در مصاحبه اختصاصی پنجره ایرانیان با مدیر عامل مانی وین مطرح شد:

مانی وین؛ نامی مانا در صنعت لمینیت

پنجره ایرانیان: گروه صنعتی مانی وین از پیشگامان صنعت لمینیت یو.پی.وی.سی به شمار می ‏آید که به‏ تدریج در حال تبدیل شدن به نامی آشنا در میان فعالان تولید در و پنجره کشور است.
  • شنبه 18 مهر 1394 ساعت 9:43

 این مجموعه در مدت کوتاه فعالیت خود در این عرصه توانسته است جایگاه مناسبی را در صنعت ساخت در و پنجره‏ های دو جداره کسب کند. از ابتدای شروع به کار مانی وین، جلب رضایت مشتریان همواره در سرلوحه کلیه سیاست‏ ها و برنامه ‏های این مجموعه قرار داشته است. بدون تردید ارائه خدماتی که بسیاری از سازندگان پروفیل کشور نیز بدان مبادرت می ‏ورزند، یعنی لمینیت پروفیل، کار چندان سهلی نیست؛ اما این مجموعه به مدد درایت و برنامه ‏ریزی دقیق مدیران گام‏ های موثری را در مسیر آگاهی‏ بخشی به بازار در خصوص مزایای ارائه این خدمات به صورت کاملا تخصصی در مقایسه با موارد مشابه برداشته است. در این رهگذر آنچه بیش از همه برای حرکت در چنین مسیری حیاتی می‏ نماید داشتن مهارت، تجربه و تخصص کاری است، و این مجموعه با علم به این مهم، همواره بر این عوامل تاکید بسیاری داشته و سطح تخصصی کارشناسان خود را به ‏روز نگه داشته است. مانی وین به ‏خوبی آگاه است که تثبیت این حوزه تخصصی در بازار مستلزم مراقبت کامل از کیفیت محصولات است. از این جهت کیفیت محصولات مانی وین خط قرمزی است که مدیریت مجموعه هرگز اجازه عبور از آن را نمی‏ دهد. برای اطلاع از آنچه در این مجموعه موفق می ‏گذرد، خبرنگار پنجره ایرانیان به سراغ خانم پندآموز، مدیر عامل مانی وین رفت و با او به گپ و گفت نشست. ماحصل این گفتگو را در ادامه می‏ خوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

درباره پیشینه مجموعه مانی وین کمی توضیح دهید. از چه نقطه ‏ای کار خود را شروع کرده و اکنون در چه شرایطی به ‏سر می ‏برید؟
گروه صنعتی مانی وین که حاصل همکاری و هم فکری جمعی از مدیران فعال عرصه در و پنجره است، از حدود یک سال پیش به صورت کاملا حرفه‏ ای وارد زمینه تخصصی لمینیت پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی شده و در این راستا از حضور و تجربه کارشناسان و متخصصان توانای صنعت در و پنجره که هرکدام 6 سال و بیشتر دارای سوابق موثر کاری هستند، بهره می ‏برد. از آنجا که اعضای این گروه تقریبا تمام بخش‏ های صنعت و بازار در و پنجره، از تولید پروفیل گرفته تا مونتاژ و اجرای پروژه‏ های ساختمانی، را تجربه کرده ‏‏اند و نقاط قوت و ضعف آن را می ‏شناسند با آگاهی کامل و شناخت دقیق از نیاز بازار وارد این فعالیت شده ‏اند و تا کنون نیز به یاری خدا قدم‏ های موثری در راه ارتقای کیفیت این صنعت نوین در ایران عزیز برداشته ‏اند.

تنوع و گوناگونی سبد محصولات شما تا چه میزان پاسخگوی نیاز مشتریان می ‏باشد؟
تنوع رنگ لمینیت‏ های مانی وین در حال حاضر شامل 9 رنگ می ‏باشد و تنها مجموعه صنعتی در ایران است که با این تنوع محصول و کیفیت بسیار عالی، روزآمدترین و زیباترین رنگ‏ ها و طرح ‏ها را ارائه می‏ دهد.در حال حاضر مانی وین با بهترین تکنولوژی و برترین برند فویل آلمانی Renolit، سری PX را وارد بازار کرده و تنها واحد تولید کننده ای می ‏باشد که چسب و پرایمر مورد استفاده ‏اش از برند Klibrite آلمان می‏ باشد.
بسته‏ بندی‏ های مانی وین دارای برچسب کنترل کیفی و QC می ‏باشد و مشتری‏ مداری فراتر از یک شعار، جزو جدایی ناپذیر مجموعه گشته است. با توجه به حساسیت ‏های بازار در و پنجره و معضلاتی که عدم تحویل محصول در پروژه ‏های خرد و کلان می‏ تواند برای پنجره ‏سازان محترم و کوشا به همراه داشته باشد، یکی از اصول حرفه ‏ای ما نظم در انجام و تحویل سفارش است؛ البته روند انجام این کار به ‏صورتی است که هیچ امکانی برای تنزل کیفیت محصولات وجود ندارد. ازاین‏ رو سفارش‏ ها تا حد ممکن در اسرع وقت پس از تحویل با دقت آماده گشته و به سفارش دهندگان تقدیم می‏ گردد.

