در گفتگو با مدیر عامل مانی وین، مطرح شد:

کلینیک تخصصی زیبایی در و پنجره مانی وین؛

مانی وین مجموعه ای است که با همت و تلاش بانوانی فعال، سخت‌کوش و متخصص در زمینه لمینیت یو.پی.وی.سی، در صنعت در و پنجره به نامی آشنا تبدیل شده است.
  • چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 13:46

با نگاهی به سابقه این مجموعه به اهداف بلند و برنامه هایی که برای رشد و توسعه این مجموعه در نظر گرفته شده، پی می‏ بریم. مجموعه ای که مهمترین هدف آن در سایه تلاش پرسنل متخصص و توانمندش، به‏‌روزرسانی و تنوع بالای محصولات با استفاده از فناوری های مدرن است. استفاده از جدیدترین مواد اولیه تولیدشده توسط برترین برندهای بین المللی قدم دیگری است که مانی وین را در رسیدن به اهداف بلند پروازانه اش یاری می کند. گام بعدی، توجه به نقطه نظرات و انتقادات مشتریان و همکاران و تلاش در جهت رعایت اصول مشتری‏‌مداری و احترام به حقوق مصرف‌‏کننده است که هم در نگاه مدیران و برنامه ریزان و هم در تلاش و فعالیت کارکنان این مجموعه نهادینه شده است. کنار هم قرار گرفتن همه این عوامل باعث شده است مانی وین در طول سالیان نه چندان زیادی که در زمینه لمینیت فعالیت می کند به نامی قابل اعتماد و برندی خوشنام تبدیل شود. مجموعه ای که محصولاتش با کیفیتی مثال زدنی با بهترین نمونه های خارجی موجود در بازار قابل رقابت است. در ادامه، گفتگوی خبرنگار پنجره ایرانیان را با مدیر عامل موفق مانی‏ وین، خانم پندآموز می‏‌خوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 برای آغاز گفت‌گو، معرفی کوتاهی از مانی وین داشته باشید و توضیحاتی درباره اهداف و فعالیت های آن ارائه دهید؟

 گروه صنعتی مانی وین، پس از نزدیک به ده سال فعالیت حرفه ای در ساخت و تولید پروفیل، در و پنجره یو.پی.وی.سی و آلومینیوم، از سال ۱۳۹۳ تاکنون مرحله نوینی در نوآوری و زیبایی این صنعت آغاز کرده است. مانی وین از حدود دو سال پیش به شیوه کاملا حرفه ای وارد زمینه تخصصی لمینیت پروفیل های یو.پی.وی.سی شده و در این راه از تجربه کارشناسان و متخصصان توانای صنعت در و پنجره بهره می برد. امید آنکه با یاری و همکاری فعالان و کارآفرینان این عرصه بتوانیم گام های موثر و شایسته ای در راه پیشرفت و گسترش صنعت ساختمان و اقتصاد سرزمینمان برداریم.

انگیزه اصلی که باعث شد در زمینه لمینیت و زیباسازی در و پنجره فعالیت تخصصیتان را ادامه دهید، چه بود؟

رکود چندساله و کاهش تقاضا در بازار مسکن و صنایع وابسته به آن از جمله در و پنجره، شرایط کسب وکار را در این صنعت با چالش های فراوان مواجه ساخته است، از این رو تولیدکنندگان ناگزیرند برای جلب توجه و حفظ مشتریان خود افزون بر بالا بردن کیفیت، به تنوع و زیبایی محصولات نیز بیشتر بپردازند. در این میان بهتر دیدیم برای ارتقای محصولاتمان و جلب نظر اندک مشتریانی که وجود دارند، با به کارگیری پتانسیل هایی که در امر زیباسازی و تنوع بخشی به محصولات در و پنجره وجود دارد، فعالیت مان را به صورت تخصصی در زمینه رنگ و لمینیت پروفیل های در و پنجره ادامه دهیم.

 برای پیشبرد اهدافتان چه فاکتورهایی را لحاظ کرده اید و آیا در این زمینه اقدام خاصی هم انجام داده اید؟

 ما برای تحقق چنین هدفی به سهم خویش «کلینیک تخصصی زیبایی در و پنجره» را راه اندازی کرده‌‏ایم تا تولیدکنندگان و مونتاژکاران شایسته بتوانند از امکانات گوناگون آن در هرچه زیباتر کردن محصولات خود بهره  ببرند.

«کلینیک تخصصی زیبایی در و پنجره» در چه زمینه ای فعالیت می کند و چه خدماتی به مشتریان ارائه می دهد؟

فعالیت اصلی این کلینیک در دوشاخه اصلی «لمینیت» و «رنگ» است؛ که هر دو بسته به انتخاب و شرایط سفارش دهندگان، مناسب پنجره های یو.پی.وی.سی و آلومینیوم بوده و بنا بر استاندارد Rall آلمان و بهترین کیفیت جهانی تهیه می شود.

بخش لمینیت در مانی وین به چه شکل انجام می شود و چه نوع پروفیل هایی قابلیت لمینیت کاری دارند؟

تمامی پروفیل های یو.پی.وی.سی و آلومینیوم قابلیت رپینگ را دارند و محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه تنوع بسیار زیادی در رنگ و ظاهر لمینیت ها وجود دارد که باعث می شود محصول نهایی نیز تنوع رنگی بسیار گسترده‌‏ای داشته باشد و نقطه ضعفی که در و پنجره های آلومینیومی و یو.پی.وی.سی در این زمینه دارند، به خوبی برطرف شود. بخش لمینیت مانی وین مجهز به دو خط تولید بوده که در آنها پروفیل ها با مناسب ترین فویل و چسب آماده می شوند. مراحل کار در این بخش شامل: پیکربندی دقیق و تحت نظارت با روشی بسیار متفاوت و مدرن، عملیات چسب و اتو و در پایان تیغ کشی است. مرحله اخیر، به ویژه درباره پروفیل های گسگت دار، از حساسیت و ظرافت خاصی برخوردار است. تیغ کشی با دقت تمام و به گونه ای نرم و ملایم صورت می گیرد که طی آن لبه های اضافه کامل گرفته می شوند و سپس پروفیل ها با برچسب های شیشه ای مقاوم پوشانده می شوند که آنها را در برابر آسیب ها یا هرگونه خراش محافظت می کند.

