت خط قرمز خطوط هوایی باید باشد نه فاصله صندلی و نوع پذیرایی. ما هم سعی کردیم خط قرمزها را  سختگیرانه رعایت کنیم حتی با لئوپرایم که با آن می‌شود یک پنجره خوب بسازید و در شرایط مختلف آب و هوایی از آن استفاده کنید.

درعین‌حال باید این را در نظر بگیریم پنجره هم در ایران و احتمالا در دنیا یک محصول کاملا سفارشی است. این‌طور نیست که شما برای یک ساختمان مثل کت‌شلوار سری بدوزید. هر خانه یک سری پنجره با اندازه‌های استاندارد دارد که شاید مقاومت پروفیل زیادی نداشته باشد چون ابعاد استانداری دارد و خیلی هم بزرگ نیستند. وقتی وارد منزلی می‌شوید، ممکن است پنجره‌های بسیار بزرگ بر اساس نوع طراحی‌ای که دارد، وجود داشته باشد مثلا پنجره‌هایی که یک دیوار کامل را می‌گیرد. در این پنجره‌ها پروفیل‌های ارزان‌قیمت‌تر کاربرد ندارد. سری لئوپرام ما به درد این بخش نمی‌خورد. این‌ها برای ساخت پنجره‌های نرمال ساخته‌شده است. داشتن چند مدل پروفیل باعث می‌شود دست ما برای ارائه به مشتری باز باشد. ما این‌ها را صادقانه به مشتری عرض می‌کنیم و در نهایت او تصمیم می‌گیرد.  وقتی این‌طور باشد مشتری اعتماد کامل به پروفیل ساخته شده در این مجموعه دارد و به آنچه در مجموعه درباره کیفیت و قیمت عرضه می‌شود ایمان خواهد داشت.

 در یایان اگر نکته باقی مانده بفرمایید...

امیدوارم مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد هر چه زودتر رفع شود. در پایان از شما و همکارانتان در مجله وزین پنجره تشکر می‌کنیم، با استعانت از درگاه خدای متعال این امید وجود دارد که بیش‌ازپیش بتوانیم شعار امرتات (بودیم، هستیم، خواهیم ماند) را محقق سازیم.

 

 

 

برای دریافت پی‌دی‌اف این گفت‌وگو اینجا را کلیک کنید


ثبت نظر

ارسال