صنعت حیاتی‌ کامودیتی تحت تاثیر بحران انرژی

پنجره‌ایرانیان؛ با افزایش هزینه‌های انرژی، بخش‌های فلزات و کودهای شیمیایی با مشکل مواجه هستند. توقف کارخانه و افزایش هزینه تولید کالاها، اقتصاد را بیشتر تهدید می‌کند. بحران انرژی در حال بدتر شدن است و فشار بر صنایع کالایی که بلوک‌های سازنده اقتصاد جهانی را فراهم می‌کنند، وارد می‌کند.
  • شنبه 12 شهریور 1401 ساعت 10:30

بخش‌های انرژی‌بر مانند فولاد، کودها و آلومینیوم پرمصرف‌ترین فلز پایه مجبور به تعطیلی کارخانه‌ها یا صرف هزینه‌های سرسام‌آور می‌شوند. مواد حیاتی برای باتری‌های ماشین‌های الکتریکی و تولید انرژی خورشیدی نیز احساس ضعف می‌کنند.

اروپا در حال حاضر حدود نیمی از ظرفیت ذوب روی و آلومینیوم خود را در سال گذشته از دست داده است و قرار است تعداد بیشتری از آن‌ها آفلاین شوند.

بخش آلومینیوم همچنین در سیچوان، یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌های چین و جایی که خشک‌سالی تولید انرژی آبی حیاتی را محدود می‌کند، تحت تأثیر قرار گرفته است.

تامین کنندگان ایالات‌متحده نیز رنج می‌برند. شرکت Century Aluminium، تولیدکننده بزرگ آلومینیوم در اوایل سال جاری اعلام کرد که کارخانه عظیم کنتاکی خود را پس‌ازاینکه هزینه‌های انرژی به حدی رسیده بود که راه‌اندازی آن غیراقتصادی بود، آفلاین می‌کند.

درحالی‌که تولیدکنندگان مس به دلیل مصرف کمتر، کمتر در معرض بحران انرژی قرارگرفته‌اند، اما همچنان تحت‌فشار هستند. به‌عنوان‌مثال، برخی از آن‌ها هزینه‌ها را از طریق هزینه‌های اضافی انرژی به مشتریان منتقل می‌کنند.


ثبت نظر

ارسال