افت عرضه داخلی قراضه‌های آلومینیومی در چین

پنجره ایرانیان؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان مصرف قراضه‌های آلومینیومی چین که بازار داخلی آن تامین شده است، روندی نزولی داشته است. این امر را می‌توان با کند شدن روند ساخت‌وساز و کاهش میزان تخریب‌ها مرتبط دانست که سبب کاهش عرضه داخلی قراضه‌های آلومینیومی در بازار چین شده است.
  • چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 16:40

به گزارش فلزات آنلاین، تولید انواع نیمه ساخته‌های آلومینیومی چین در سال جاری نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است. بر اساس اداره آمار چین، در طول 6 ماه ابتدایی سال میلادی جاری، در چین بالغ‌بر 23.9 میلیون تن انواع نیمه ساخته‌های آلومینیومی تولید شد که نسبت به دوره مشابه از سال گذشته، بالغ‌بر 10.6 درصد کاهش داشت. نمودار 1، حجم تولید انواع نیمه ساخته‌های آلومینیومی چین را در طول 18 ماه گذشته نشان می‌دهد. حجم تولید این محصولات در نیمه نخست سال 2019، با افت‌وخیزهای زیادی نسبت به دوره مشابه از سال گذشته همراه بوده است؛ به‌طوری‌که در ماه‌های ابتدایی سال جاری (ژانویه و فوریه)، بیشترین افت (تولید هر ماه نسبت به سال گذشته بیش از 25 درصد کاهش داشت) رقم خورد و در ماه مِی نیز، بیشترین رشد تولید ثبت شد.

نکته جالب‌توجه، مقایسه میزان حجم تولید نیمه‌ساخته‌ها با میزان مصرف مواد اولیه تولید آن طی این دوره است؛ با در نظر گرفتن میزان مصرف آلومینیوم از منابع اولیه و همچنین منابع ثانویه وارداتی، می‌توان مصرف آلومینیوم ثانویه واحدهای تولیدکننده نیمه‌ساخته‌ها که از داخل تأمین کرده‌اند را تخمین زد. بر اساس میزان برآوردها، مقدار مصرف قراضه‌های آلومینیومی چین که از بازار داخلی تأمین شده است طی ماه‌های گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که چین از ابتدای ماه جولای سال جاری، اقدام به ممنوع کردن واردات انواع قراضه‌های آلومینیومی کرد تا محرکی برای جمع‌آوری و بازیافت قراضه‌ها از بازار داخلی آن شود. بااین‌حال، برآوردها نشان می‌دهد که میزان تامین قراضه‌های آلومینیومی از بازار داخلی در چین کاهش داشته است.

کاهش مقدار مصرف قراضه‌های تامین شده از بازار داخلی چین، می‌تواند ناشی از افت میزان دسترسی به این ماده اولیه تولید باشد؛ چراکه میزان مصرف قراضه‌های وارداتی چین باوجود تنش‌های تجاری بین این کشور با ایالات‌متحده، برخلاف انتظارات کاهش چندانی نیافت و تقریبا ثابت باقی ماند. گفتنی است که در ماه‌های ابتدایی آغاز تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، قراضه‌های آلومینیومی جزو یکی از اولین اقلامی بود که واردات آن از ایالات‌متحده مشمول تعرفه‌های گمرکی می‌شد.

بر همین اساس، انتظار می‌رود با اجرایی شدن سیاست‌های حمایتی دولت چین برای رونق‌گیری دوباره ساخت‌وساز در این کشور و همچنین سیاست‌های مالی انبساطی آن ‌که به این امر کمک خواهد کرد، میزان عرضه داخلی قراضه‌های آلومینیومی در چین و همچنین میزان مصرف آن افزایش یابد.


ثبت نظر

ارسال