خودروسازی اروپا بازار آلومینیوم را به رکود می‌کشاند!

پنجره‌ایرانیان؛ پیش‌بینی می‌شود که بازار آلیاژ آلومینیومی اروپا با رکود جدی در سال ۲۰۱۹ رو‌به‌رو گردد. کاهش حجم تقاضا برای آلیاژ آلومینیوم طی ماه‌های اخیر، مهم‌ترین عامل رکود و افت قیمت در این بازار بوده است.
  • دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 ساعت 16:5

به گزارش هوشمندنیوز، یکی از مشکلات حاکم بر بازار آلیاژی اروپا از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون، تثبیت قیمت ضایعات آلومینیومی و کاهش قیمت شمش بوده است. تولیدکنندگان آلیاژ آلومینیوم اظهار داشته‌اند که با بروز این مشکل، تولید آلیاژ دیگر مقرون‌به‌صرفه نیست. کاهش تقاضا از طرفی به عملکرد صنعت خودروسازی اروپا، باز می‌گردد. افت تقاضا برای ورق بدنه خودرو موجب شده که صنعت آلیاژسازی با مشکل اساسی روبرو گردد.

در ماه مارس سال جاری، یک شرکت خودروسازی آلمانی اعلام کرد که فروش خودرو این شرکت در آسیا، آمریکای جنوبی و اروپا 7.2 درصد کاهش سالانه داشته است. در ادامه این شرکت اظهار داشت که فروش شرکت طی سه‌ماهه نخست سال جاری 4.5 درصد کاهش یافته است.

از طرفی شرکت بزرگ فیات اعلام کرده که فروش شرکت طی سه‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲ درصد کاهش داشته است.

انستیتوی تولیدکنندگان خودروی اروپا به‌تازگی اعلام کرده که فروش خودرو در اروپای غربی طی سه‌ماهه نخست سال جاری از 3.81 میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۸ به 3.67 خودرو کاهش یافته است.

از سوی دیگر کاهش تقاضا از جانب خودروسازان تنها عامل رکود بازار آلیاژی اروپا نیست بلکه عواملی نظیر کاهش صادرات به چین، تعرفه‌های وضع‌شده میان ایالات‌متحده و چین و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، موجب کاهش فروش آلیاژ و تخریب بازار شده است.

با توجه به شرایط ذکرشده در بازار، به نظر می‌رسد که رکود بازار آلیاژی تا پایان سال ۲۰۱۹ ادامه داشته و حتی شاهد همین رویه در سال ۲۰۲۰ نیز باشیم.


ثبت نظر

ارسال