مانی وین، نماد ابتکار و سرآمدی در تولید لمینیت

پنجره ایرانیان:تیمی جوان، تحصیل کرده، دارای سابقه و تجربه مثال زدنی و با تکیه بر علم و تکنولوژی نوین به یمن مدیریت خانم پندآموز و مهندس میترا در شرکت مانی وین توانسته اند تا برند مانی وین را به نمادی از ابتکار و خلاقیت در تولید پروفیل ها و پنجره های یو.پی.وی.سی تبدیل کنند و خود را در جمع برترین های کیفیت در محصول و خدمات جای دهند.
  • سه شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 12:27

 گروه صنعتی مانی وین همواره تلاش می کند تا ایده های جدیدی را در اجرای پروژه ها به اجرا گذارد و رضایت همیشگی مشتریان را در کارنامه خویش ثبت کند. راه اندازی و بهره برداری از خط تولید پنجره های لمینیت هم مزیتی است که به سلایق و نیازهای مشتریان پاسخی شایسته می دهد. شعار که نه بلکه باور گروه صنعتی مانی وین هم خود تامل برانگیز و تحسین آمیز است: ما ارزان نمی فروشیم، بلکه پروفیل ها را با کیفیت مطلوب و استاندارد لمینیت می کنیم. تلاش برای اثبات این شعار و باور، باعث شده تا خانم پندآموز  همواره سطح مهارت و دانش همکاران خود را ارتقا دهند و همچنین فرایند تولید را زیر نگاه ریز بین نظارت فنی و اجرایی خود به دقت مورد بررسی قرار دهند تا محصول نهایی کاملا استاندارد و با کارایی بالا در اختیار مشتریان قرار گیرد. تاکید ویژه خانم پند آموز بر علم و تخصص و تجربه ، نشاط و نیروی جوانی پرسنل و صمیمیت مثال زدنی شان مجموعه مانی وین را کاملا به خانواده ای تبدیل کرده که هر یک از افراد آن جزئی از پیکره این خانواده اند. گفتگوی بی تکلف نشریه پنجره ایرانیان با خانم پندآموز را بخوانید.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید


چگونه شد که به صنعت در و پنجره های یو.پی.وی.سی وارد شدید؟
بیش از 6 سال است که وارد این صنعت شده ام. شروع فعالیت در صنعت پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی به همکاری با شرکت شاهین سازه(ماژول) بر می گردد، حدودا از سال 89 درخدمت دوستان خوبم در ماژول بودم، اما از سال پیش سرانجام با استعانت از خداوند، و حمایت خانواده به خصوص مادرم و تلاش و ممارست بسیاری که در این راه داشتم، با همکاری جناب مهندس حسین میترا مجموعه مانی وین را راه اندازی کردیم که این سرآغاز فعالیت مستقل ما در صنعت شد. جا دارد در همین ابتدا از همه مشتریان که به این مجموعه اعتماد دارند و سرمایه واقعی ما محسوب می شوند، قدردانی کنم و اطمینان می دهیم که ما منافع خود را به رضایت مشتریان گره زده ایم. چراکه تنها به فروش صرف و سود خود فکر نمی کنیم، رضایت مشتریان و حمایت آن ها از مانی وین نقطه عطف ما است. نکته مهم اینکه گروه صنعتی مانی وین از جمله پیشگامان تولید پنجره های لمینیت محسوب می شود که با اتکا به دانش فنی و مدیران بخش فروش و تولید خود و همچنین با بهره مندی از تجربیات مشاوران کارکشته این صنعت فعالیت خود را آغاز کرد، در واقع می توان گفت که ما فعالیت خود را در صنعت با پشتوانه ای از علم و تجربه آغاز کرده ایم.
یکی از مزیت های گروه صنعتی مانی وین که باعث برتری و امتیاز نسبت به دیگر شرکت ها میشود، پروفیل های لمینیت است، این لمینت ها دارای چه مشخصات فنی است؟
گروه صنعتی مانی وین جزو پیشگامان صنعت لمینیت یو.پی.وی.سی در کشور است و درباره برتری محصولات لمینیت مانی وین نسبت به دیگر نمونه های موجود در بازار می توان به دو نکته، قابلیت انعطاف پذیری بالا و نیز سهولت در تمیز شدن اشاره کرد. از حیث مشخصات فنی این محصول باید بگویم که کدهای کالیت رنگی لمینیت ها آلمان و Coolcoler بوده و فویل ها خاصیت آنتی uv دارند و طبق استاندارد رال آلمان SST (Solar shielt tecnology) رده درجه بندی فویل های مانی وین (heat build up) با مقاومت 2500 ساعت و درجه حداقل 30 مگا ژول در برابر شرایط جوی outdoor بوده که در چهار اقلیم آب و هوایی ایران مورد استفاده قرار می گیرد و چسب مورد استفاده با انعطاف پذیری بسیار بالا kleiberit با کد257/7 آآلمان و دارای 10 سال ضمانت خواهد بود. از سوی دیگر، فویل های لمینیت این شرکت در عین زیبایی ظاهر کیفیتی مطلوب در سطح ، مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و حفاظت در عمق برخوردار است.
نحوه سفارشات مشتریان و تحویل سفارشات چگونه است؟
پس از اینکه سفارشات مشتریان دریافت و بررسی گردید به سرعت اقدامات لازم جهت تولید و تحویل کالا انجام می شود. در اینجا با مکانیزم ساده اما ویژه ای روبرو می شویم، به این شکل که زمان تحویل پس از اخذ سفارشات برحسب نوع محصول، حجم سفارش محاسبه و سپس به اطلاع مشتریان خواهد رسید. ضمنا حداقل سفارشات جهت هر روی پروفیل 4 شاخه می باشد.
تنوع رنگ این فویل ها چگونه است؟
تنوع رنگ فویل های موجود در مانی وین به این شکل است:

