گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با خانم پندآموز؛

فناوری نانو در اتاق رنگ مانی وین

گروه صنعتی مانی وین، از معدود شرکت‌های جوان و فعال صنعت در و پنجره است که توانسته در مدت‌زمانی اندک با ارائه محصولاتی باکیفیت اعتماد بازار و مشتریان را به دست آورد.
  • چهارشنبه 23 فروردین 1396 ساعت 19:55

 گروه صنعتی مانی وین جزو پیشگامان صنعت لمینیت یو.پی.وی.سی در کشور است و درباره امتیازات محصولات لمینیت مانی وین می‌توان به نکات زیادی اشاره کرد. گروه جوانی که با اتکا به دانش روز و به‌کارگیری آخرین دستاوردهای فناوری دنیا تلاش می‌کند پنجره‌های زیباتری در ساختمان‌ها ببینیم. راه‌اندازی خط تولید لمینیت و رنگ پروفیل با تنوع طرح و رنگ بسیار بالا در مانی وین، به مشتریان این فرصت را می‌دهد تا مطابق با آخرین متدهای روز دنیا، ظاهر پنجره خود را با معماری و طراحی داخلی ساختمان هماهنگ کنند. ارائه محصولات باکیفیت و توجه به شعار محوری مجموعه که تلاش برای ارائه زیباترین پنجره‌ها مطابق با سلایق گوناگون است باعث شده طیف وسیعی از مشتریان کالای مورد نظرشان را در مانی وین بیابند. تلاش برای اثبات شعار «کلینیک زیبایی در و پنجره» و باور به ارتقاء سلیقه زیبایی‌شناسی مشتریان، باعث شده مدیریت مجموعه همواره سطح مهارت و دانش همکاران خود را ارتقا دهد و فرایند تولید را زیر نگاه ریزبین نظارت فنی و اجرایی خود به دقت مورد بررسی قرار دهد تا محصول نهایی کاملا استاندارد و با کارایی بالا در اختیار مشتریان قرار گیرد. محصولات لمینیت این شرکت در عین زیبایی ظاهر و مقاومت در برابر شرایط اقلیمی مختلف، از کیفیتی مطلوب در سطح و حفاظتی مناسب در عمق برخوردار است. فعالیت اصلی مانی وین در دو بخش لمینیت و رنگ‌کاری در و پنجره، فرایندی است که علاوه بر تامین زیبایی ظاهری در بهبود شرایط حفظ و نگهداری پروفیل نیز مفید واقع می‌شود. اشاره به این نکته شاید خالی از لطف نباشد که مدیریت و پرسنل مجموعه مانی وین که اکثرا از بانوان هستند توانسته‌اند درزمینه‏ ای که به زیبایی محصول منجر می‌شود در یک رشته صنعتی به‌خوبی فعالیت کنند و روزبه‌روز به فکر ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولاتشان نیز باشند. برای آشنایی بیشتر شما خوانندگان نشریه پنجره‌ایرانیان، گفتگویی با خانم پندآموز، مدیرعامل مانی وین انجام داده‌ایم که مشروح این گپ و گفت را در ادامه باهم می‌خوانیم:

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در خصوص انواع خدماتی که شرکت مانی وین ارائه می‎‌دهد، توضیح دهید.

از ابتدا لازم است از حسن نظر نشریه شما نسبت به صنعتگران و تولیدکنندگان نوآور و خلاق سپاس ویژه‌ای داشته باشیم. پیش از پاسخ به این پرسش بیان مقدمه‌ای کوتاه ضروری به نظر می‌رسد. مجموعه مانی وین حاصل همکاری و گرد هم آمدن گروهی از مدیران و کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه صنعت ساختمان و در و پنجره است که در سه سال گذشته دستاورد تحقیقات، تخصص و تجربه خود را در آن به کار گرفته‌اند. هدف اصلی و محوری ما در مانی وین ترویج و تثبیت «زیبایی» در صنعت در و پنجره سازی و صنایع وابسته به آن است؛ به‌گونه‌ای که تمامی معیارهای کیفی و کمی صنعت لمینیت و رنگ‌کاری در و پنجره رعایت شده و ارتقاء یابد. ازاین‌رو ما «کلینیک زیبایی در و پنجره» را برای اولین بار راه‌اندازی کردیم و در این مسیر تلاش می‌کنیم صنعت در و پنجره را که در سال‌های گذشته از لحاظ کمی در حد شایسته‌ای رشد یافته به لحاظ کیفی و زیبایی‌شناختی نیز به جایگاهی شایسته و درخور ذائقه و فرهنگ والا و زیبایی پسند ایرانی برسانیم.

