بازرگانی طاها؛ ممتاز در عرصه یراق آلات

پنجره ایرانیان: مصمم و دوراندیش است و البته پرتلاش؛ از زنان کارآفرین ایران زمین است و دارای دید تجاری جهانی.
  • پنجشنبه 1 دی 1390 ساعت 1:18

در گفتگوی اختصاصی «پنجره ایرانیان » با مدیرعامل شرکت عنوان شد:

اشاره: مصمم و دوراندیش است و البته پرتلاش؛ از زنان کارآفرین ایران زمین است و دارای دید تجاری جهانی. از معدود زنان موفق سرزمین آریایی هاست که فعالیت در بازاریراق آلات درب و پنجرهuPVC را پیشه خویش کرده است تا بتواند نام شرکت بازرگانی طاها را در جمع عرضه کنندگان یراق آلات درب و پنجرهuPVC همواره صدر نشین عرصه رقابت نگه دارد.خانم فریده مرامی صومعه ا ی، مدیرعامل شرکت بازرگانی طاها، به عنوان یکی از پیشگامان بازار یراق آلات در و پنجره دو جداره uPVC و ملزومات نصب، علاقه ای به گفتمان تبلیغ آمیز درباره کیفیت یراق آلات و خدمات پس از فروش مجموعه تحت مدیریت اش ندارد؛ چه اینکه معتقد است:این مشتریان هستند که تعیین کننده کیفیت و خدمات شرکت بازرگانی طاها هستند. صداقت و متانت او، به وضوح نشان از اطمینان و اعتمادش به مشتریان شرکت و نگاه نافذ و وسعت نظر تجاری اش، نشان از آینده نگری او دارد. خانم صومعه ای این فعالیت را نه یک سرگرمی سودآور که یک فعالیت اقتصادی به تمام معنا می داند و تاکید می کند: رضایت مشتری در عرصه اقتصادی به ویژه فعالیتهای تجاری، بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه است.گفتگوی اختصاصی ماهنامه پنجره ایرانیان با خانم صومعه ا ی مدیرعامل موفق و کارآفرین و خانم شیرین ادیب مدیر بخش توسعه بازار شرکت بازرگانی طاها پیش روی شماست.بخوانید:

جهت مشاهده فایل pdf اینجا کلیک کنید.

چرا و از چه زمانی وارد بازار یراق‌آلات در و پنجره دوجداره UPVC شدید؟

اشاره کنم که حضور در صنعت درب و پنجره UPVC به سابقه خانوادگی ام بر می‌گردد و به دلیل بهره گرفتن از تجارب دیگران و شناختی که از این صنعت پیدا کردم، تصمیم گرفتم  بطور کاملا شخصی وبدون کمک دیگران وارد این عرصه شوم و الان حدود سه سال است که فعالیت مستمر تجاری در زمینه واردات و عرضه یراق‌آلات درب و پنجره UPVC را شروع کرده‌ا‌م.

یراق‌آلات وارداتی توسط شرکت بازرگانی طاها با چه برندهایی و با چه ویژگی‌هایی در بازار عرضه می‌شود؟

قبل از آغاز فعالیت با شرکت در چند نمایشگاه تخصصی در استانبول ترکیه تلاش کردیم تا اطلاعات دقیقتر و عمیقتری از کیفیت یراق‌آلات ساخت ترکیه پیدا کنیم و در نهایت یک برند معروف و شناخته شده در زمینه یراق‌آلات درب و پنجره UPVC و ملزومات نصب را انتخاب کردیم و پس از مذاکرات تجاری با مدیران شرکت‌های منتخب مراحل رسمی و قانونی واردات یراق‌آلات را در اواسط سال 1387 کلید زدیم

الان نمایندگی چه شرکت‌ها یا برندهایی را در اختیار دارید؟

در حال حاضر نمایندگی رسمی شرکت Endow ترکیه را در اختیار داریم و یراق‌آلات تولیدی این شرکت را در اختیار فعالان صنعت درب و پنجره UPVC قرار می‌دهیم.

