ساختمان استاندارد با فناور پلاستیک سپاهان

پنجره ایرانیان:سال 1384 سنگ بنای یکی از پیشرفته‌ترین مجتمع‌های صنعتی ایران در شهرک صنعتی نجف‌آباد از توابع استان صنعتی اصفهان به نام مجتمع صنایع فناور پلاستیک سپاهان گذاشته شد و هدف بنیادین این گروه صنعتی به گفته مهندس مرادی، مدیرعامل کارآفرین این مجتمع فقط در یک جمله خلاصه می‌شود:« خانه و ساختمان خود را با فناور پلاستیک سپاهان، استاندارد بسازید».
  • پنجشنبه 1 اسفند 1392 ساعت 1:4

اشاره : سال 1384 سنگ بنای یکی از پیشرفته‌ترین مجتمع‌های صنعتی ایران در شهرک صنعتی نجف‌آباد از توابع استان صنعتی اصفهان به نام مجتمع صنایع فناور پلاستیک سپاهان گذاشته شد و هدف بنیادین این گروه صنعتی به گفته مهندس مرادی، مدیرعامل کارآفرین این مجتمع فقط در یک جمله خلاصه می‌شود:« خانه و ساختمان خود را با فناور پلاستیک سپاهان، استاندارد بسازید». گفتگو با این فعال اقتصادی و صنعتی ایران حول محور فعالیت‌ها و دستاوردهای شرکت فناور پلاستیک سپاهان انجام شد و مهندس مرادی تاکید می‌کند که این نخستین شرکتی است که تمامی محصولات آن بر اساس استانداردهای ملی ایران تولید می‌شود و حتی محصولاتی که هنوز استاندارد‌های ملی آن تدوین، تصویب و ابلاغ نشده هم دارای استاندارد ویژه و مورد تایید مجتمع صنعتی فناور پلاستیک سپاهان است. او توضیح می‌دهد که مجتمع صنایع فناور پلاستیک سپاهان در نتیجه تحقیق و مطالعه گسترده در زمینه تولید مصالح نوین ساختمانی مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا و بر اساس ویژگی‌های اقلیمی ایران و سایر کشورهای منطقه فعالیت خود را آغاز کرده آنهم در زمینی به وسعت بیش از 50هزار متر مربع و البته برخوردار از کادر و تیم فنی و مهندس مجهز که تصمیم دارند پیشرفته‌ترین و با کیفیت‌ترین محصولات نوین صنعت ساختمانی را تقدیم مشتریان خود کنند. مدیرعامل مجتمع صنایع فناور پلاستیک سپاهان درباره مزیت محصولات و خدمات این شرکت نسبت به دیگر شرکت‌ها می‌گوید: واقعیت این است که تنوع سلیقه مشتریان و مصرف‌کنندگان در صنعت ساختمان به اندازه‌ای افزایش یافته که امروزه شرکت‌های بزرگ را به سمت تولید محصولات سفارشی حسب خواسته مشتریان سوق داده است و به همین دلیل مجتمع صنایع فناور پلاستیک سپاهان هم سیاست تولید سفارشی محصولات را از حیث وزن، رنگ، سطح مقطع و قیمت‌های مختلف با رعایت کلیه استانداردهای کیفی و فنی را در مرحله عمل به اثبات رسانده است. این گفتگو که در نمایشگاه پنجم بین‌المللی صنعت در و پنجره ایران با مهندس مرادی انجام شده را بخوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف گفتگو اینجا کلیک کنید:

شرکت در چه سالی تاسیس شده و با چه هدفی وارد این صنعت شدید؟

شرکت صنایع فناور پلاستیک سپاهان از سال 1384 با هدف رفع نیازهای نوین ساختمانی بنیان‌ نهاده شد تا فعالان این صنعت با خیالی راحت بتوانند اقلام مورد نیاز خود که در این شرکت تولید می‌شود را سفارش دهند و در کمترین زمان ممکن با بالاترین سطح کیفیت و استاندارد تولید در اختیار داشته باشند. به واقع یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین راهبرد فناور پلاستیک سپاهان، پاسخ شایسته به دستکم سه نیاز فعالان صنعت ساختمان شامل پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی در و پنجره، پانل‌های ساختمانی و کانکس‌ها و ساختمان‌های پیش ساخته است. عمده تمرکز فعلی این گروه صنعتی بر روی تولید پروفیل‌های در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با نشان‌های تجاری ثبت شده

C.ONE و C.FOR است. البته افزون بر استقبال کم نظیری که در پروفیل‌های تولیدی فناور پلاستیک سپاهان شده، باید بگویم بازار ساختمانی ایران از پانل‌های سقفی و دیواری این شرکت هم استقبال شایسته‌ای داشته، هرچند به دلیل افزایش هزینه‌های تولید در ایران، بازده اقتصادی تولید پانل‌ها، کانکس‌ها و ساختمان‌های پیش ساخته چندان بالا نیست و تولید انبوه آن مقرون به صرفه نخواهد بود

