سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری در زنجیره تولیدات فلزات اساسی

پنجره‌ایرانیان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت به اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تامین نیاز داخلی به فولاد و فلزات غیر آهنی ازجمله آلومینیوم، مس و فولاد، از سرمایه‌گذاری بیش از ۵ میلیارد دلار در این بخش از سال ۹۵ تاکنون، خبر داد.
  • یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 17:7

به گزارش شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: هم‌اکنون توازن قابل محسوسی در تکمیل زنجیره صنایع مرتبط با فلزات اساسی به‌ویژه در صنعت فولاد کشور به وجود آمده است.

وی گفت: تا پایان سال جاری شاهد افتتاح طرح‌های بزرگی در حوزه صنایع معدنی کشور خواهیم بود که ازجمله آن‌ها چند طرح تولید آلومینیوم در جنوب و شمال شرق کشور خواهد بود.

وزیر صمت اضافه کرد: رویکرد اجتناب از خام فروشی مواد معدنی با جدیت تمام در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود که در همین راستا شاهد سرمایه‌گذاری عظیم در این حوزه طی 3 سال گذشته هستیم.

رحمانی در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به طرح بزرگ احیای معادن کوچک در سطح کشور گفت: در این طرح ظرفیت‌های خود مردم باید لحاظ شده و با مشارکت خود آن‌ها می‌توانیم شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای احیای معادن کوچک، وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی اطلاعات فنی و حتی خدمات مدیریتی لازم را در اختیار فعالان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه قرار خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح احیاء، توسعه و فعال‌سازی معادن کوچک باهدف جلب سرمایه‌گذاری مردم دنبال می‌شود و به همین منظور از مردم و تشکل‌ها دعوت می‌کنیم در این خصوص سهم و میزان مشارکت خود را افزایش دهند.

رحمانی اظهار داشت: برنامه فعال‌سازی معادن کشور با 5 هدف بزرگ ازجمله اجرای نقشه راه معادن و صنایع معدنی کشور، اجرای طرح توسعه فعالیت‌های اکتشافی، طرح احیاء، توسعه و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس، طرح تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و طرح نوسازی و تجهیز معادن کشور دنبال می‌شود که امیدواریم شاهد تحولی بزرگ در این بخش مهم اقتصادی کشور در چند سال آینده باشیم.


ثبت نظر

ارسال