فعالیت اصلی این کلینیک در دو شاخه اصلی «لمینیت» و «رنگ» انجام می‌شود. محصولات ما در هر دوشاخه، بسته به انتخاب و شرایط سفارش‌دهنده در هر دو نوع پنجره یو.پی.وی.سی و آلومینیوم، بنا بر استاندارد Rall آلمان و با بهترین کیفیت جهانی تهیه و به مشتری تحویل داده می‌شود. در سال گذشته پس از استقبال فعالان این بخش، با گسترش فضای کار و افزودن ماشین‌آلات مدرن روز، ظرفیت خط تولید لمینیت خود را دو برابر کردیم. همچنین با انجام تحقیقات و راه‌اندازی اتاق رنگ صنعتی و استاندارد تنوع خدمات ما بیش از قبل شده است. هم‌اینک مجموعه مانی وین با به‌کارگیری آخرین متدهای روز، ماشین‌آلات مدرن و مواد اولیه مرغوب و باکیفیت، در دو زمینه لمینیت و رنگ در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و آلومینیوم، آماده ارائه خدمات متنوع به مشتریان است. تمامی محصولات ما تحت استاندارد RAL آلمان بوده و آنها را با گارانتی 10 ساله به مشتریان خود عرضه می ‏کنیم. عرضه خدمات پس از فروش و مشاوره به مشتریان از دیگر خدماتی است که مجموعه مانی وین خود را مقید به انجام بی‌کم‌وکاست آن می‌داند.

واحد رنگ‏ مانی وین اخیرا توسعه یافته است، هدف از این تصمیم شما چه بوده است؟

چنانچه اشاره شد ما در مجموعه مانی وین، رسالت خود را «ارتقای عامل زیبایی» و ایجاد تنوع در صنعت در و پنجره می‌دانیم، ازاین‌رو پس از طی یک دوره تحقیق و پژوهش علمی و فنی، واحد رنگ را در مجموعه راه‌اندازی کردیم. اخیرا نیز با بررسی نیاز مشتریان و بازار ایران و انطباق آن با امکانات و نوآوری‌های جهانی، خدمات و امکانات این واحد را توسعه دادیم.

واحد رنگ مانی وین چه خدماتی ارائه می‏دهد؟

بعضی از مهم‌ترین خدمات و شرایطی که واحد رنگ مجموعه‌ مانی وین ارائه می‌دهد، شامل این موارد است:

-         ارائه رنگ‌های دوجزئی با پارتنر ویژه

-         انواع رنگ‌های خاص مانند شامپاینی، بلور و نقره‌ای

-         رنگ‌آمیزی و لمینیت هماهنگ با نمای ساختمان و یا معماری داخلی و ارائه مشاوره در این زمینه

-         فروش لیتری رنگ به همکاران

-         انجام خدمات رنگ‌آمیزی پنجره و توری یو.پی.وی.سی و آلومینیوم طبق استاندارد رال آلمان

 

ویژگی‏ ها و امتیازات خدماتی که مانی وین در زمینه رنگ‏ کاری ارائه می‏ دهد، چیست؟

بهره‌گیری از فناوری نانو در فراهم‌سازی رنگ، علاوه بر کیفیت تنوع فراوانی را ایجاد کرده است که بیشترین نیازها و سلایق را پوشش می‌دهد. مانی وین همچنین با توجه به امکانات مجموعه، رنگ‌آمیزی شاخه‌ای مغز پروفیل و لمینیت دو طرف آن را نیز به متقاضیان ارائه می‌دهد. ازجمله مزایای فراوان این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ماندگاری بسیار بالای رنگ در برابر عوامل خارجی مانع از پوسته زدن، ریختگی یا ترک‌خوردگی می‌شود

- گواهینامه تقدیمی شامل گارانتی ده‌ساله

- رنگ ضربه‌پذیر بوده و در برابر صدمات مقاوم است

- اجرا و رنگ‌آمیزی بسیار آسان

- خاصیت چسبندگی زیاد، رنگ را در برابر عوامل فیزیکی عادی بسیار مقاوم ساخته است

- رنگ‌ برای خشک شدن به کوره نیاز ندارد و کافی است 24 ساعت در دمای عادی بماند

- رنگ‌ در برابر حرارت محیط عایق بوده و مانع خم شدن، انعطاف و یا تغییر شکل پروفیل می‌شود

