انتظار به پایان آمد

نمایشگاه آنلاین پنجره؛ پلی بین مردم و صنعت

امیر شیری

نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان، سکوی پرشی است برای همه و در این نمایشگاه، فرصت برابر و یکسان در اختیار همه قرار دارد و استفاده از فضای اختصاص یافته به هر شرکتی و امکانات و خدمات افزون بر آن در گرو مشارکت حرفه‌ای، مستمر و پیگیرانه از سوی مدیران شرکت‌های طرف همکار خواهد بود.
  • شنبه 4 مرداد 1393

چند سالی است که شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران این خواسته به حق را از ماهنامه پنجره ایرانیان به عنوان بازوی فرهنگی و رسانه‌ای این صنعت داشتند تا فرصتی برای ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان در و پنجره ایران فراهم شود تا آنها بتوانند تولیدات و خدمات قابل ارائه به مردم را به نمایش بگذارند و در نتیجه رقابت در یک بستر سالم و شفاف، حق انتخاب مصرف‌کنندگان رعایت شود. چه اینکه به باور مدیران شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدکننده در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران، یکی از گام‌هایی که ماهنامه تخصصی پنجره ایرانیان باید بردارد، ایجاد پلی برای ارتباط مردم با این صنعت به ویژه در و پنجره‌های تولید شده و مزایای آن در بهبود کیفیت ساختمان از حیث صرفه‌جویی انرژی، کاهش آلاینده‌های صوتی و هوا و امنیت و آرامش در محیط زندگی و کسب و کار با استفاده از در و پنجره‌های دو یا چندجداره یوپی‌وی‌سی است. این خواسته شایسته و ضرورت وقتی جدی‌تر و ملموس‌تر شده که به هرحال به دلیل نقش ماهنامه پنجره ایرانیان در ایجاد فضای رقابتی، سالم و شفاف در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی، به طور خاص مخاطبان خاص و تخصصی داشته و به یک پاتوق فرهنگی و رسانه‌ای و جریان سالم اطلاع‌رسانی بین تولید و عرضه‌کنندگان پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی، تولید و عرضه‌کنندگان ماشین‌آلات ساخت و مونتاژ در و پنجره، عرضه‌کنندگان یراق‌آلات در و پنجره و دیگر صنایع و ملزومات وابسته به این صنعت تبدیل شده است.
سرانجام مدیریت موسسه پنجره ارتباط ایرانیان به عنوان صاحب‌امتیاز و ناشر ماهنامه تخصصی پنجره ایرانیان، پس از مشاوره‌های فراوان و رصد و پایش نقدها و نظر فعالان این صنعت و همچنین بهره‌گیری از نظر کارشناسان و صاحبنظران روزنامه‌نگاری و ارتباطات به این جمع‌بندی نهایی رسید که انتشار ماهنامه‌ای اختصاصی برای عرضه به مردم و مصرف‌کنندگان نهایی در و پنجره در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی کشور و اوضاع معیشتی مردم، چندان با اقبال عمومی مواجه نخواهد شد، به ویژه اینکه محصول نهایی تولید شده یعنی در و پنجره یوپی‌وی‌سی همانند کالاها و خدمات مصرفی پرتکرار مردم نخواهد بود و در نهایت ممکن است یک خانوار ایرانی به طور میانگین هر 10 سال یک‌بار نیاز به خرید یا تعویض پنجره‌های دوجداره جهت محیط زندگی‌ و یا فعالیت خود داشته باشد. تجربه استقابل نکردن از نشریات دیگر که تنها به معرفی کالاهای خاص با دوره مصرفی بلندمدت و نیاز مردم در مقاطع زمانی چندساله می‌پردازند، هم پیش روست که نشان می‌دهد نشریه ویژه برای مردم عادی چندان موضوعیت رسانه‌ای ندارد و با تقاضای موثری در بازار مواجه نخواهد شد. اما حکایت همچنان باقی است و پاسخ به نیاز و خواسته به حق تولیدکنندگان عزیز در و پنجره هرگز از اولویت پنجره ایرانیان خارج نشد و نهایت تلاش و تحقیقات گسترده به این مهم انجامید که تدبیری دیگر و شایسته‌تر برای پاسخ منطقی‌تر و موثرتر به خواسته و نیاز مشترک مردم و شرکت‌های تولیدی در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران باید در پیش گرفته شود. اما تدبیر پنجره برای ایجاد پلی بین مردم و این صنعت چیست و چه خدمات و امکاناتی را برای معرفی محصولات، خدمات، دستاوردهای همه فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به ویژه تولیدکنندگان پرتلاش در و پنجره به عنوان سربازان خط مقدم این صنعت در نظر گرفته شده است؟

