بازار پروفیل‌های تقویتی در سیطره آهن و فولاد جهان تبریز

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آهن و فولاد جهان تبریز خبر داد: این شرکت، با قدمتی 60 ساله در موضوع فولاد و سازه‌های فلزی، هم‌اکنون سهمی 70 تا 80 درصدی در تولید پروفیل‌های تقویتی از نوع گالوانیزه کشور دارد.
  • شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 14:21

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی شرکت آهن و فولاد جهان، سیروس همتیان گفت: این سهم در حالی محقق شده است که پیش از ورود این شرکت داخلی به بومی‌سازی پروفیل‌های تقویتی، 85 درصد بازار در دست کشورهای خارجی بود.

وی در خصوص پیشینه فعالیت این شرکت گفت: در سال 1378 و با توجه به نیاز جامعه به تبدیل دروپنجره‌های آهنی به یوپی‌وی‌سی و همچنین نیاز به پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه، عمده فعالیت شرکت شروع شد.

وی یادآور شد: پیش از فعالیت رسمی شرکت در این حوزه، پروفیل‌های تقویتی و یراق‌آلات مرتبط با آن از کشورهای ترکیه، آلمان، اتریش و سوئیس وارد می‌شد.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد جهان با اشاره به مشترکات زبانی و موقعیت جغرافیایی استان با کشور ترکیه گفت: برخی از شرکت‌های استانی با واردات پروفیل و دیگر اقلام به‌صورت مونتاژ در کارگاه‌های کوچک شروع به فعالیت‌هایی ازاین‌دست کرده بودند.

همتیان با اشاره به مطرح‌شدن مدیریت مصرف انرژی و حذف تدریجی دروپنجره‌های آهنی گفت: در این برهه، موضوع دروپنجره‌های یوپی‌وی‌سی، به مسئله روز تبدیل شده بود و شرکت نیز با اشراف به این مسائل، خط تولید این نوع دروپنجره را در اولویت قرار داد.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال پانزدهم-شماره 172/بهمن 1400

 


ثبت نظر

ارسال