آیا از فناوری نانو در خدمات خود استفاده می‏کنید؟ این فناوری چه مزایایی دارد؟

بله همان‌طور که در سوال قبلی اشاره کردم؛ فناوری نانو از پیشرفته‌ترین فناوری‌هایی است که به صنعت رنگ و لمینیت خدمات زیادی ارائه کرده است. بهره‌گیری از فناوری نانو در صنعت رنگ علاوه بر افزایش سطح کیفی محصول، تنوع زیادی نیز ایجاد کرده که سلایق گسترده‌تری را پوشش می‌دهد. ما که همواره درصدد استفاده از فناوری‌های نوین برای پیشرفت و ارتقاء سطح کیفی کار خودمان هستیم باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم و مطابق با خواسته و انتظار مشتریان، محصولاتمان را ارائه دهیم.

درزمینه رنگ‌کاری پروفیل، چه گواهینامه ‏هایی دریافت کرده ‏اید؟

همه رنگ‌ها در آزمایشگاه‌های صنعتی معتبر مورد آزمون قرار گرفته و گزارش‌های به‌دست‌آمده همگی اعتبار و کیفیت آن را تأیید کرده است.

برای به‏روز بودن و بهره‏ گرفتن از دانش و فناوری‏ های جدید چه اقداماتی انجام داده‏ اید؟

چنانچه پیش‌تر اشاره شد، مجموعه‌ ما از حاصل تلاش‌های پژوهشی و علمی بسیاری بهره گرفته و در مرحله پیش از تولید همواره پژوهش و امکان‌یابی محصولات را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند. امروزه بخش عمده‌ای از رنگ‌ها مطابق آخرین فناوری‌ و با توجه به وجود سلایق مختلف در بازار جهانی این صنعت تهیه می‌شود. سفارش‌دهندگان یا مشتریان مستقیم (مانند موارد بازسازی پنجره) که امکان انتخاب گسترده و متنوعی دارند، می‌توانند بسته به سلیقه، بودجه و امکانات از میان این گزینه‌ها محصول موردنظر خود را انتخاب کنند. این شرایط فرصت مناسبی است تا مشتری با صرف بودجه‌ای اندک، محصول نهایی زیباتری داشته باشد و ما نیز می‌توانیم با استفاده از این مواد و متریال محصولات متنوع‌ و زیباتری به مشتریان ارائه دهیم.

آیا خدمات رنگ‏ کاری در کارخانه‏ های تولید پروفیل نیز ارائه می‏شود؟ اگر جواب مثبت است، چه تفاوتی میان محصول نهایی این کارخانه‏ ها و محصولاتی که شما عرضه می ‏کنید وجود دارد؟

در حال حاضر با توجه به اطلاعات ما در مورد پروفیل سازان، پاسخ شما منفی است ولی برای توضیح بیشتر باید گفت کارخانه‌ها و کارگاه‌های مونتاژکار در و پنجره‌ای وجود دارند که خدمات رنگ را گاه مستقل و گاه به‌صورت فعالیت جنبی انجام می‌دهند. ما از این‌که رشد کیفی صنعت در و پنجره به همه اجزای خانواده این صنعت تسری یابد استقبال می‌کنیم و همواره آمادگی داریم تجارب خود را در اختیار همه همکاران قرار دهیم یا در صورت تمایل رنگ‌های مورد نیازشان را به‌صورت لیتری جهت استفاده به دستشان برسانیم. البته ذکر این نکته ضروری است که در پاشش رنگ و ماسک کردن محصول نهایی یعنی پنجره ــ به‌ویژه در پروژه‌های بازسازی که معمولا نیاز به دقت بیشتری دارد و حساسیت مشتری نیز بالاست ــ ظرایف و نکاتی وجود دارد که ندانستن یا رعایت نکردن آنها ممکن است محصول نهایی را با آنچه مورد انتظار تولیدکننده یا سفارش‌دهنده است متفاوت سازد؛ یا در مراحل بعدی و با گذشت زمان مواردی چون ریختگی، ضربه‌پذیری و... زیبایی مورد نظر را مخدوش کند. ازاین‌رو توصیه و خواهش ما از همکاران گرامی این است که به مشاوره و خدمات کلی و جزئی ما در این زمینه توجه کنند و کار رنگ را به‌هیچ‌عنوان امری ساده و غیرتخصصی به‌ حساب نیاورند.

