استقرار واحدهای مدیریت انرژی در شهرک‌های صنعتی

پنجره ایرانیان: با امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک بین شهرک‌های صنعتی استان تهران و سازمان بهره‌وری انرژی ایران، واحدهای مدیریت انرژی در شهرک‌های صنعتی استان تهران به منظور اجرای چگونگی مصرف مستقر می‌شوند.
  • دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 17:10

 سید حسین سجادی مدیر عامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران با امضای این تفاهم نامه در پژوهشگاه وزارت نیرو، افزود: هزینه‌های انرژی در کشور بسیار کم و در اندازه واقعی خود نیست و انگیزه لازم را برای مصرف کنندگان ایجاد نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه تعرفه‌ها و قیمت انرژی از عوامل مهم مصرف بهینه انرژی است گفت: این در حالی است که در کشورهای همسایه مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. سجادی با اشاره به محدودیت منابع مالی و بدهی صنعت برق به پیمانکاران افزود: بر اساس اصل 44 قانونی اساسی وزارت نیرو به رغم حراج منابع مالی خود همچنان در مساله بدهی به پیمانکاران گرفتار شده است. وی، نزدیک کردن قیمت انرژی به قیمت واقعی، افزایش بهره‌وری در حوزه انرژی، آموزش و رفتن به سمت تکنولوژی نوین را در این خصوص بسیار موثر دانست. حمید رضا مظاهری مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز در این مراسم گفت: بهینه سازی مصرف انرژی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید از این ثروت کشور صیانت شود.
وی با بیان اینکه، بهینه سازی مستلزم فرهنگ سازی است، گفت: شهرک‌های صنعتی به عنوان پایلوت مصرف کنندگان عمده در کشور این تفاهم نامه را به امضا رساندند تا در بهینه سازی مصرف انرژی مورد توجه قرار گیرد.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 79-78، اردیبهشت 1393


ثبت نظر

ارسال