کیفیت در هورامکو مرز نمی شناسد

پنجره ایرانیان: بگذارید به یک سال قبل برگردیم زمانی که مهندس رضا کاظمی مدیرعامل جوان، سخت‌کوش و خلاق شرکت هورام‌سازه پارسیان «هورامکو» در گفتگو با نشریه پنجره‌ایرانیان» گفته بود:« شرکت هورام سازه پارسیان چون به آینده نظر دارد و همواره نیاز مشتریان را مبتنی بر آخرین استانداردها در نظر می‌گیرد، در حال حاضر سیاست و راهبرد شرکت این است که تولید استاندارد با استفاده از مواد اولیه با کیفیت برتر با چاشنی خدمات پس از فروش را همواره در اولویت برنامه‌ای خود داشته باشند.» وقتی یک سال پیش از او پرسیدیم که افق یک سال بعد را چگونه می‌بیند؟
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 11:22




اشاره: بگذارید به یک سال قبل برگردیم زمانی که مهندس رضا کاظمی مدیرعامل جوان، سخت‌کوش و خلاق شرکت هورام‌سازه پارسیان «هورامکو» در گفتگو با نشریه پنجره‌ایرانیان» گفته بود:« شرکت هورام سازه پارسیان چون به آینده نظر دارد و همواره نیاز مشتریان را مبتنی بر آخرین استانداردها در نظر می‌گیرد، در حال حاضر سیاست و راهبرد شرکت این است که تولید استاندارد با استفاده از مواد اولیه با کیفیت برتر با چاشنی خدمات پس از فروش را همواره در اولویت برنامه‌ای خود داشته باشند.» وقتی یک سال پیش از او پرسیدیم که افق یک سال بعد را چگونه می‌بیند؟ پاسخ‌اش این بود که« می‌خواهیم تا یک سال آینده محصولات خود را با استاندارد و برند هورام به بازار عرضه کنیم تا مشتریان ما بتوانند کیفیت و استاندارد را مقایسه کنند.» حالا پس از یک سال دوباره به سراغ این مجموعه موفق رفتیم تا ببینیم چگونه موفق شدند تا همچنان رضایت مشتری را حفظ کنند و با چه فراز و نشیب‌هایی مواجه شده‌اند و چه تدابیری به خرج داده‌اند تا نشان دهند لبخند مشتری سرمایه واقعی این شرکت شده است؟ این گفتگوی صریح و صمیمی با مهندس رضا کاظمی مدیرعامل شرکت هورام سازه پارسیان را بخوانید.



برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

  • شما یک سال پیش در گفتگو با پنجره‌ایرانیان گفته بودید که هدف شرکت هورام سازه پارسیان( هورامکو) تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های دوجداره استاندارد و البته لبخند مشتری است، می‌خواهم بدانم وضعیت کیفیت محصولات شرکت اعم از در و پنجره و شیشه‌های تولیدی چگونه است و تا چه میزان موفق شده‌اید لبخند بر لبان مشتریان خود بنشانید؟

ضمن عرض تشکر وقدردانی از نشریه وزین و محترم پنجره ایرانیان، به استحضار مخاطبان ارزشمند نشریه شما می‌رسانم که خوشبختانه با تمهیدات درنظر گرفته شده واستقرار یک سیستم مدیریت کنترل کیفی استاندارد و پیشرفته درشرکت هورام سازه پارسیان - که به کمک دانش فنی و تجربه کارشناسان ارزشمند این شرکت تدوین واستقرار یافته است-  شاهد یک جهش کیفی بزرگ درمحصولات و رسیدگی سیستماتیک به شکایات مشتریان گرانقدر شرکت بوده‌ایم و نهایت هدف شرکت از استقرار سیستم کیفی که همانا رضایت مشتری است، برآورده گردیده است. توضیح اینکه جزئیات چگونگی تهیه، تدوین واستقرار سیستم کنترل کیفی مذکور درشرکت هورامکو، طی مقاله مفصلی دریکی ازنشریات معتبر صنعت ساختمان درج شده است. به هر حال خواسته تمامی مسولان وکارشناسان مجرب شرکت، بهبود مستمر درمباحث کیفی وتأمین محصولات شرکت بوده و هیچگونه حد و مرزی جهت توقف درمباحث فوق‌الذکر قابل قبول نخواهد بود. البته همان‌طورکه قبلا خدمت شما عرض کرده بودم، درمقوله کیفیت پارامترهای مهمی چون مواد اولیه، فرآیند تولید وچگونگی اجرا و نصب محصول ونهایتا خدمات پس ازفروش ازعوامل بسیارمهم و اثرگذار محسوب می‌شوند و لذا تمامی هم وغم و تلاش مدیران وپرسنل شرکت هورامکو، کسب رضایت مشتریان محترم این شرکت درتمامی مراحل است و به طورکلی با نظرسنجی‌های انجام شده میان مشتریان محترم شرکت، کیفیت محصولات هورامکو علی‌الخصوص شیشه‌های تولیدی این شرکت از درجه کیفی عالی برخوردار بوده و توانسته رضایت مشتریان شرکت را جلب نماید.