یکی از انتظارات مسلم خریداران یراق‌آلات ارائه خدمات پس از فروش در کمترین زمان ممکن است، شرکت بازرگانی طاها در این زمینه چه تمهیداتی اندیشیده‌ا‌ست؟

معتقد هستیم که رضایت مشتری اصل خدشه ناپذیر، قابل احترام و بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه هر شرکتی در یک بازار رقابتی است و قطعا ارائه خدمات پس از فروش یکی از جدی ترین مطالبات فعالان صنعت و البته مصرف کننده نهایی درب و پنجره UPVC است. بی پیرایه باید بگوییم که ارائه مطلوب ترین و کم هزینه ترین خدمات پس از فروش یکی از راهبردهای تغییرناپذیر در سیاست‌های تجاری شرکت بازرگانی طاهاست تا آنجا که رسما اعلام می‌کنیم حتی اگر مشتری جنس اشتباه، سفارش داده باشد، شرکت برای سهولت کار مشتری حاضر ‌ا‌ست تا از سود خود صرف نظر کرده و یراق‌آلات جایگزین را حتی به دورترین نقطه کشور ارسال کند بدون اینکه هزینه اضافی بابت خدمات پس از فروش از مشتریان اخذ شود.

این یک امتیاز برجسته محسوب می‌شود اما توضیح دهید که یراق‌آلات عرضه شده توسط بازرگانی طاها از چه پوشش‌های حمایتی و ضمانتی برخوردار است؟

یکی دیگر از برجستگی‌های یراق‌آلات عرضه شده توسط شرکت، ارائه گارانتی 10 ساله تعویض است و به صراحت تمام اعلام می‌کنیم که در این مدت هر اتفاقی برای یراق‌آلات رخ دهد، شرکت نه تنها اقدام به تعویض می‌کند بلکه هیچ هزینه‌ا‌ی از مشتری دریافت نخواهد شد تا اصل احترام به حقوق مصرف کننده نهایی یعنی مردم به نحو احسن رعایت شود. علاوه بر ارائه ضمانت نامه 10 ساله به مشتریان و استفاده کنندگان از یراق‌آلات شرکت بازرگانی طاها، باید بگویم که خدمات ویژه‌ا‌ی هم برای خریداران و تولیدکنندگان درب و پنجره UPVC در سراسر کشور در نظر گرفته‌ا‌یم که باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات آنها خواهد شد. به نحوی که این خدمات ناظر بر کرایه حمل یراق‌آلات به تمام نقاط کشور است و ما سعی کرده‌ا‌یم، به نفع تولید کنندگان، هزینه حمل یراق‌آلات را رایگان در نظر بگیریم. در سطح شهر تهران هم به گونه‌ا‌ی برنامه ریزی کرده‌ا‌یم که تولید کنندگان چه به صورت انبوه خرید داشته باشند و چه به صورت جزیی،‌بتوانند در اسرع وقت ممکن در همان روز – یک تا 3 ساعت – یراق‌آلات مورد درخواست شان را دریافت کنند و برای سهولت در انجام وظایف شرکت و سرعت در پاسخ دادن به نیاز مشتریان خود در پایتخت،‌یک انبار بزرگ و مجهز از یراق‌آلات و ملزومات نصب در غرب تهران راه‌ا‌ندازی کرده‌ا‌یم تا بتوانیم مدت زمان تحویل اقلام درخواستی مشتریان را به یک ساعت هم برسانیم.