وضعیت موجود در بخش رنگ ‏کاری و لمینیت پروفیل کشورمان را چگونه ارزیابی می ‏کنید؟

در سال‌های اخیر به خاطر نیاز بازار به تنوع و همچنین رکود کلی که بر بازار مسکن وارد شده، سازندگان، طراحان نما و سایر مشتریان به سمت تنوع و زیبایی بیشتر تمایل پیداکرده‌اند. این فرصت خوبی است تا صنعت در و پنجره علاوه بر ارتقای کیفیت و ایجاد رقابت سازنده، راه‌های مبتکرانه و خلاقیت‌ را که خوشبختانه در میان متخصصان ایرانی به‌وفور یافت می‌شود به کار بندد. ما نیز این را محتمل می‌دانیم که علاوه بر بازار ایران بتوانیم این‌گونه خدمات را در بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیز معرفی و ارائه کنیم. در مجموع، افق امیدوارکننده‌ای در مقابل این بخش از صنعت در و پنجره گشوده شده است هرچند هنوز برای شکوفایی و توسعه شایسته، نیازمند تلاش‌ها و بسترسازی‌هایی است که هر یک از ما باید به سهم خود انجام دهیم.

به‌عنوان یک تولیدکننده که در ارتباط مستقیم با صنعت و بازار هستید، عمده‌ترین مشکلاتتان درزمینه تولید چیست؟

هرچند پس از توافق سیاسی موسوم به «برجام» بسیاری از گره‌ها و مشکلات پیش روی کارآفرینان و فعالان اقتصادی برداشته‌شده و به همت دولت تدبیر و امید افق روشن‌تری در برابر آینده اقتصادی گشوده شده است، اما همچنان مسائلی چون نوسانات ارزی، دغدغه تامین بعضی ملزومات وارداتی، مشکلات خدمات فنی ماشین‌آلات و عدم امنیت روانی کارفرما، فضای کار را با حواشی و موانعی مواجه می‌سازد. به‌عنوان نمونه در مجموعه‌ ما بیست نفر پرسنل اغلب جوان، به‌طور مستقیم اشتغال دارند و چندین نفر نیز به‌طور غیرمستقیم تمام یا بخشی از ارتزاق خود را به‌واسطه فعالیت‌های ما تامین می‌کنند. البته خداوند را شاکریم که به ما این توفیق را داده تا زمینه‌ای برای شکوفایی توان و استعداد افراد و کسب روزی حلال در کنار هم فراهم کنیم. ما برکت و خیر نهفته در این کار را در پرتو لطف حضرت حق می‌دانیم. در جامعه ما کسانی که کار صنعتی را با درستکاری انجام می‌دهند می‌دانند که تا عشق و ایمان به کار و سازندگی نباشد انگیزه‌ای برای کار تولید و صنعت نخواهد بود چنانکه شرح زندگی همه کارآفرینان بزرگ این را نشان می‌دهد. از مسئولان و مدیران دلسوز نیز انتظار می‌رود با گشایش هرچه بیشتر موانع، همیاری و همکاری با صنعتگران فعال و ایجاد طرح‌های حمایتی مالی و صنعتی، ما را در این مسیر یاری رسانند تا همه اقشار جامعه بتوانند به سهم خود در آبادانی و توسعه میهن عزیزمان نقشی داشته باشند.

آیا تشکل ‏های صنفی می‏ توانند در بهبود شرایط کسب‌وکار نقشی ایفا کنند؟

قطعا چنین خواهد بود. تشکل‌های صنفی اگر از انسجام و تعهد لازم، نیروی همکاری و خرد جمعی بهره گیرند بیشترین تاثیر را در بهبود این شرایط خواهند داشت و چنانچه بتوانند علاوه بر اطلاع‌رسانی و آموزش درست، شرایط منصفانه و سالمی بر بازار رقابت حاکم سازند منفعت همه اعضا این‌گونه تامین می‌شود.


                                                                                                                                                                          نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 112-بهمن95

ثبت نظر

ارسال