  •  نمایشگاه آنلاین پنجره؛ سکوی پرش برای همه

پیش از این در سرمقاله شماره تیرماه ماهنامه پنجره ایرانیان، به طور کلی اهداف، امکانات و خدماتی که در وب‌سایت نشریه پنجره ایرانیان به نشانی اینترنتی www.panjereh-iranian.com ارائه می‌دهد، توضیح داده شده و هدف این بوده و هست که فعالان این صنعت با پنجره ایرانیان «آن‌لاین» شوند. خوشبختانه این خدمت نوین و آنلاین پنجره ایرانیان، البته با استقبال خوبی از سوی شرکت‌های مختلف و پیشرو مواجه شد و مسئولیت سنگین‌تری را یادآوری کرد که گام‌های بعدی برای تقویت رابطه حرفه‌ای بین همه دست‌اندرکاران این صنعت و البته ایجاد پلی برای ارتباط با مردم باید برداشته شود. با این توصیف و برابر با تماس‌ها و نظرهای دریافتی جزییات بیشتری از نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان با خدمات افزوده شده به آن جهت اطلاع و آگاهی شما مخاطبان و همراهان همیشگی به عنوان سرمایه‌های اصلی و جاودانه پنجره ایرانیان اعلام می‌شود، چه اینکه باور ما این است که نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان، سکوی پرشی است برای همه و در این نمایشگاه، فرصت برابر و یکسان در اختیار همه قرار دارد و استفاده از فضای اختصاص یافته به هر شرکتی و امکانات و خدمات افزون بر آن در گرو مشارکت حرفه‌ای، مستمر و پیگیرانه از سوی مدیران شرکت‌های طرف همکار خواهد بود.

  •  ترکیب سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان:

ترکیب پیش‌بینی شده برای سالن‌ها و غرفه‌ها دارای چارچوب یکسان با امکانات بسیار است که هر شرکتی می‌تواند در صفحه اختصاصی خود علاوه بر قرار دادن اطلاعات کلی از شرکت، فعالیت‌های گذشته، پروژه‌های اجرا شده، محصولات تولید شده و خدمات قابل ارائه در قالب‌های متنی، تصویری و بسته‌های اطلاع‌رسانی به شکل کاتالوگ اینترنتی با فرمت pdf از محصولات و خدمات، نسبت به ارائه اطلاعات جدیدتر درباره آخرین محصولات و خدمات و همچنین اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار اختصاصی شرکت اقدام کند. در صفحات پیش‌بینی شده روی نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان برای هر شرکتی یک فضای تبلیغاتی مجزا و اختصاصی در نظر گرفته شده که می‌توان در قالب تصویری با فرمت‌های متداول نظیر فلش یا تصاویر متحرک از آن برای معرفی و نمایش بهتر شرکت خود بهره برد. ترکیب سالن‌های نمایشگاه هم شامل سالن‌های مجزای تولیدکنندگان پروفیل ایرانی و خارجی، سالن شرکت‌های عرضه‌کننده یراق‌آلات، سالن ماشین‌آلات، سالن تولیدکنندگان شیشه، و ... اشاره کرد که به تناسب تعداد شرکت‌های حاضر در هر سالن، امکان ایجاد سالن اختصاصی متناسب با فعالیت‌های مشابه هر بخش وجود دارد. اما خبر خوش برای تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در سراسر میهن این است.
خبر خوش و گام بلند پنجره ایرانیان این است که سالن‌های اختصاصی برای تولیدکنندگان در و پنجره در هر استان پیش‌بینی شده و این اقدام باعث رقابتی‌تر شدن و دسترسی آسان مصرف‌کنندگان نهایی به محصولات و خدمات تولیدکنندگان در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف خواهد شد و پلی برای ارتباط مستقیم و آنلاین بین مردم و تولیدکنندگان گرانقدر. از این رو تعرفه پیش‌بینی شده برای تولیدکنندگان در و پنجره در سالن‌های اختصاصی استانی با 50 درصد تخفیف بوده و علاوه بر آن تمامی خدمات ویژه پیش‌بینی شده برای تمامی شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره ایران و دیگر شرکت‌های پروفیل، ماشین‌آلات، یراق‌آلات و ملزومات و دیگر هم در اختیار تولیدکنندگان در و پنجره استان‌ها قرار می‌گیرد و هیچ تبعیض در این میدان رقابت اعمال نخواهد شد.