آیا یراق‌آلات عرضه شده توسط شرکت بازرگانی طاها با برند Endow در سراسر ایران توزیع می‌گردد یا اینکه تنها بر روی بازار پایتخت متمرکز شده‌ا‌ید؟

ما در بازار یراق‌آلات سراسر کشور حضور داریم به گونه‌ا‌ی که حدود 70 درصد از بازار یراق‌آلات درب و پنجره UPVC در شهرستان‌ها از خدمات ما استفاده می‌کنند.علت حضور موفق و پیشتازی بازرگانی طاها در شهرستان‌ها هم به تحویل به موقع کالا و مدارا با مشتریان خوش حساب بر می‌گردد. توجه داشته باشید که برای تولید کنندگان در شهرستان،‌هم به موقع رساندن جنس خیلی مهم است و هم سطح خرید مردم در شهرستان‌ها نسبت به تهران خیلی پایین تر است، به همین دلیل ما سعی کرده‌ا‌یم در شهرستان خیلی به روز کالاهای درخواستی تولیدکنندگان را تحویل دهیم. البته الان ما در شهرستان‌ها نمایندگی فروش نداریم اما در حال برنامه ریزی برای شناسایی، مذاکره و انتخاب نمایندگان رسمی فروش یراق‌آلات عرضه شده توسط شرکت بازرگانی طاها هستیم.

انتظار شما به عنوان یکی از شرکت‌های موفق در بازار یراق‌آلات درب و پنجره UPVC چیست؟

یک گلایه‌ا‌ی داریم از نهادهای نظارتی در بخش ساختمان که چرا نسبت به کیفیت و خدمات صنعت درب و پنجره UPVC و یراق‌آلات و ملزومات به کار رفته در آن توجه زیادی نشان نمی‌دهد.الان شاهد این هستیم که برخی یراق‌آلاتی را به طور فله‌ا‌ی مثلا کشور چین وارد می‌کنند و ویک مارک معتبر روی آن زده می‌شود، و یراق آلات بی کیفیت با برندهای ساختگی معتبر در بازار ایران با نصف قیمت عرضه می‌شود که نه تنها باعث مخدوش شدن نام‌های تجاری معتبر بلکه باعث تضییع حقوق مشتریان و تخریب بازار می‌شود. انتظار داریم هم نهادهای نظارتی دولتی و هم نهادهای صنفی بر روی یراق‌آلات و ملزومات به کار رفته در ساخت درب و پنجره‌های UPVC حساسیت بیشتری داشته باشند تا حقی از شرکت‌های پیشرو و دارای کارنامه شفاف ضایع نشود و در نهایت مردم به عنوان مصرف کننده نهایی هم دچار زیان‌های اقتصادی ناشی از خرابی یراق‌آلات بی کیفیت نشوند.

آیا یراق‌آلاتی که توسط بازرگانی طاها در بازار عرضه می‌شود با واسطه از شرکت‌های ترکیه‌ا‌ی خریداری می‌شود یا مستقیم؟

خرید یراق‌آلات از شرکت ترکیه‌ا‌ی با برند معتبر Endow به طور مستقیم انجام شده و در انبارهای شرکت نگهداری می‌شود. یکی از برنامه‌های جدی بازرگانی طاها این است که در تلاش هستیم افزون بر یک برند یادشده از یکی از معتبرترین برندهای آلمانی هم نمایندگی رسمی بگیریم تا مشتریانی که درخواست یراق‌آلات آلمانی دارند هم بتوانند به خواسته‌هایشان برسند.

دغدغه همیشگی شما؟

اینکه مشتریان شرکت هیچ دغدغه‌ا‌ی از بابت کیفیت یراق‌آلات و خدمات پس از فروش شرکت بازرگانی طاها نداشته باشند.

سخن آخر؟

امیدوارم با تلاش صنعتگران و پشتیبانی دولت خدمتگذار هرچه زودتر به مرحله تولید یراق آلات با کیفیت بالا و مرز رسیدن به صادرات این محصول برسیم آرزوی موفقیت برای شما و همکاران سخت کوش شما.

 ماهنامه پنجره ایرانیان- شماره51-دی 90

 


ثبت نظر

ارسال