1EICH HELL 2.GOLDEN OAK 3.NUSSBAUN
4EICHE DUNKEL 5.MAHGONI 6.SILVER
7BIKE ROSE 8.TEAK ARTE 9.GRAY
10BLACK

در مسیر تولید با چه مشکلاتی روبه رو هستید؟

کار اصلی ما تولید است. در این مسیر جهت تامین مواد اولیه کمی با مشکل روبرو هستیم و این مسئله، فعالیت ما را نسبت به همکارانمان سخت تر می کند، چنانچه می دانید ما فویل و چسب را بصورت نقدی از کشورهایی چون آلمان و آمریکا وارد می کنیم، اما متاسفانه با وجود عرضه و ارائه کالای مطلوب، مشتریان درخواست خرید اعتباری دارند که برای ما مقدور نمی باشد. شایان ذکر است در زمینه تعرفه خرید فویل لمینت و چسب دچار مشکلات عدیده هستیم. همانطور که می دانید فویل لمینت اساسا تعرفه مشخصی ندارد و این بی ثباتی قیمت متاسفانه چرخه تولید ما را به شدت تحت الشعاع قرار داده است. از طرفی با توجه به سابقه نه چندان طولانی این صنعت نیاز یک مرکز مرجع فنی اطلاعات، کاملا احساس می شود. به بیان دیگر خلا مراکزی که وضعیت کامل صفر تا صد مواداولیه را بدانند و راهنمایی های لازم را در جهت کیفیت تولیدات و همچنین آزمایشات کنترل کیفی تا پاسخگوی نیازهای ما باشد به شدت احساس می شود. 