  •  خدمات پیش‌بینی شده برای غرفه‌های نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان:

در غرفه‌های نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان، فضاهای خاصی برای معرفی خدمات و محصولات علاوه بر فضای اطلاع‌رسانی به صورت متنی و تبلیغ پیش‌بینی شده که این خدمات شامل امکان انتشار گزارش تصویری از فعالیت شرکت، صفحه معرفی مدیران و کارشناسان و نمایندگان، معرفی و نمایش آنلاین آخرین تندیس‌ها و تقدیرنامه‌ها، معرفی و نمایش آنلاین گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی و ... است. توضیح ضروری اینکه ساختار نرم‌افزاری نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند پاسخگوی نیازها و خواسته‌های متفاوت شرکت‌های جهت معرفی بهتر و جامع‌تر ایشان باشد که توضیحات جزیی‌تر هر هفته هم به صورت آنلاین هم به صورت خبرنامه پنجره ایرانیان اعلام خواهد شد و کارشناسان و همکاران ما نیز آماده پاسخگویی و ارائه اطلاعات بیشتر خواهند بود.

  •  خدمات وی‍‍ژه با حمایت تیم رسانه‌ای و تحریریه پنجره ایرانیان:

یکی از خدمات ویژه و اختصاصی پنجره ایرانیان برای شرکت‌های حاضر در نمایشگاه آنلاین پنجره ایرانیان، همراهی و همکاری تیم رسانه‌ای و تحریریه ماهنامه برای مشاوره رسانه‌ای، تهیه مطالب و گزارش‌های اختصاصی، تهیه عکس‌های خبری و صنعتی، انجام گفتگوی‌های اختصاصی و تنظیم و تهیه اخبار داخلی شرکت‌ها با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی در چارچوب قرارداد و همکاری با موسسه پنجره ایرانیان است.
برای همین منظور تیمی از باسابقه‌ترین روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، عکاسان حرفه‌ای و ... با موسسه پنجره ایرانیان همکاری مستمر دارند که بتواند خدمات رسانه‌ای قابل اعتنا و شایسته تلاش تلاش‌گران صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران و صنایع وابسته به آن ارائه نماید.

  •  خدمات اضافی با رویکرد اطلاع‌رسانی شفاف شامل نیازمندی‌ها و خبرنامه پنجره ایرانیان:

یکی دیگر از بخش‌های قابل اعتنا و مهم وب‌سایت پنجره ایرانیان، پیش‌بینی خدمات اضافه‌تر از آنچه گفته شد، در قالب راه‌اندازی بخش نیازمندی‌های فعالان صنعت در و پنجره، اطلاع‌رسانی عام و کاربردی شرکت‌ها و البته ارسال روزانه خبرنامه پنجره ایرانیان به ایمیل همه عزیزانی است که نشانی ایمیل خود را در بخش « خبرنامه پنجره ایرانیان» وارد نموده‌اند. در واقع علاوه بر انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به شرکت‌ها در وب‌سایت رسمی پنجره ایرانیان، هر روز خبرهای دریافتی و تولیدی در تیم رسانه‌ای و تحریریه پنجره ایرانیان به صورت یک خبرنامه جامع به نشانی ایمیل فعالان و دست‌اندرکاران صنعت در و پنجره ایرانیان ارسال خواهد شد.
البته این‌ها تنها چندگام پنجره ایرانیان به سمت ارتباط آنلاین و بی‌نهایت است و خبرهای دیگری هم در راه است با خدماتی متنوع‌تر و خلاقانه‌تر که باید منتظر ماند. پنجره ایرانیان، پنجره‌های جدیدی به سمت کسب و کار نو در یک جاده دو طرفه همکاری مستمر گشوده و خواهد گشود. پنجره بعدی کدام پنجره خواهد بود؟ منتظر باشید و البته آگاه که:
پنجره ایرانیان فقط یکی است و نمونه دیگری با اسامی و عناوین مشابه ندارد.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 82، مردادماه 1393


ثبت نظر

ارسال