به سوی تعامل بیشتر

مهندس محسن صفایی

پنجره ایرانیان: هسته اولیه با همکاری و همفکری سایر شرکت‌ها تولیدکننده بزرگ پروفیل «یو پی وی سی» ایجاد شد تا پس از کسب موافقت کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و ثبت رسمی آن، اعلام موجودیت کند.
  • شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 23:24

در شرایطی که همه اقتصادهای پیشرفته جهان از ضرورت جهانی‌سازی و حرکت دسته‌جعمی در مسیر توسعه و پیشرفت در عین رقابت سالم سخن می‌گویند، تشکیل یک انجمن یا «NGO» برای همفکری و تعامل میان فعالان یک صنف اقدامی ضروری و مهم به نظر می‌رسد.در اقتصاد رقابتی امروز که فعالیت اقتصادی به مولفه‌ای پیچیده مبتنی بر تجارب و نظریه‌های مدیریتی تبدیل شده، راهکارهای نوینی برای پویایی و موفقیت بنگاه‌ها طراحی شده است که در شرایط امروز اقتصادی، اگر بنگاه‌ها بی‌توجه به این راهکارها به فعالیت بپردازند، بدون شک وضعیت مطلوبی نخواهند داشت. در این میان بنگاه‌های اقتصادی ـ صنعتی موفق، برای حفظ سهم خود از بازار و توسعه آن، در جستجوی راه‌های جدیدی هستند.

راهکارهای نظیر بهینه‌ کاوی (Bench Marking) که بر تبادل اطلاعات و تجربه‌های موفق میان بنگاه‌ها تاکید می‌کند از مهم‌ترین الگوهایی است که در خصوص مدیریت سازمان‌های امروز ارایه می‌شود. این نوع نگاه در حوزه کسب و کار تولید و توزیع تکنولوژی‌های جدید به دلیل در دسترس نبودن اطلاعات و زوایای تکنولوژی نزدیک بنگاه‌ خاص می‌تواند بیشتر جلوه کند. بر همین اساس امروزه شاهد ایجاد کنسرسیوم‌ها و تشکل‌های فرابنگاهی در سراسر جهان هستیم و در نگاهی دقیق‌تر درمی‌یابیم که این تشکل‌ها با تسریع در حوزه گسترش فناوری‌های صنعتی روزبه‌روز توسعه یافته و نقش خود را به بهترین وجه ایفا می‌کنند.

در کشور ما نیز با وجود توسعه‌یافتگی در بخش صنعت، هنوز از فقر تشکل‌های حرفه‌ای رنج می‌بریم و بنگاه‌های اقتصادی چندان به اهمیت چنین اتحادیه‌هایی واقف نیستند. این در حالی است که با توجه به نیاز روزافزون جامعه به افزایش بهره‌وری باید هرچه سریع‌تر در میان همه صنوف و تولیدکنندگان و فروشندگان تشکل‌های صنفی تشکیل شود.در عرصه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان نیز با توجه به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی بنگاه‌های تولیدکننده  این فناوری‌ها به منظور هدایت نگاه‌های کارشناسی و فرهنگ‌سازی در مورد نوع محصولات، خود باید به راهکارهای فعالیت‌های جمعی باشند و آن‌ها را عملیات کنند.

هدف این است با ایجاد انجمن تولیدکنندگان پروفیل «یو پی وی سی» ایران، قدمی برای فرهنگ‌سازی استفاده از این محصول، معرفی بهتر و جامع‌تر فناوری‌های پروفیل‌های «یو پی وی سی» در سطح جامعه، توسعه صنعتی و اقتصادی این محصول، گسترش بازار هدف، تدوین ظرفیت‌ها، استانداردها و حتی قیمت‌ تمام شده این محصول صنعتی برداشته شود. هسته اولیه با همکاری و همفکری سایر شرکت‌ها تولیدکننده بزرگ پروفیل «یو پی وی سی» ایجاد شد تا پس از کسب موافقت کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و ثبت رسمی آن، اعلام موجودیت کند.

براساس اساسنامه انجمن، رسیدن به بالاترین سطح تعامل و ارایه خدمات کیفی بهتر از نظر ساخت، استانداردها، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و هرگونه اقدامی که سبب ارایه بهتر خدمات به صنف محترم تولیدکنندگان درب و پنجره «یو پی وی سی ایران» باشد از مهم‌ترین اهداف انجمن است و رسیدن به این مهم نیازمند حضور و مشارکت تمام تولیدکنندگان پروفیل «یو پی وی سی» ایران و ارج نهادن به تمام تولیدگران این بخش است و هیات موسس دست یاری تمام همکاران را به گرمی می‌فشارد.

نایب رییس انجمن صنایع پروفیل در و پنجره یوپی وی سی ایران

منبع: نشریه داخلی شرکت همارشتن


ثبت نظر

ارسال