دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان دروپنجره ایران:

تولیدات دروپنجره سطح کیفی متوسطی دارد

پنجره‌ایرانیان؛ دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان دروپنجره ایران در مورد سطح کیفی تولیدات دروپنجره در کشور، گفت: در حال حاضر، تولیدات دروپنجره آلومینیومی در کشور، در سطح کیفی متوسطی قرار دارد؛ تولیدکنندگان داخلی در تولید برخی از محصولات، خوب ظاهر شده‌اند و محصولات آن‌ها ازلحاظ کیفیت، در سطح استانداردهای بین‌المللی است اما برای تولید بعضی از محصولات، همچنان کاستی‌های فراوانی وجود دارد.
  • سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 1:20

وحید جلالی‌پور در گفت‌وگو با فلزات آنلاین اظهار داشت: دانش فنی برای تولید و ساخت پروفیل‌های آلومینیومی در جهان، مدام در حال به‌روز شدن است و تولیدکنندگان داخلی به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی موجود، دسترسی به این منابع اطلاعاتی ندارند، پس به همین خاطر، با توجه به شرایط فعلی موجود در کشور، نمی‌توان به توسعه و پیشرفت در این حوزه پرداخت. بااین‌حال، باوجود تمام معضلاتی که در کشور وجود دارد و مانع پیشرفت صنعتگران داخلی می‌شود اما خوشبختانه شاهدیم که در زمینه تولید پروفیل دروپنجره، در میان تولیدکنندگان فعال در جهان، جزو کشورهای متوسط هستیم.

وی درباره مشکلی که در زمینه تولید دروپنجره آلومینیومی در کشور وجود دارد، بیان کرد: عمده مشکلی که در زمینه تولید دروپنجره آلومینیومی در کشور با آن مواجه‌ هستیم، نقص اطلاعات فنی بسیاری از تولیدکنندگانی است که همچنان به شیوه سنتی فعالیت می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند فعالیت خود را به‌روز کنند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان دروپنجره ایران در ادامه توضیح داد: در سال‌های اخیر، شرکت‌های جدیدی در این زمینه سرمایه‌گذاری و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که تا حدودی مشکل نقص اطلاعاتی با ورود نیروهای جوان به این حوزه برطرف شده، چنانچه شاهد هستیم در برخی از تولیدات تنوع بیشتری ایجاد شده است و طراحی‌های جدیدی به بازار ارائه می‌شود.

جلالی‌پور در خصوص استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های مستهلک‌شده برای تولید پروفیل دروپنجره، عنوان کرد: در گذشته به دلیل فعالیت افراد سنتی در این حوزه، دستگاه‌های جدیدی خریداری نمی‌شد و تولیدکنندگان سنتی تمایل داشتند که از دستگاه‌های قدیمی و مستهلک‌شده استفاده کنند اما با روی کار آمدن نیروهای فعال جدید در این حوزه، خوشبختانه رغبت و تمایل برای خرید و استفاده از تکنولوژی‌های نوین دنیا بیشتر شده و البته یک رقابت مثبتی نیز در زمینه تولید پروفیل آلومینیومی در کشور، ایجاد شده است.

وی در مورد سطح کیفی تولیدات پروفیل در کشور، اذعان کرد: بااینکه تولید پروفیل دروپنجره آلومینیومی، در سطح متوسط قرار دارد و نیاز بازار داخلی در برخی از زمینه‌ها را برطرف می‌کند اما در بعضی حوزه‌ها، مانند تولید پروفیل‌های بلندمرتبه، تولیدکنندگان داخلی همچنان با مشکلات بی‌شماری مواجه هستند و به همین منظور، باید با سایر کشورهای تولیدکننده ارتباط داشته باشیم.

جلالی‌پور تصریح کرد: بعضی از تولیدکنندگان همچنان در زمینه محاسبه و استفاده از داده‌ها و شاخص‌های فنی، استاتیکی، دینامیکی و محاسبات انرژی با مشکلاتی مواجه هستند و باید در این زمینه‌ها مطابق دانش فنی روز پیش بروند اما باید در نظر داشت تولیدکنندگان به‌واسطه تحریم‌های وضع‌شده، دسترسی به تکنولوژی‌های نوین اندازه‌گیری را ندارند و این‌گونه محدودیت‌ها، ادامه فعالیت را برای آن‌ها از گذشته سخت‌تر کرده است.

وی به وضعیت واردات تکنولوژی در سال‌های گذشته، اشاره و مطرح کرد: تا سال 94، دسترسی به تکنولوژی و اطلاعات فنی به‌دشواری امروز نبود، به‌گونه‌ای که در حال حاضر، برای در اختیار داشتن امکانات زیرساختی ضروری، شرکت‌های تولیدکننده باید هزینه‌های بسیار بالایی پرداخت کنند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان دروپنجره ایران در پایان در مورد تهیه و تامین مواد اولیه، گفت: خوشبختانه در کشور به دلیل اینکه تولیدکنندگان بزرگی در زمینه تولید بیلت و شمش خالص آلومینیومی، سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کنند، مشکلی در زمینه تهیه مواد اولیه نداریم اما برای تهیه بیلت‌های آلیاژی به آمیژان‌ها و مواد افزودنی نیاز داریم که تهیه آن مواد برای ما، در شرایط فعلی مشکل‌آفرین شده است.


ثبت نظر

ارسال