گزارش اختصاصی پنجره ایرانیان از نشست خبری انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران؛

گامی نو با تغییر نام و اساسنامه

در نشست خبری «انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران» که با حضور مدیران انجمن و جمعی از اصحاب رسانه در دفتر انجمن برگزار شد، تغییرات جدیدی که در اساسنامه انجمن به وجود آمده است، اعلام شد.
  • دوشنبه 23 بهمن 1396 ساعت 22:25

به گزارش پنجره ایرانیان، نشست خبری انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران با حضور آقایان رضا اخوان دستمالچی، رئیس هیات مدیره انجمن، وحید جلالی‌پور، دبیر انجمن و جمعی از مدیران و همکاران رسانه‌های صنعتی مرتبط، روز سه‌شنبه 12 دی‌ماه 96 در محل دفتر انجمن برگزار شد. در این جلسه که به دعوت اعضای هیات مدیره انجمن صورت گرفته بود تازه‌ترین اخبار و اتفاقات انجمن به‌منظور پوشش خبری و اطلاع‌رسانی به فعالان صنعت در و پنجره بیان شد.

 

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید

 

 در بخشی از این نشست ضمن اعلام تغییر نام این انجمن از «انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران» به «انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران»، دلایل تغییر اسم و اساسنامه انجمن عنوان شد. همچنین بر اساس این تغییرات، ازاین‌پس تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان در و پنجره سراسر کشور می‌توانند به عضویت این انجمن درآیند. اعضای انجمن که پیش‌ازاین در دو دسته اعضای اصلی و حامی تقسیم می‌شدند، از این به بعد همه به‌عنوان عضو اصلی خواهند بود و عضو حامی که شامل صنایع مرتبط و تامین کنندگان مواد و ملزومات در و پنجره می‌شد، در اساسنامه جدید دیگر وجود ندارد. در ادامه توجه شما را به مشروح مطالب مطرح‌شده در این جلسه جلب می‌کنیم:

وحید جلالی‌پور، دبیر انجمن صنفی و کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران در ابتدای جلسه ضمن عرض خیرمقدم به حضار و مدعوین که عموما از اصحاب رسانه و همکاران نشریات و جراید صنعتی کشور بودند مطالبی پیرامون پیشینه انجمن بیان کرد.

جلالی‌پور با اشاره به تاریخچه شروع فعالیت انجمن در و پنجره گفت: صنعت در و پنجره پیشینه چندین ساله در کشور دارد ولی در سال‌های دولت سازندگی و از اواخر دهه هفتاد اتفاقاتی در کشور رخ داد که باعث شد صنعت ساختمان به استفاده از مواد و متریال جدید و مدرن ترغیب شوند و در این میان صنعت پنجره نیز به سمت استفاده از پروفیل یو.پی.وی.سی رفت. در همین هنگام تشکلی برای سروسامان دادن به فعالیت صنعتگران در و پنجره یو.پی.وی.سی راه‌اندازی شد که استارت اولیه فعالیت انجمن تولیدکنندگان در و پنجره بود. این تشکل بانام «انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی و تولیدکنندگان در و پنجره» در سال 81 راه‌اندازی شد. در ابتدای فعالیت این انجمن شاید تعداد اعضای آن به انگشتان دودست نمی‌رسید تا این‌که رویکرد جدید به عایق سازی صنعت ساختمان و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها توسط مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان و مبحث 19 باعث شد تا به پنجره یو.پی.وی.سی به‌عنوان عامل مهمی در جلوگیری از اتلاف انرژی توجه بیشتری شود.

جلالی‌پور با اشاره به دوران رشد و شکوفایی صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی افزود: اوج شکوفایی این صنعت با مسکن مهر اتفاق افتاد و اجباری که شهرداری در رعایت مبحث 19 و مرکز تحقیقات وزارت مسکن در عایق‌سازی ساختمان اعمال کردند در این میان نقش مهمی داشت. البته در همین دوره افولی از نظر کیفیت در این صنعت روی داد که به دلیل عدم وجود نهادهای ناظر بود که ضربه اساسی به اعتماد جامعه وارد کرد. در همین زمان من به‌اتفاق چند تن از دوستان و همکاران که از فعالان قدیمی و باسابقه صنعت در و پنجره کشور بودند تصمیم گرفتیم با راه‌اندازی تشکل و انجمنی رسمی، این نقیصه را رفع کنیم. این اتفاق در سال 88 روی داد و این انجمن با نام «انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی» فعالیتش را رسما آغاز کرد.

