مهر تایید بر کارنامه انجمن؛ قدم در جاده همدلی

پنجره ایرانیان:از نشست مجمع عمومی انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران، در ابتدا آقایان اکبر معتضدی رییس هیات مدیره، ابن‌الرضا به عنوان عضو هیات مدیره، خزانه‌دار و مسوول امور مالی، معماری و اخوان دستمالچی و عزیزی به عنوان عضو هیأت مدیره به همراه وحید جلالی‌پور در مقام عضو هیات مدیره و دبیر انجمن با خیر مقدم به حاضران در این نشست و قدردانی از اعتماد اعضا و دیگر حامیان انجمن، گزارشی از فعالیت انجمن در یک‌سال گذشته ارائه کردند. وحید جلالی پور دبیرکل و مسئول کمیته‌های روابط عمومی و فنی و استاندارد انجمن، در ابتدای این گردهمایی گزارشی از عملکرد انجمن صنفی تولیدکنندگان «در و پنجره یوپی‌وی‌سی» ایران در سال 1392 ارائه داد.
  • جمعه 4 تیر 93 ساعت 12:17

21 اردیبهشت‌ماه اکثریت اعضای انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در محل این انجمن گردهم آمدند تا ضمن ارزیابی کارنامه عملکرد انجمن و اعضای هیأت مدیره در سال نخست حیات این نهاد نوپا اما پیگیر، برای آینده هم تصمیم‌گیری کنند.

نشست سالانه مجمع عمومی انجمن که البته با حضور نماینده رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل انجمن برگزار شد، سرانجام به تایید کارنامه عملکرد و صورت حساب مالی یک سال گذشته انجامید اما این تنها یکی از توافق اعضا بود و آنها علاوه بر انتخاب بازرسان جدید انجمن، درباره مهمترین چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی و راه‌های پیشنهادی اعضا برای حرکت محکم‌تر در جاده همدلی و موفقیت دسته جمعی رایزنی کردند. نشست 21 اردیبهشت انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به عنوان یکی از دو انجمن فعال در این صنعت، به واقع نقطه عطف در صنایع نوین مرتبط با صنعت ساختمان ایران محسوب می‌شود و جالب اینکه همه در این اندیشه‌اند و بر این اصل تأکید دارند که تولید درو پنجره استاندارد و نصب با معیارهای فنی و کیفی می‌تواند سنگ‌بنای اعتماد مردم به این صنعت باشد. اما انجمن یاد شده در یک‌سال گذشته چه کارنامه‌ای از خود به جای گذاشت و اعضای این نهاد صنفی خوش‌آتیه و تازه متولد شده در نشست خود درباره چه مسایلی گفتگو کردند و نهایت اینکه چه آینده‌ای در انتظار است و انجمن قرار است چه گام‌هایی در سال پیش رو بردارد. گزارش ویژه پنجره ایرانیان به عنوان بازوی رسانه‌ای و فرهنگی صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران را از این نشست بخوانید:

برای مشاهده فایل پی‌دی‌اف اینجا کلیک کنید:

به گزارش پنجره ایرانیان: از نشست مجمع عمومی انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران، در ابتدا آقایان اکبر معتضدی رییس هیات مدیره، ابن‌الرضا به عنوان عضو هیات مدیره، خزانه‌دار و مسوول امور مالی، معماری و اخوان دستمالچی و عزیزی به عنوان عضو هیأت مدیره به همراه وحید جلالی‌پور در مقام عضو هیات مدیره و دبیر انجمن با خیر مقدم به حاضران در این نشست و قدردانی از اعتماد اعضا و دیگر حامیان انجمن، گزارشی از فعالیت انجمن در یک‌سال گذشته ارائه کردند.
وحید جلالی پور دبیرکل و مسئول کمیته‌های روابط عمومی و فنی و استاندارد انجمن، در ابتدای این گردهمایی گزارشی از عملکرد انجمن صنفی تولیدکنندگان «در و پنجره یوپی‌وی‌سی» ایران در سال 1392 ارائه داد.  این گزارش می‌افزاید: نتیجه عملکرد یک‌ساله انجمن با برگزاری بیش از 60 جلسه هفتگی تا اردیبهشت93  به گفته اعضای هیات مدیره انجمن شامل موارد زیر می‌شود:

  • تصمیم‌گیری و تصویب تشکیل کمیته‌های تخصصی شامل بازرگانی، قیمت‌گذاری، حقوقی، رسیدگی به شکایات و تخلفات صنفی، آموزش، فنی، استاندارد و تحقیقات، تبلیغات و روابط عمومی
  • برگزاری دوره آموزشی ساخت و تولید و نصب پنجره طی 4 روز برای بیش از 100 نفر از کارکنان و کارشناسان شرکت‌های عضو انجمن در حین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت در و پنجره ایران
  • برگزاری کلاس آموزشی روش تولید و آموزش‌های مرتبط با شیشه دو جداره
  • برگزاری کلاس آموزش تخصصی رنگ،
  • جمع‌آوری متون استاندارد مرتبط با صنعت درو پنجره یوپی‌وی‌سی و شیشه دو جداره و نصب آنها در قالب یک بسته در دسترس همگان که روی سایت انجمن قرار گرفته است
  • تدوین پیش‌نویس 30 مورد تدوین راهنمای اجرای نصب در و پنجره ساختمانی یوپی‌وی‌سی در نتیجه همکاری مرکز تحقیقات راه، ساختمان و مسکن
  • تدوین استاندارد مرتبط با لاستیک‌ها و واشرهای مورد استفاده در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی با همکاری اداره استاندارد
  •  راه‌اندازی سایت اینترنتی انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی انجمن
  • حضور در نمایشگاه تخصصی درو پنجره برای اعضای  و اختصاص سالن خلیج‌فارس به اعضای انجمن
  • برگزاری دو همایش برای اعضا جهت هم اندیشی و آشنایی اعضا با یکدیگر
  • حضور در سمینارهای روز اسکان بشر،سمینار انبوه‌سازان و استفاده از منابع تولیدی استاندارد صنعتی در پروژه‌های انبوه‌سازی و سمینار حقوق در صنعت ساختمان،
  • حضور در همایش‌های اعضای انجمن جهت ارزیابی و بررسی چگونگی قیمت‌گذاری برای پنجره‌ها
  • بررسی دستمزدها و اصلاح روش‌های تولید
  • بازدید از کارخانه‌های عضو انجمن به منظور هم اندیشی و بررسی عملکرد در اتخاذ تصمیم برای بهبود راهکارهای مناسب روش تولید از لحاظ کمی و کیفی،
  • حضور در نمایشگاه Tuyap ترکیه و Fenster bauw آلمان
  • رایزنی و مذاکره جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی در آلمان و سوئیس و در آینده ایران در صورت تقاضای اعضای انجمن
  • بررسی شکایت‌های ارائه‌شده به انجمن و تلاش برای حل و فصل آن حداقل بیش از 70 مورد،
  • جلسه با دکترشکرچی زاده، معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات مسکن، راه و ساختمان ایران
  • جلسه با معاونت پژوهش و بهسازان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
  • جلسات ویژه با کانون انبوه‌سازان کشور برای همفکری در ارتباط با استفاده از در و پنجره‌های استاندارد
  • جلسه با انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران و دیگر شرکت‌های دارای برند واردکننده پروفیل
  • جلسه با مدیران سازمان توسعه تجارت جهت حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان به صورت یکپارچه برای اعضای انجمن