شما با وجود این مشکلات چه تدابیری اندیشیده اید؟
ما به دلیل این ناامنی و همچنین فویل های موجود در بازار از حیث جنس آنها ،چه خوب و چه نا مرغوب ، عدم وجود نظارت مرجعی که به رعایت استانداردها از تامین مواد اولیه تا تولید نهایی رسیدگی کامل کند تمام توان و اندیشه خود را براساس تولید با کیفیت بنا نهادیم و با مطالعه و رایزنی های بسیار سعی در تامین مواد اولیه با ثبات قیمت داریم. در این مسیر به شدت نیازمند اعتماد همکاران و مونتاژکاران هستیم چراکه این اعتماد سرمایه واقعی ماست.
در جهت گسترش فعالیت هایتان چه برنامه هایی در سال 94 دنبال خواهید کرد؟
درصدد احداث و راه اندازی یک خط تولید جدید هستیم. مراحل اولیه این اتفاق مهم را با مذاکرات و مطالعات فنی آن انجام شده است و به زودی این خط به چرخه تولید مانی وین اضافه خواهد شد. اما یکی دیگر از سیاست هایی که در سال 94 اتخاذ کرده ایم همکاری با تولیدکنندگان برتر و معتبر پروفیل کشور می باشد. همچنین برنامه ها و اهداف دیگری را نیز در دستور کار قرارداده ایم که در زمان خود اعلام خواهد شد.
اما مهمترین کار شما از زمان شروع فعالیت در صنعت چه بوده است؟
آموزش. همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، این صنعت نوظهور به دلیل سیستم های نوین آن، نیازمند دانش فنی خاصی می باشد. باید توجه داشت که با هر نوع فویل و چسبی نمی توان وارد بازار شد. چنانچه می دانید ایران به لحاظ تابش مستقیم اشعه خورشید در برخی از مناطق، حتی شرکت های خارجی از ارائه گارانتی خودداری می کنند. این در شرایطی است که مانی وین محصولات خود را در این مناطق با 10 سال خدمات پس از فروش عرضه می کند.
این خدمات شامل چه مواردی می شود؟
موارد متعددی شامل خدمات پس از فروش ما می شود. از آن جمله می توان به ماژیک های کاور کننده پروفیل اشاره کرد. چنانچه می دانید، پس از مونتاژ و مرحله ای که به «فارسی بر» کردن معروف است در زوایای پنجره جای برش روی پروفیل باقی می ماند. این ماژیک ها به رنگ پروفیل پنجره در اختیار مشتری قرار می گیرد تا در صورت نیاز از آن ها استفاده کند. اما مهمترین خدماتی که ارائه می شود اینست؛ هر گونه خرابی و اتفاق دیگری که نشان از آسیب یا خرابی پروفیل باشد با تعویض بی قید و شرط از جانب ما پاسخ داده خواهد شد. اما این پایان کار نیست چراکه مانی وین خدمات قبل از فروش نیز ارائه می دهد. از زمانی که مشتری وارد سیستم مانی وین می شود، خدمات آغاز شده و این فرایند با اطلاعات صحیح و به روز به مشتریان ادامه پیدا می کند.
حجم تولیدات گروه صنعتی مانی وین چقدر بوده و چگونه بر خط تولید نظارت دارید؟
خط تولید لمینیت ما متشکل از 5 نفر از متخصصین و تکنسین های تولید لمینیت، تحت نظارت مهندس مرتضی کوهی (مسئول کنترل کیفیت) با توان تولید روزانه 300 شاخه لمینیت در دوشیفت است. مهندس پندآموز و همکاران بخش کنترل کیفیت به دقت بر خطوط تولید نظارت داشته و هرگاه لازم باشد این خط را متوقف و اشکال را مورد بررسی قرار خواهد داد، با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت کلیه سفارشات مشتریان در کمتر از یک هفته آماده و به دست مصرف کننده می رسد. تمامی مقاطع پروفیل ها با توجه به آزمایش کنترل کیفی مانی وین تحت بررسی قرار می گیرد و یکی از تست های ما تست peal off می باشد که طی سه روز کاری بعد از تولید انجام می گیرد.
و سخن آخر...
مجموعه مانی وین به مانند یک خانواده بوده و هریک از اعضا مجموعه این قابلیت را دارند که در مجموعه دیگری به کار مدیریتی مشغول شوند. در واقع مانی وین از تیمی یکدست و همدل تشکیل شده که همگی تنها هدفشان پویایی مجموعه می باشد. در پایان لازم است متذکر شوم که ابدا به گسترش احساسی و بدون شناخت فکر نمی کنیم. در حال حاضر گستره محصولاتمان به پایتخت ختم می شود، اما در شرایطی که احساس نیاز کنیم و بستر و شرایط لازم جهت ورود به بازار دیگر نقاط کشور مهیا باشد، ابتدا با رصد کامل بازار و تقاضای مورد نیاز با علم و شناخت کامل در این حوزه نیز ورود خواهیم کرد.

نشریه پنجره ایرانیان - سال هشتم - شماره 92 - خرداد 94


ثبت نظر

ارسال