  •  آیا وضعیت کمی تولید را افزایش داده‌اید و در حال حاضر خطوط تولید در و پنجره هورامکو و شیشه هورام‌جام چگونه است؟

خوشبختانه با زیرساخت‌های استقراریافته درمجموعه هورامکو و سایت مجهز تولیدی این شرکت، ظرفیت تولید محصولات این شرکت، از رشد قابل قبولی برخوردار است، اما به دلیل قدرت فراوان، نمایندگی‌های ارزشمند شرکت وتلاش وکوشش اعضای خانواده بزرگ هورامکو درارائه یک محصول با کیفیت و اهمیت به رضایت مشتری، همواره تقاضا برای محصول هورامکو بیشترازعرضه بوده وخط تولید این شرکت  با وجود بهره‌وری بالا و اتلاف زمانی پایین، همواره تا هفته‌های آتی دارای برنامه تولید مشتریان محترم شرکت بوده است.

  •  از نظر شما صنعت در و پنجره و تولید شیشه‌های دوجداره در یک‌سال اخیر با چه چالش‌ها و مشکلاتی مواجه شده است؟

همان‌طورکه مستحضرهستید، نه تنها صنعت در و پنجره وشیشه، بلکه تمامی صنوف شاغل درصنعت کشورمان با وضعیت بسیار استثنایی وچالش‌برانگیزی درماه‌های اخیرمواجه بوده‌اند. نوسانات شدید نرخ ارز، افزایش وحشتناک قیمت مواد اولیه، عدم امکان تأمین مواد اولیه، سیاست‌های روزمره و نادرست، تحریم‌های نفس‌گیر و.... ازجمله عواملی بودند که کالبد بیمار و رنجور تولید را در کشورمان آزرده نموده وآن را به حالت احتضار درآورده‌است. متأسفانه بحث حضوردرمیدان تولید، امروز مشابه بحث حضور در میدان جنگ است و هر روزه شاهد تلفات وجراحات فراوانی دراین میدان هستم. شوربختانه باید اقرار کرد که نمی‌توان چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده‌ای رابا شرایط حاضر برای صنعت کشورمان پیش‌بینی کرد .

  •  الان وضعیت نمایندگی‌های فروش و ارائه خدمات به مشتریان به چه نحوی است و آیا از سیاست اعطای نمایندگی راضی هستید؟

ببینید! دیدگاه مجموعه معظم هورامکو، به نمایندگان فروش این شرکت یک دیدگاه استراتژیک بوده و مبنای رابطه هورامکو با نمایندگان آن شعار«همه باهم و برای هم» است. بدین معنا که هورامکو و نمایندگان آن یک مجموعه واحد بوده ودرتمامی موفقیت‌ها یا مشکلات و سختی‌ها همگی درکنارهم بوده و همه عضو یک خانواده محسوب می‌شوند. لذا تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین شده ازسوی مدیریت شرکت هورامکو، با در نظرگرفتن منافع و اهداف نمایندگی‌های ارزشمند این شرکت بوده وهرگز برنامه‌ای بدون در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات و انتقادات این مجموعه ارزشمند تدوین نمی‌گردد. همچنین ارتباط صمیمانه و حرفه‌ای بین هورامکو و نمایندگان آن همواره برقرار بوده و جلسات متعددی جهت هم‌افزایی و هم‌راستایی برنامه‌ها با توجه به شرایط متلاطم صورت می‌پذیرد. به همین منظور قطعا سیاست اعطای نمایندگی درصورت وجود یک برنامه و استراتژی منظم و دیدگاه بلندمدت می‌تواند بسیار گره‌گشا ومفید بوده والبته درصورت عدم وجود یک استراتژی هوشمندانه می‌تواند اثرات مخربی درکسب وکار یک مؤسسه اقتصادی بگذارد.

  •  برنامه شما برای حضور موفق و مؤثر در نمایشگاه چهارم بین‌المللی در و پنجره ایران چیست و چه خبر خوشی برای مشتریان دارید؟

مطمئنا حضور در نمایشگاه‌ها وکنفرانس‌های مربوط به صنایع مرتبط، اثرات و برکات زیادی درحوزه‌های بازاریابی، افزایش دانش فنی، روابط همکاری فی‌مابین و.... خواهد داشت و از این منظر، نمایشگاه صنعت در و پنجره نیز مهم‌ترین مکان جهت دستیابی به موارد یادشده برای شاغلان این صنعت محسوب می‌شود. شرکت هورامکو نیز برای حضور در نمایشگاه امسال، برنامه مدون ومفصلی داشته وهم اکنون همکاران بنده درشرکت در حال جنب و جوش و تلاش فراوان برای حضور مقتدرانه و با برنامه درنمایشگاه پیش‌رو هستند. به همین سبب، ارتباط رودررو با مشتریان ومخاطبان نهایی شرکت، شاغلان صنعت ساختمان و... بسیارمغتنم بوده و شنیدن نظرات و انتقادات و پیشنهادات ارزشمندشان بسیارراهگشا خواهدبود.

خبرخوش شرکت هورامکو، درنمایشگاه مذکور، ارائه آخرین دستاوردها، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف شرکت برای نمایندگان و مشتریان ارزشمند شرکت بوده و نیز درحال تدوین یک بسته تشویقی برای قراردادهای منعقده درمدت زمان برگزاری نمایشگاه برای مشتریان گرانقدر خود می‌باشیم.

  •  و سخن پایانی شما؟

ضمن قدردانی وتشکر فراوان ازنشریه وزین و محترم «پنجره‌ایرانیان» به دلیل نقش بارز و ارزشمند آن درپیشرفت دستاوردهای صنعت ساختمان درمملکت عزیزمان، آرزوی موفقیت و شادکامی برای تمامی شاغلان کوشا و تلاشگر درصنعت کشورمان داشته و سلامتی همگان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

 پنجره ایرانیان.سال ششم، شماره 64.بهمن ماه 91


ثبت نظر

ارسال