به طور مشخص شرکت صنایع فناور پلاستیک سپاهان اقدام به تولید چه محصولاتی می‌کند؟

به طور خلاصه فناور پلاستیک از سه بخش تشکیل شده است؛ نخست خط تولید محصولات که شامل 14 خط اکسترودی می‌شود که انواع پروفیل یوپی‌وی‌سی، پانل‌های سقفی و دیواری و انواع WPC تولید و به بازار عرضه می‌شود. بخش دوم مربوط به تولید کانکس‌های مختلف و ساختمان‌های پیش‌ساخته است و هدف ما این است که به سطحی از توانمندی اجرایی برسیم که در مدت زمانی خیلی کوتاهی، توان ساخت 1000 واحد مسکونی را اجرایی کنیم. بخش سوم از فعالیت‌های فناور پلاستیک سپاهان هم یک مجموعه کاملا مجهز در زمینه ساخت در و پنجره و دکوراسیون‌های داخلی و سیستم کابینت‌های آشپزخانه و تجهیزات مورد نیاز آن است. به واقع فناور پلاستیک سپاهان، بزرگترین واحد صنعتی است که موفق شده برای نخستین بار استاندارد ملی ایران را در زمینه این مجموعه در ایران بزرگترین واحد است که در این زمینه تولید می‌کند و جزء اولین شرکتی بوده که استاندارد ملی ساخت در و پنجره و دکوراسیون‌های داخلی و سیستم کابینت‌های آشپزخانه و تجهیزات مورد نیاز آن را دریافت کرده است. به نحوی که و تمام قطعات مورد استفاده قطعاتی است که استاندارد ملی برای آن تعریف شده و آن دسته از قطعاتی که هنوز استاندارد ملی تعریف شده، ندارد، دارای استاندارد ویژه فناور پلاستیک سپاهان است تا همه مشتریان با رضایت خاطر محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهند.

گستره فعالیت فناور پلاستیک سپاهان شامل چه مواردی می‌شود؟

گستره فعالیت شرکت شامل موارد زیر می‌شود:

1. تولید و فروش برندهای برتر در زمینه پروفیل‌های UPVC با دارا بودن شبکه گسترده توزیع در سراسر خاورمیانه با همکاری بیش از 500 مونتاژ کار برتر در ایران و کشورهای همسایه

2. تولید مدرن‌ترین و متنوع‌ترین محصولات upvc در زمینه دکوراسیون شامل انواع پانل‌ها و سقف کاذب و ابزارآلات نصب با کیفیتی بی رقیب در منطقه و ایجاد دفاتر فروش و نمایندگی در سراسر ایران و کشورهای هم جوار جهت سهولت دسترسی مصرف کنندگان

3. تولید و اجرای تخصصی خانه‌های پیش ساخته با سازه‌های WPCو UPVC

اشتغال آفرینی فناور پلاستیک سپاهان به چه میزان است و تاکنون چه استانداردهایی را دریافت کرده‌اید؟

در مجموعه فناور پلاستیک سپاهان حدود 250 پرسنل در داخل شرکت و 800 نفر هم خارج از مجموعه فعالیت دارند و تمامی‌ محصولات دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، ساختمان و مسکن و نیز استانداردهای ISO می‌باشد.

کیفیت پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی فناورپلاستیک سپاهان با نشان تجاری CONE و CFOUR در برابر شرایط آب و هوایی شهرهای مختلف چگونه است؟ 

پروفیل‌های تولیدی در شرکت فناور پلاستیک سپاهان دارای 10 سال ضمانت نامه است و هیچ‌گونه تغییر رنگی در پروفیل‌ها و یا تغییر در شاخص‌های کیفی و استانداردهای فنی رخ نخواهد داد و تست‌های فنی از جمله تست حریق، مقاومت و زنون بر روی این پروفیل‌های انجام شده و همگی موفق از کار درآمده است.

