بهشت سوداگران در بخش مسکن

پنجره ایرانیان:سخنگوی کمیته «مطالبه حق مسکن مردم» گفت: در کشور بیشترین عدم نظارت در بخش مسکن وجود دارد و هر وقت صحبتی از نظارت در این حوزه می‌شود افرادی هستند که در مقابل آن می‌ایستند.
  • سه شنبه 27 آبان 1393 ساعت 11:44

به گزارش فارس، محمدجواد جلال‌فرد سخنگوی کمیته «مطالبه حق مسکن مردم» در نشست خبری اعلام موجودیت این کمیته گفت:‌ تمام سعی ما این است که بتوانیم کاری کنیم تا مسئولان توجه بیشتری به بحث مسکن داشته باشند.وی گفت‌: هر وقت صحبت از مسکن می‌شود افکار به سمت مشکلات در این بخش می‌رود. مشکلات مسکن در مرحله اول به بحث زمین برمی‌گردد، مشکلاتی که از قبل از انقلاب وجود داشت.

جلال‌فرد ادامه داد:‌ برخی صحبت‌ها و دیدگاه‌ها در مقابل مسکن نشان می‌دهد دیدگاه‌ها و رویکردهایی که درزمان اربابان و قبل از انقلاب وجود داشت امروز نیز وجود دارد.این فعال دانشجویی افزود:‌ برخی همواره به دنبال این هستند که ثروت‌های جامعه را از آن خود کنند این افراد در بخش مسکن بسیار فعالند و مسئولان باید چاره‌ای در مقابل این مسئله بیندیشند.وی با اشاره به مشکلاتی که در بخش مسکن وجود دارد، افزود: امروز قانون اساسی تکلیف ما را در رابطه با مشکلات مسکن مشخص می‌کند و ساختار حکومتی را مسئول پرداختن به وضعیت مسکن کرده است و به دولت وظایفی در این راستا داده‌است.

جلال‌فرد تصریح کرد:‌ حقوق شهروندی بحثی است که در رابطه با اخذ رای بسیار از آن استفاده می‌شود ولی بعد از آن به این بحث پرداخته نمی‌شود.سخنگوی کمیته «مطالبه حق مسکن مردم» گفت:‌ آیا تامین مسکن نمایندگان، فوتبالیست‌ها و وزرا اولویت است یا روستاییان،‌کارگران و محرومین احتمالا از نگاه برخی از مسئولین روستائیان کارگران و محرومان جزء مرفهین و ثروتمندان جامعه هستند.

جلال‌فرد ادامه داد: چطور وقتی بحث تهیه مسکن برای مستضعفین مطرح می‌شود همواره از نبودن اعتبار دم می‌زنند ولی در رابطه با  تهیه مسکن برای برخی از افراد خاص پول‌های آنچنانی هزینه می‌شود. برخی از مسئولین به جای اینکه به فکر مسکن محرومین باشند در حال مال‌اندوزی‌اند.وی به افزایش قیمت مسکن و مصالح ساختمانی اشاره کرد و اظهار داشت: جای شکر دارد که قرار نیست زمین را از خارج کشور بخریم و آهن و سیمان و کارگر را از خارج  بیاوریم در غیر این صورت معلوم نبود با این وضعیت در حوزه مسکن چه اتفاقاتی رخ می‌داد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: نیاز مردم به تهیه مسکن و مسائلی که در این حوزه وجود دارد باعث شده تا بهشتی برای سوداگران در این حوزه رخ دهد.وی افزود: در کشور بیشترین عدم نظارت در بخش مسکن وجود دارد و هر وقت صحبتی از نظارت در این حوزه می‌شود افرادی هستند که در مقابل آن می‌ایستند.

سخنگوی کمیته «مطالبه حق مسکن مردم» ادامه داد:‌ کسانی که از اول زندگی مسئول بودند یا پدرشان مسئولیت داشته چگونه می‌توانند مستضعفان را درک کنند، هر مسئولی که در این نظام مرتبط با مسکن فعالیت می‌کند باید دین خود را به مردم ادا کند.وی با بیان اینکه مردم نیز باید در کمک به بحث مسکن محرومین و مستضعفین وارد شوند، اظهار کرد: حق گرفتنی است برای این مسئله هم باید دانشجویان، جوانان‌، خبرنگاران و قشرهای مختلف دست در دست هم دهند.


ثبت نظر

ارسال