خریدوفروش آلومینیوم در تناژ بالا متوقف شده است

پنجره ایرانیان؛ مدیر فروشگاه گروه صنعتی فلاح با اشاره به کاهش میزان خریدوفروش ضایعات آلومینیومی، گفت: در ماه‌های اخیر حجم خریدوفروش ضایعات آلومینیومی به‌شدت کاهش پیدا کرده و متاسفانه تنها در تناژهای اندک فروش داریم؛ به‌گونه‌ای که فروشگاه گروه صنعتی فلاحی ضایعات را از مغازه‌دارهای شهری خریداری و به تولیدکنندگان کوچک می‌فروشند و سفارشی برای خرید ضایعات در تناژ بالا ندارند.
  • سه شنبه 1 مرداد 1398 ساعت 11:33

حسین فلاحی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، در مورد میزان کاهش خریدوفروش ضایعات آلومینیومی و تاثیر آن بر فعالیت تولیدکنندگان، اظهار داشت: به‌واسطه کاهش میزان خریدوفروش ضایعات آلومینیومی، تولیدکنندگان انواع محصولات آلومینیومی نیز با مشکل مواجه شده‌اند و نمی‌توانند همانند گذشته مواد اولیه خود را تامین کنند، باید در این زمینه سرمایه‌گذاری افزون‌تری نسبت به گذشته داشته باشند.

وی در خصوص واردات شمش‌های ضایعاتی از عراق به کشور، بیان کرد: در سال‌های گذشته خریدوفروش ضایعات عراقی رونق خوبی داشت اما در حال حاضر چون شمش‌های وارداتی عراقی، ناخالصی‌های زیادی دارد، ترجیح می‌دهیم وارداتی انجام ندهیم.

مدیر فروشگاه گروه صنعتی فلاح در خصوص قراضه‌های شناسنامه‌داری که در بازار «قلعه مرغی» خریدوفروش می‌شود، خاطرنشان کرد: شمش‌های ضایعاتی عراقی که وارد کشور می‌شوند، به آزمایشگاه‌ها فرستاده شده تا آنالیز دقیقی بر آنها انجام گیرد و میزان عناصر آلیاژی به‌کاررفته در آنها از این طریق مشخص می‌شود، به همین جهت شمش‌های ضایعاتی عراقی در بازار به ضایعات شناسنامه‌دار معروف‌ شده‌اند.

فلاحی در خصوص روند توزیع ضایعات آلومینیومی در سال جاری، اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده جمع‌آوری و توزیع ضایعات از طریق شهرداری انجام می‌شود، شهرداری تهران قراضه‌های آلومینیومی شهری را جمع‌آوری کرده و بین تولیدکنندگان توزیع می‌کند، این در حالی است که در گذشته ما این ضایعات را از وانتی‌های دوره‌گرد خریداری و جمع‌آوری می‌کردیم اما شرایط به‌گونه‌ای شده که نمی‌توانیم در این زمینه فعالیتی داشته باشیم و در حقیقت شهرداری جایگزین ما در این زمینه شده است.

وی درباره تفکیک ضایعات که در بازار صورت می‌گیرد، بیان کرد: قراضه‌های آلومینیومی در بازار به چهار دسته عمده تقسیم‌ می‌شود، این دسته‌بندی‌ها شامل، ظروف آشپزخانه، دروپنجره، ورق و قوطی‌های آلومینیومی است اما عمده ضایعاتی که در بازار خریدوفروش می‌شود متعلق به پروفیل‌های آلومینیومی دروپنجره است. فروش این دسته از ضایعات در حال حاضر، همچنان رونق خوبی دارد، شاید به این خاطر است که تولیدکنندگان پروفیل دروپنجره تنها بازماندگان صنایع تولیدی آلومینیومی کشور هستند.

مدیر فروشگاه گروه صنعتی فلاح در ادامه افزود: 50 درصد ضایعاتی که در بازار خریدوفروش می‌شود، قراضه‌های دروپنجره آلومینیومی‌ هستند، 20 درصد ظروف آشپزخانه، 20 درصد ورق‌های آلومینیومی و 10 درصد قوطی‌های نوشابه و رانی است.

 


ثبت نظر

ارسال