آهن و فولاد جهان؛ صادرات کننده برتر پروفیل‌های گالوانیزه کشور در سال 99

  • جمعه 2 اردیبهشت 1401 ساعت 14:42

شرکت آهن و فولاد جهان، صادرکننده نمونه استان آذربایجان شرقی در سال 1400 با قدمتی 60 ساله در موضوع فولاد و سازه‌های فلزی، تنها شرکت دارنده مجوز صادرات پروفیل‌های گالوانیزه تا سال 1399 در کشور است و هم‌اکنون سهمی 70 تا 80 درصدی در تولید پروفیل‌های تقویتی از نوع گالوانیزه کشور دارد.

این سهم در حالی محقق شده است که پیش از ورود این شرکت داخلی به بومی‌سازی پروفیل‌های تقویتی، 85 درصد بازار در دست کشورهای منطقه بود.

این شرکت در سال 1378 با توجه به نیاز جامعه به تبدیل دروپنجره‌های آهنی به یوپی‌وی‌سی و همچنین نیاز به پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه، فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به زیبایی و عدم زنگ‌زدگی در محصولات گالوانیزه، نسبت به ورق‌های سرد و گرم؛ مصرف این محصولات روزبه‌روز در کشور بالا می‌رود.

پیش از فعالیت رسمی شرکت در این حوزه، پروفیل‌های تقویتی و یراق‌آلات مرتبط با آن از کشورهای ترکیه، آلمان، اتریش و سوئیس وارد می‌شد.

هدف‌گذاری شرکت برای صادرات در سال 1400 طبق هدف‌گذاری محقق شده است و مقصد صادراتی محصولات گالوانیزه کشورهای هم‌جوار ازجمله عراق، افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان است، محصولاتی که در پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی، دیوارهای گچی، انواع ساختمان lsf(سازه‌های سبک)، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال پانزدهم-شماره 175/اردیبهشت 1401


ثبت نظر

ارسال