به عنوان فعال اقتصادی و کارآفرین ملی چه مشکلاتی پیش روی فعالان و شرکت‌های تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی وجود دارد؟

یک سری مشکلات این صنعت که خارج از اراده فعالان اقتصادی است، در سال‌های اخیر تشدید شده است، به عنوان مثال افزایش نرخ ارز در دو سال گذشته از یک سو و کمبود شدید نقدینگی باعث شده تا تامین سرمایه در گردش برای تولید صنعتی در ایران با دشواری زیاد مواجه شود. از سوی دیگر شبکه بانکی هم در پرداخت تسهیلات مشکلاتی ایجاد کرده و نرخ سود تسهیلات بانکی با توجه به بازده اقتصادی 8 درصد بخش صنعت بسیار گران تمام می‌شود. همچنین مشکلی که خواسته و ناخواسته به واسطه تحریم شبکه بانکی ایجاد شده، این است که گشایش ال سی هم به جای پرداخت نقدی 10 تا 30 درصد در سال‌های اخیر مستلزم پرداخت نقدی 130 درصدی است که تامین این میزان نقدینگی بسیار بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی برای گشایش ال سی جهت واردات مواد اولیه و ماشین آلات با مشکلات زیادی مواجه هستند که امیدواریم دولت محترم به وعده‌های خود برای کاهش هزینه‌های تولید و رفع مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی عمل کند و نگذارد سطح تولید و اشتغال صنعتی در بخش پروفیل یوپی‌وی‌سی افت کند؟

چه انتظاری از انجمن صنایع تولید کنندگان پروفیل دارید؟

ببینید یکسال پیش در انجمن تصمیم گرفته شده که یک تعاونی برای تامین ارزان‌تر مواد اولیه و واردات تشکیل شود که این کار تاکنون اجرایی نشده است. از سوی دیگر مجتمع‌های پتروشیمی داخلی تامین کننده مواد اولیه پروفیل یوپی‌وی‌سی هم مشکلاتی ایجاد کرده‌اند و نوسان قیمت مواد اولیه توان شرکت‌های داخلی تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی را تضعیف کرده است. امیدواریم انجمن صنایع تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران با همدلی و همکاری همه اعضا در مسیر کاهش مشکلات گام بردارد.

شرکت‌هایی که بخواهند یا نمایندگی فناور پلاستیک سپاهان را داشته باشند یا از محصولات شرکت استفاده کنند، چگونه باید اقدام کنند؟

شرکت‌هایی که علاقه مند باشند نمایندگی فروش محصولات صنایع فناور پلاستیک سپاهان را داشته باشند باید تقاضای کتبی خود را ارائه کنند که پس از امکان سنجی توان آنها و ارزیابی توان فروش محصولات در شهرهای مختلف با نمایندگی آنها موافقت می‌شود مشروط به اینکه بر اساس خط مشی کیفی شرکت فعالیت کنند و مطمئن باشند که پس از اعطای نمایندگی، نظارت بر فعالیت آنها انجام خواهد شد. شرکت‌ها و واحدهایی هم که بخواهند در داخل و خارج کشور از محصولات و خدمات فناورپلاستیک سپاهان استفاده کنند، هم می‌توانند از طریق دفتر مرکزی شرکت و نمایندگان ما در سراسر کشور و دیگر کشورها اقدام کنند و سفارشات خود را ارسال دارند تا در اسرع وقت به این سفارشات پاسخ داده شود. البته عرضه محصولات با شرایط خاص در صورت ارائه وثیقه ملکی یا ضمانت نامه بانکی در صورت سفارش کالا به میزان قابل توجه امکان پذیر خواهد بود.

آیا برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی دارید؟

طبیعی است که پس از آغاز تبلیغات پروفیل‌های C.ONE

و C.FOR در کلان شهرهای ایران و نیز استقبال از محصولات و به ویژه پروفیل‌های این شرکت، به ناچار باید برای کوتاه کردن مدت زمان پاسخ به سفارشات، ظرفیت تولید را تا حد امکان افزایش دهیم و مطمئن باشید این مهم در سال آینده محقق خواهد شد.

چه انتظاری از نشریه پنجره ایرانیان به عنوان نشریه مرجع صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران دارید؟

ببینید گروه صنعتی فناورپلاستیک سپاهان جزو اولین شرکت‌هایی است که همکاری با نشریه پنجره ایرانیان را داشته است و واقعیت این است که این رسانه توانسته است کمک قابل توجهی به این صنعت و معرفی دستاوردها، محصولات و خدمات شرکت‌های داخلی و خارجی در یک فضای رقابتی انجام دهد. انتظار می‌رود نشریه پنجره ایرانیان همانند سال‌های نخست فعالیت خود نگاه حرفه‌ای به همه داشته باشد و تلاش کند تا از شکل گیری رقابت‌های ناسالم در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی و دیگر صنایع وابسته جلوگیری شود. پیشنهاد می‌کنم همکاران نشریه پنجره ایرانیان تلاش کنند تا در هر شماره نظرات فعالان این صنعت را پوشش دهند و دغدغه‌ها و نظرهای این عزیزان را به گونه‌ای انعکاس دهد که همه فضا برای اظهارنظر داشته باشند.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 77، اسفندماه1392

 

 


ثبت نظر

ارسال