70 درصد پیک مصرف برق در بخش ساختمان است

پنجره ایرانیان:معاون آموزش و بهینه سازی مصرف انرژی سازمان بهره وری انرژی ایران با بیان اینکه نیمی از انرژی الکتریکی کشور در بخش خانگی، تجاری و عمومی مصرف می شود، گفت: هفتاد درصد از اوج (پیک) بار شبکه مربوط به بخش ساختمان است.
  • یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 14:54

امیر دودابی نژاد ، در خصوص بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و نقش سیستم های کنترل مصرف، افزود: سهم مصرف روشنایی در ساختمان در فصل گرم 30 درصد و در دیگر فصول 40 درصد است.وی با بیان آنکه بیشترین پتانسیل مدیریت تقاضا از طریق نوع بهره برداری و مدیریت انرژی در بخش ساختمان وجود دارد، ادامه داد: فصل پنجم قانون اصلاح الگوی مصرف به بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان اختصاص داده شده است.

معاون سابا با اشاره به اینکه سیستم های کنترل می توانند یک نقش عمده را از طریق تبدیل رفتار به عملکرد بهینه ایفا کنند، اظهار داشت: بهره برداری از تجهیزات براساس نیاز، زمان بندی بهره برداری و کنترل و مانیتورینگ عمده روش ها مورد استفاده است.

دودابی نژاد گفت: عوامل فوق علاوه بر نقشی که در بهینه سازی انرژی دارند تا حدی که منجر به 20 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی شوند امنیت، ایمنی و رفاه بیشتر ساکنین را هم فراهم می کنند.

وی افزود: سابا حمایت و انجام پژوهش های مرتبط با فناوری و انتشار دانش و تکنولوژی، سیاست پژوهی و تصمیم سازی و برنامه ریزی کلان، تسهیل گری و تأمین مالی اجرای پروژه ها، تدوین و پیشنهاد قوانین و دستورالعمل ها و تنظیم گری و حمایت از حضور بخش خصوصی را برای این منظور در دستور کار خود دارد.

معاون آموزش سابا در خصوص ایجاد بازار برای سیستم های کنترل هوشمند، اظهار داشت: فعالیت شبکه هم اثر بیرونی و هم اثر درونی دارد و مشارکت در شبکه داوطلبانه است و کنترل شبکه توسط اعضا و متناسب با توان و دانش تصمیم کار انجام می شود.

دودابی نژاد اضافه کرد: در کسب و کارهای جدید شرکت های عضو شبکه می توانند در کنار رقابت متعارف تجاری، منافع مشترکی که منجر به افزایش رفاه جامعه و توسعه بازار و ایجاد فضای رقابت سالم می شود را دنبال کنند و در تلاش هستیم شبکه شرکت های فعال در زمینه سیستم های کنترل هوشمند ساختمان را ایجاد نماییم.


ثبت نظر

ارسال