مدیرعامل هورامکو: تنوع محصولات آلومینیومی در سال‌های اخیر زیاد شده است

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت هورام سازه پارسیان (هورامکو) گفت: تنوع محصولات آلومینیومی در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از گذشته شده و شرکت ما نیز در این راستا، اقدامات موثری انجام داده است.
  • یکشنبه 15 تیر 1399 ساعت 18:13

رضا کاظمی در گفت‌وگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: محصولاتی که در شرکت هورامکو تولید می‌شود، شامل دروپنجره کشویی‌ لولایی، سیستم دروپنجره کشویی، سیستم دروپنجره آکاردئونی، سیستم دروپنجره فرانسوی، سیستم دروپنجره فولکس‌واگنی، سیستم پنجره دوحالته، سیستم تک‌حالته کلنگی و سیستم تک‌حالته آلومینیومی است.

کاظمی عنوان کرد: سیستم دروپنجره کشویی لولایی آلومینیوم که طراحی جدیدی از سیستم کشویی است، مشکل آب‌بندی و هوابندی سیستم کشویی را با اضافه کردن عملکرد لولایی برطرف کرده است. در این سیستم، پنجره در زمان حرکت ابتدا از محل خود بلند شده، لاستیک‌ها را از پروفیل جدا کرده و به‌راحتی در سطح لنگه حرکت می‌کند و پس از بستن دستگیره مجددا درگیر می‌شود.

وی اضافه کرد: پنجره به دو حالت بسته و باز به‌صورت لیفت عمل می‌کند؛ به این صورت که دستگیره به سمت بالا چرخیده و یراق بازشو را به سمت بالا کشیده و پنجره را چند میلی‌متر از روی فریم بلند می‌کند؛ در این حالت، لاستیک‌ها دیگر با پروفیل درگیر نیستند و پنجره به‌راحتی حرکت می‌کند. در زمانی که پنجره در حالت قفل قرار می‌گیرد پنجره روی فریم می‌نشیند و لاستیک‌ها هر چهار طرف درگیر می‌شوند. به همین دلیل هوابندی و آب‌بندی این نوع سیستم بسیار بهبود یافته است. این سیستم‌ها توانایی تحمل وزن تا ۳۰۰ کیلوگرم را دارد و عرض و ارتفاع آن‌ها نیز تا سه متر قابل طراحی است.

مدیرعامل شرکت هورامکو تاکید کرد: سیستم دروپنجره کشویی از نوع ریلی است و فقط به یک حالت کشویی باز می‌شود. به دلیل نوع مکانیزم این سیستم که قفل‌ها فقط در یک ضلع وجود دارد و همچنین ساختار پروفیل و نحوه اتصالات و لاستیک‌ها، میزان آب‌بندی و هوابندی آن قوی نیست.

کاظمی تصریح کرد: سیستم دروپنجره آکاردئونی از نوع لولایی-ریلی بوده و در مکان‌هایی استفاده می‌شود که دارای عرض زیادی بوده روی یکدیگر تا خورده و جمع می‌شوند. این لنگه‌ها می‌توانند از دو عدد به بالا باشند. یک لنگه از این سیستم نیز به‌صورت دوحالته عمل کرده و می‌تواند از دو جهت بالا و پهلو باز شود. میزان آب‌بندی و هوابندی این نوع سیستم به دلیل تعداد لنگه‌های فولدینگ، در حد متوسط است.

وی خاطرنشان کرد: سیستم دروپنجره فرانسوی از نوع لولایی و دارای دو بازشو است که یکی از آن‌ها به شکل دوحالته و دیگری تک‌حالته است. طراحی این سیستم به شکلی است که هنگام باز کردن هر دو لنگه، هیچ پروفیلی در دهانه فریم و مابین دو لنگه دیده نمی‌شود. میزان آب‌بندی و هوابندی این سیستم به دلیل آنکه قفل‌ها در سه ضلع وجود دارند، در حد خوبی است.

مدیرعامل شرکت هورامکو مطرح کرد: سیستم پنجره دوحالته لولایی بوده و از دو جهت (بالا و پهلو) باز می‌شوند و سیستم تک‌حالته کلنگی همانند سیستم تک‌حالته، از نوع لولایی بوده اما فقط از بالا باز می‌شود. سیستم دروپنجره فولکس‌واگنی از نوع ریلی بوده و به دو حالت باز می‌شود، حالت اول، مشابه سیستم تک‌حالته کلنگی و حالت دوم، به‌صورت کشویی و روی ریل الحاقی به فریم است. از مزایای این نوع سیستم، می‌توان به امکان باز و بسته کردن پنجره‌های بسیار سنگین، راحتی، ایمنی (ضدسرقت بودن) و طراحی زیبا اشاره کرد.

کاظمی افزود: شرکت هورام‌ سازه پارسیان، فعالیت خود را در سال 1386 در زمینه تولید انواع سیستم‌های دروپنجره یوپی‌وی‌سی، آلومینیوم، نما و شیشه‌های دوجداره و سه‌جداره عایق آغاز کرد. ضرورت تولید و استفاده از تکنولوژی پیشرفته در زمینه مصرف صحیح انرژی و جلوگیری از اتلاف آن، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و بومی‌سازی فناوری مذکور، همواره از اهداف اساسی و موثر شرکت هورامکو بوده است.

مدیرعامل شرکت هورام سازه پارسیان (هورامکو) در پایان تاکید کرد: یکی از عمده مشکلات شرکت‌های فعال در این حوزه، موانعی است که در زمینه واردات ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های به‌روز دنیا وجود دارد. قطعا درصورتی‌که این ماشین‌آلات به‌راحتی تامین شوند، میزان تولید و کیفیت محصولات ارتقا خواهد یافت، اما در شرایط تحریمی و باوجود محدودیت‌های وارداتی که دولت لحاظ کرده، دسترسی به این اهداف، سخت‌تر از گذشته شده است.


ثبت نظر

ارسال