واردات 100 هزار تنی آلومینیوم اولیه در چین

پنجره‌ایرانیان؛ فعالان بازار آلومینیوم چین انتظار دارند که تقاضای این کشور با فروکش کردن تب کرونا ویروس، بازیابی داشته باشد؛ درنتیجه، خرید آلومینیوم اولیه از واحدهای ذوب خارجی ارزان‌تر از واحدهای داخلی خواهد بود.
  • سه شنبه 20 خرداد 1399 ساعت 11:47

به گزارش فلزات آنلاین، چین کشوری است که به‌طورمعمول، با مازاد عرضه چشم‌گیری در بازار آلومینیوم مواجه است و بنابراین دلیلی برای واردات آلومینیوم اولیه وجود ندارد. به گزارش رویترز، کل واردات این کشور در سال گذشته حدود 27 هزار تن بود، درحالی‌که صادرات آن نزدیک به 35 میلیون تن بود.

اما به لطف همه‌گیری جهانی کرونا ویروس، شرایط در حال تغییر است. واردات آلومینیوم اولیه چین در ماه مِی به 100 هزار تن رسید و حجم مشابه یا حتی بیشتر برای ماه آینده پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این، اختلاف قیمت بورس فلزات لندن و بورس شانگهای نیز در حال افزایش است. در حال حاضر، قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای حدود یک هزار و 800 دلار بر تن است، درحالی‌که در بورس فلزات لندن، این فلز در حوالی قیمت یک هزار و 500 دلار نوسان دارد. به گفته یکی از تحلیلگران در چین، چنین شرایطی قبلا در سال 2009 پیش آمده بود، اما دلیل آن، نه عوامل طبیعی بازار، بلکه محرک‌های مصنوعی دولت بود.

درصورتی‌که رونق پس از بحران کرونا ویروس ادامه داشته باشد، آربیتراژ ایجادشده می‌تواند باعث افزایش واردات تا 120 هزار تن در ماه آینده شود که مبدا یک‌سوم آن، واحدهای ذوب روسیه خواهد بود. درهرصورت، نظر غالب تحلیلگران این است که باید خیلی زود از فرصت پیش آمده استفاده کرد.

 


ثبت نظر

ارسال