مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

رشد صنعت نفت با لغو تحریم‏ ها شتاب می گیرد

پنجره ایرانیان: به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، رفع تحریم‏ ها نقش مهمی در به ‏روز رسانی و رشد شتابان صنعت نفت خواهد داشت.
  • یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 10:10

به گزارش خبرگزاری ایرنا، رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران روز چهارشنبه، ٢١ مردادماه در حاشیه رونمایی از هشت پروژه جهاد دانشگاهی حوزه نفت و گاز که در مجتمع تحقیقاتی جهاددانشگاهی کرج، برگزار می ‏شد در جمع خبرنگاران ‏عنوان کرد: هرچند بخش زیادی از این محدودیت‏ ها با همت جوانان ایرانی به فرصت تبدیل شد، اما توافق هست ه‏ای نقش تاثیرگذاری در به ‏روزرسانی و رشد شتابان صنعت نفت خواهد داشت.

وی ادامه داد: توافق هسته ‏ای و رفع تحریم ‏ها به ‏طور قطع در دستیابی ایران به دانش روز و منابع فنی بین ‏المللی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

جوادی درخصوص همکاری شرکت نفت با جهاد دانشگاهی در پروژه های نفت و گاز نیز گفت: همکاری و همیاری نفت و جهاد دانشگاهی در حال شتاب گیری و توسعه است و امیدواریم با حفظ روند فعلی اثرات قابل قبولی از خود برجای بگذاریم.

وی درباره گسترش فعالیت‏ های دانش بنیان در صنعت نفت، گفت: در این زمینه هم بودجه تخصیص داده ‏ایم و هم برای کارهای دانش بنیان مصوبات و کارگروه ‏های تخصصی درنظر گرفته ‏ایم.

استفاده از ٢٠ درصد توانمندی جهاد دانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی نیز به خبرنگاران، گفت: هم اکنون ٢٠ درصد از توانمندی‏ های جهاد دانشگاهی در حال به ‏کارگیری است و با ایجاد بسترهای مناسب و همکاری سازمان‏ های مختلف این روند رشد چشمگیرتری پیدا خواهد کرد.

حمیدرضا طیبی درخصوص هشت طرح رونمایی شده با همکاری شرکت ملی نفت ایران، گفت: طرح‏ های رونمایی شده مهم و تاثیر گذار است و نمی ‏توان گفت که یکی بر دیگری ترجیح داشته است.

وی افزود: دانش طراحی و انتخاب تجهیزات در این طرح ‏ها ایرانی بوده و در داخل ساخت شده است و به این واسطه از لحاظ قیمت تمام شده ٦٠ تا ٧٠درصد کمتر از نمونه‏ های خارجی بوده است.


ثبت نظر

ارسال