آیامحصول جدیدی به سبد محصولات خود اضافه کرده ‏اید؟ لطفا در مورد آن توضیح دهید.
در حال حاضر فویل‏ هایی مانند Winchester XA و Eich hell که به‏ طور اختصاصی برای پروفیل وکای آلمان مورد استفاده قرار می‏ گرفت به سبد کالای ما افزوده شده است که قابلیت استفاده برای کلیه پروفیل‏ های تولید داخل یا خارج را دارا می‏ باشد. هر دو نوع فویل مورد اشاره به دلیل بهره‏ گیری از فناوری نانو روی پروفیل‏ های سفید بسیار زیبا، با دوام و دارای جلوه و کیفیت فوق ‏العاده‏ای می‏ باشند.

عرضه این محصول جدید چه تاثیری بر بازار داشته است؟ آیا مانی وین در فعالیت ‏هایی که در بازار در و پنجره دوجداره انجام می ‏دهد، با مشکلات و موانعی نیز روبروست؟
عرضه فویل‏ های px در بازار رقابتی در حال حاضر باعث شده است که ما مجبور شویم دائما به مشتریان گرامی در این باره توضیح دهیم که دلیل اصلی اختلاف جزئی قیمت ما با قیمت عرضه شده توسط تولیدکنندگان پروفیل (که در کنار کار اصلی خود، به تولید پروفیل همراه لمینیت هم می‏ پردازند) چیست. و این مورد مشغولیت ما را صد چندان کرده است که البته با توجه به اطمینانی که هم به محصول خود و از دیگر سو به انتخاب و تیزبینی اکثر قریب به اتفاق فعالان این صنعت داریم این دشواری ‏ها را با روی باز می‏ پذیریم. با این وجود متاسفانه تعداد کمی از همکاران هستند که مایلند به خاطر پایین آمدن هزینه جنس بی‏ کیفیت و نامرغوب و مشابه بعضی محصولات بازار، برایشان استفاده شود. ولی ما تا کنون به ‏هیچ ‏وجه زیر بار انجام آن نرفته‏ ایم و به امید خدا و اتکا به روحیه پیشرفت و همدلی روز افزون بین فعالان این عرصه در آینده هم به حفظ و افزایش کیفیت کار اهمیت بیشتری خواهیم داد .

استقبال مشتریان از این محصول در چه سطحی بوده است؟
عرضه این محصول برای بسیاری از شرکت ‏هایی که بهترین برندهای ایرانی، آلمانی و ترک را استفاده می ‏کنند از جایگاه بسیار ویژه ‏ای برخوردار است و مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است. خوشبختانه در سال‏ های گذشته صنعت یو.پی.وی.سی و زمینه ‏های وابسته آن، با وجود رکود نسبی حاکم بر کل بازار، درگیر رقابتی سازنده شده که خواه ‏نا‏خواه کیفیت محصولات و خدمات و سطح سلیقه مشتریان را افزایش داده است. ما نیز از این جنبه آسوده خاطر هستیم که برندی قابل دفاع را با فرآوری مناسب ارائه می‏ دهیم و خوشبختانه تا کنون با عنایت به مدت فعالیت، بازخورد خوبی هم از بازار داشته ‏ایم .

آیا مشابه این محصول در بازار وجود داشته است؟
درحال حاضر مشابه محصول ما با این میزان از تنوع رنگی فویل به هیچ ‏رو در بازار وجود ندارد. اکنون و در شرایط فعلی، بازار یو.پی.وی.س نیازمند خدمات مناسب است تا رضایت خاطر و اطمینان همیشگی مشتری را به دست آورد. ما از آغاز فعالیتمان با طراحی سازوکار مناسب و پیاده‏ سازی سیستم کنترل کیفی ویژه در این بخش از صنعت در و پنجره پا گذاشته ‏ایم و پذیرای هرگونه راهکار، پیشنهاد و نقدی از طرف همکاران و مشتریان دلسوز و نکته ‏سنج خواهیم بود.

جایگاه شرکت مانی وین را در بازار رقابتی کنونی چگونه می بینید؟
مانی وین مفتخر است که همکاران بسیار خوبی دارد، مانند شرکت‏ های بزرگ پروفیل‏ ساز که البته چون این شرکت ‏ها تمرکزشان بر تولید پروفیل می ‏باشد به کار لمینیت به ‏عنوان خدمات و درآمد جانبی خود می‏ نگرند. ولی ما تمام انرژی، توان و سرمایه انسانی و مالی خود را بر این کار متمرکز ساخته ‏ایم که طبعا در عرضه و کیفیت محصولات اثر شگرفی داشته است. هرچند از رقابت سالم و اصولی که به رشد این صنعت کمک می‏ کند استقبال می‏ کنیم. اگرچه ارائه قیمت مناسب و منصفانه وظیفه هر تولید کننده ‏ای است، اما کیفیت را هرگز نباید فدای ارزانی محصول کرد.

در پایان اگر نکته‏ ای باقیمانده است، بفرمایید.
در اینجا لازم می ‏دانم از طرف خود و همکارانم،که به نمایندگی از همه آنها در خدمت شما بودم، از توجه و پیگیری مجموعه شما در معرفی مناسب خدمات و محصولات این صنعت وسیع و روبه پیشرفت در ایران و فرصتی که در اختیار من و سایر همکاران برای تعامل و آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات یکدیگر، قرار می‏ دهید سپاسگزار باشم و برای شما نیز آرزوی کامیابی و رشد روزافزون دارم.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال هشتم ــ شماره 96 ــ مهر 94


ثبت نظر

ارسال