 انتخاب بازرسان و تایید دخل و خرج انجمن
به گزارش پنجره ایرانیان، بررسی و تصویب صورت مالی حساب و کتاب انجمن و همچنین انتخاب بازرسان جدید دو دستور کار ویژه مجمع عمومی انجمن یادشده بود که در نتیجه رای‌گیری انجام شده، خلیل زاده با 21 رأی و تاجری با 15 رأی به عنوان بازرس اصلی و اسماعیل‌خانی به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند. این گزارش می‌افزاید: در ادامه اعضا گزارش هیات مدیره از دخل و خرج انجمن در سال مالی گذشته را بررسی و پس از طرح سوالاتی برای تقویت منابع مالی انجمن و نحوه هزینه کرد آن، صورت‌مالی انجمن به تایید اعضای حاضر در نشست رسید.
 تلاش برای ارتقای کیفیت و رسیدگی به شکایات
خبرنگار پنجره ایرانیان گزارش داد که تلاش برای ارتقای کیفیت تولید در و پنجره در برخی کارگاه‌ها و واحد‌های فعال و ضرورت تدوین استاندارد واحد و آموزش از جمله مسایل مطرح شده در نشست مجمع عمومی انجمن در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران بود. بر اساس گزارش هیات مدیره انجمن، در طول یکسال گذشته شکایت‌های مختلفی از نحوه تولید و نصب در و پنجره‌های غیراستاندارد توسط برخی کارگاه‌های خارج از انجمن مطرح شده است به نحوی که ارزیابی انجمن در نهایت به این جمع‌بندی رسید که حق با مشتری است و در و پنجره‌های عرضه شده به شاکیان فاقد حداقل استانداردهای لازم بوده است. اعضای هیات مدیره انجمن در تشریح نتیجه مذاکرات خود با رییس مرکز تحقیقات راه، ساختمان و مسکن اظهار کردند که قرار است نشست‌های کارشناسی بین انجمن تولیدکنندگان در و پنجره با مرکز تحقیقات ادامه یابد و یکی از خواسته‌های مطرح شده انجمن سامان دادن به وضعیت گواهی‌نامه‌هایی است که از طرف انجمن به برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان پروفیل صادر می‌شود. آنها اعلام کردند که قرار است مرکز تحقیقات نسبت به گواهینامه‌های ارائه شده بازنگری کند و از سوی دیگر انجمن هم این قول را داده است تا روش تولید و کیفیت در و پنجره را در واحدهای تولیدی افزایش دهند و در نهایت اینکه چارچوبی برای تدوین استانداردهای تولید و نصب و ضمانت اجرایی آن تعریف شود به نحوی که قرار است در آینده آزمایشگاه‌های تخصصی در و پنجره تشکیل شود.
اعضای هیات مدیره انجمن در پاسخ به سوالی مبنی بر فرجام دوره‌های آموزش ساخت و نصب در و پنجره در برخی مراکز آموزشی کشور عنوان کردند: افزون بر گام بلند انجمن برای استانداردسازی ابعاد پنجره‌ها با هدف افزایش بهره‌وری در کارگاه‌های تولید در و پنجره و کاهش هزینه تمام شده تولید، یکی از چالش‌های پیش روی صنعت این است که مباحث آموزشی تولید و نصب به صورت پراکنده انجام می‌شود تا آنجا که ارزیابی انجمن نشان داد که محتوای آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای هم ضعیف است و مدرسان این دوره‌ها، شناخت کافی و تجربه عملی در این زمینه ندارند. به گفته اعضای هیات مدیره انجمن، نشستی با آقای حاتم‌زاده معاونت پژوهش و بهسازی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور انجام شده تا فعالیت‌های آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای با نظر کمیته آموزش انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران بازنگری و سطح علمی مدرسان این دوره‌ها افزایش یابد و از پراکندگی و موازی‌کاری در مبحث آموزش جلوگیری شود.
 شفاف‌سازی کارنامه انجمن
این گزارش می‌افزاید: در ادامه نشست مجمع عمومی انجمن، اعضا با طرح سوالاتی در ارتباط با فعالیت یک ساله انجمن مطرح کردند که هر کدام از اعضای هیات مدیره انجمن متناسب با مسئولیت حرفه‌ای خود به این پرسش‌ها پاسخ دادند که از نظر اعضا این پاسخ‌‌ها قانع‌کننده بود و در نهایت از تلاش هیات مدیره قدردانی کردند.
 بازخوانی اهداف و سیاست‌های کلان انجمن
به گزارش پنجره ایرانیان، اساسنامه انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران اهداف و سیاست‌های کلان زیر را در فعالیت‌های خود دنبال می‌کند:
1. ایجاد همدلی و هم‌اندیشی و اتحاد یکپارچه فعالان صنعت در جهت شناسایی و رفع نابسامانی‌های موجود و رشد و ارتقای کیفی صنعت در و پنجره‌های یوپی‌‌وی‌سی.
2. نظارت و مشاوره‌های اصولی و راه‌های کاربردی پیشنهادی برای جلوگیری از روش‌های غیر‌منطقی تعدیل قیمت و رقابت ناسالم و محاسبه قیمت‌های تمام شده محصول و استاندارد و فرهنگ‌سازی عمومی ‌برای استفاده‌ی مزایای یک پنجره دو جداره یوپی‌وی‌سی با عایق فنی و استاندارد و ارجحیت کیفیت بر کمیت جهت انتخاب سالم و ماندگار و رسیدگی کارشناسی و مشاوره اطلاعیه‌ها برای سهولت در رفع معایب و مشکلات احتمالی.
3. برنامه‌ریزی و برگزاری سمینارها و کلاس‌های آموزشی در تمام سطوح به منظور ارتقای سطح علمی ‌اعضا و بهبود کیفیت محصول و بهره‌وری ایده‌آل از ظرفیت‌های تولید و انتقال نوآوری تکنولوژی.
4. برقراری تعامل و همکاری مناسب با دیگران سازمان‌ها و موسسات و مراکز تحقیقات و ساختمان مسکن ایران با استاندارد ایران و سازمان بهینه‌سازی مصرف انر‍ژی ایران،مراکز آموزشی و دانشگاهی و دیگر انجمن‌هایی مرتبط در راستای استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا.
5. برگزاری حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی به منظور ایجاد ارتباط مستقیم واسطه بین اعضا با منابع تامین مواد اولیه مرغوب و ماشین‌آلات مدرن و مشتریان عام و خاص مصرف‌کننده و تبادل نظر و دانش روز برای یشرفت بیشتر و بهتر و اصلاح روش‌ها.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 81،تیرماه1393


ثبت نظر

ارسال