 فرایند رنگ کاری پروفیل به چه شکل است و بخش رنگ در مجموعه مانی وین به چه شکل عمل می کند؟

در بخش رنگ، مجموعه دارای اتاق رنگ صنعتی و بسیار مجهزی است. پنجره های ساخته شده پس از تهیه و ساخت رنگ های متنوع بر پایه سفارش و پسند مشتری، با دقت و ظرافت رنگ آمیزی می شوند و با قیمت مناسب و در اسرع وقت به سفارش‌‏دهندگان تحویل داده می شوند.

مواد اولیه مورد استفاده مانی وین از چه نوعی است و این مواد در کیفیت نهایی محصولات چه تاثیری دارند؟

لمینیت های به کار رفته به لحاظ کیفیت فویل و همچنین از نظر چسب و مواد به کار رفته بهترین گونه موجود در بازار جهانی هستند. در حال حاضر مانی وین از بهترین تکنولوژی و برترین برند فویل آلمانی استفاده می کند و تنها واحدی است که چسب و پرایمر مورد استفاده اش ساخت کشور آلمان است. مجموعه این مواد اولیه باکیفیت و بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز و همچنین توان بالای متخصصان مجموعه مانی وین باعث شده که در پایان فرآورده ای با بالاترین شاخص های استاندارد کیفی و قابل رقابت با محصولات خارجی به بازار ارائه شود.

با توجه به تنوع محصولات و نوآوری هایی که در مجموعه شما وجود دارد و همچنین تلاشی که برای به روز کردن سبد کالایی خود دارید، آیا مانی وین محصول تازه ای برای ارائه به بازار و مشتریان دارد؟

ما هرساله تلاشمان بر این است که سبد محصولاتمان را با بهترین و مدرن ترین محصولات روز دنیا کامل کنیم تا با امکان انتخاب بیشتری که به وجود می آوریم موجب خوشنودی هرچه بیشتر مشتریان مان شویم. بر همین اساس از جمله پیشنهادهای مناسب ما به همکاران، روش ترکیبی است که با رنگ آمیزی مغز پروفیل های سفید (قهوه ای یا هر رنگ دیگر) و لمینیت آن ترکیبی زیبا ارائه می‏‌کند.

 متاسفانه برخی کالاهای بی کیفیتی که از سوی برخی تولیدکنندگان خرده پا به بازار وارد می شود، باعث تاثیر منفی بر بازار لمینیت شده است؛ در این باره توضیح دهید؟

متاسفانه اندک پروفیل های بی کیفیت و نامناسبی که به جهت ارزان بودن در بازار مورد استفاده قرار می گیرند، تاثیر نامطلوبی بر تلاش مشترک ما و مونتاژکاران زحمتکش می گذارند. از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان پروفیل نیز با فویل بی کیفیت و به شیوه آماتور اقدام به لمینیت کاری پروفیل می کنند که این مسئله در بلندمدت موجب زیان خودشان و بی اعتمادی مشتریان و بازار می شود. ما خود را جزئی از خانواده بزرگ و فعال صنعت در و پنجره و پروفیل یو.پی.وی.سی و آلومینیوم می دانیم. شرکت های محترم سازنده پروفیل نباید ما را به چشم رقیب خود بلکه یار و مشاوری دلسوز ببینند. هرچه کارخانه های پروفیل‏‌ساز کوشش بیشتری برای افزایش کیفیت و مرغوبیت کالایشان انجام دهند، به سود ما و بازار خواهد بود. بی گمان یک محصول باکیفیت باید در تمامی قسمت ها و بخش های تولید شامل، تهیه مواد اولیه، عملیات ساخت و تولید و مرحله رنگ و لمینیت، کیفیتش را حفظ کند تا محصول نهایی  که به دست مشتری می رسد از همه لحاظ قابل پذیرش و مورد رضایت باشد.

  در پایان اگر صحبت خاصی با همکاران، مشتریان و فعالان صنعت در و پنجره دارید، بیان کنید؟

 ما آمادگی داریم همچون مشاوری امین و بازویی قابل اعتماد در خدمت تولیدکنندگان پروفیل باشیم و محصولات ایشان را با قیمت، کیفیت و سرعت مناسب مهیای ورود به بازار پر رقابت کنیم.

گروه مانی وین در راه دشوار اما سازنده ای قدم گذاشته و در این راه، انتقادهایی را که ممکن است برآمده از برخی ضعف های مجموعه باشد، به گرمی پذیراست. واحد کنترل کیفی تلاش می کند با پیگیری سفارش ها و ردیابی رضایت مشتریان، مسیر همکاری و تعامل با سفارش دهندگان را به صورت پیوسته طی کند و از هرگونه اظهارنظر یا انتقادی به عنوان فرصت رشد و تکامل بهره جوید.

 ایرانیان همواره به نکته سنجی، سلیقه و ذوق زیبایی شناسی خود بالیده اند و امیدواریم مجموعه ما نیز به سهم خود بتواند نماینده شایسته و کوچک ذوق، هنر و فرهنگ پربار ایرانیان باشد.

 نشریه پنجره ایرانیان-سال نهم-شماره 108-مهر95


ثبت نظر

ارسال