جلالی‌پور در خصوص فعالیت‌های کمیسیون‌های انجمن توضیح داد: ما بر اساس برنامه‌های کلی که برای کمیسیون‌های مختلف انجمن تعریف کرده بودیم تلاش کردیم تا بیشترین هم‌افزایی و همکاری را میان اعضا به وجود بیاوریم. ازجمله این فعالیت‌ها برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی بود که در کمیسیون آموزش انجمن تدوین شد و با حضور استادان مجرب صنایع کشور و استقبال همه همکاران برگزارشده و همچنان ادامه دارد. تدوین آیین‌نامه‌های استاندارد و به‌روزرسانی اطلاعات صنعت از دیگر مباحثی بود که در کمیسیون‌های تخصصی انجمن انجام‌گرفته و با کمک همکارانمان در نشریات و جراید بعضا اطلاع‌رسانی شده است.

دبیر انجمن در و پنجره ایران بیان کرد: در این سال‌ها اتفاقات زیادی در صنعت در و پنجره رخ داده است و با توجه به این‌که در این سال‌ها مواد اولیه و متریال و همچنین دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی به صنعت در و پنجره وارد شده است برخی از همکاران ما هم با این تغییرات همگام شده و فعالیتشان را به‌روز کرده‌اند. بر همین اساس ما هم در هیات امنای انجمن بر آن شدیم تا همگام با این تغییرات، فعالیت و سمت‌وسوی انجمن را به‌روزرسانی کنیم و علاوه بر صنعت یو.پی.وی.سی سایر مواد و متریال ساخت در و پنجره را نیز در زیرمجموعه فعالیت انجمن قرار دهیم. لذا با مشورت و همفکری تمامی اعضا تصمیم گرفتیم با ایجاد تغییراتی در اساسنامه انجمن این سمت‌وسو را جهتی نو و تازه ببخشیم.

جلالی‌پور با اشاره به تغییرات انجمن عنوان کرد: اولین تغییری که در اساسنامه انجمن روی داد مربوط به اسم انجمن است که بر اساس آن و طبق ماده 2 اساسنامه، با کسب اجازه از وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی و طی روند قانونی نام انجمن از «انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران» به «انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران» تغییر یافت. بر همین اساس سایر در و پنجره‌های آلومینیومی، چوبی، ترمووود، آهنی و مواد ترکیبی و سازندگانشان نیز در چتر حمایتی انجمن قرار می‌گیرند.

جلالی‌پور با اشاره به دیگر تغییرات اساسنامه اظهار کرد: در ماده 5 اساسنامه قبلی تعدادی از اعضا که عموما به‌عنوان تامین کنندگان مواد اولیه و ملزومان صنعت در و پنجره فعالیت داشتند به‌عنوان عضو حامی شناخته می‌شدند ولی در اساسنامه جدید همه اعضا به‌عنوان عضو اصلی هستند و دیگر تفاوتی میان اعضاء اصلی و حامی وجود ندارد. این اعضاء ازاین‌پس مانند سایر اعضاء اصلی حق رای داشته و می‌توانند برای عضویت در هیات مدیره انجمن کاندیدا شوند و همچنین و از سایر امکانات انجمن نیز می‌توانند استفاده کنند. در تبصره‌ای که برای این ماده در نظر گرفته شده است سایر مواد، متریال و ماشین‌آلاتی که به دلیل روند روبه‌جلو و پیشرفت دائمی علم و تکنولوژی بعدا به صنعت وارد می‌شوند می‌توانند در اساسنامه انجمن لحاظ شوند و از ظرفیت و پتانسیل آن‌ها نیز استفاده شود.

دبیر انجمن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماده 18 اساسنامه قبلی، تعداد اعضاء هیات مدیره را 5 نفر تعیین کرده بود که با توجه به گستردگی فعالیت‌های انجمن در تغییرات جدید این تعداد به 7 نفر افزایش پیدا کرد که امیدواریم این موضوع باعث جلب رضایت بیشتر اعضاء و همکارانمان شود.

جلالی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: همیشه در این موضوعات جریانات موازی وجود دارند که ما هم از این تنوع و تکثر استقبال می‌کنیم البته تا جایی که این جریانات موازی مخل کیفیت فعالیت‌ها و نظم کلی کارها نباشد. خوشبختانه تا جایی که ما سراغ داریم این جریانات چنین رویکردی ندارند و به دنبال اهداف کیفی هستند که باعث خوشحالی ما است. البته نظر ما این است تا جایی که می‌توانیم تلاش کنیم این جریانات یک‌سویه و هم‌راستا باشند و بدون توجه به انتفاعات شخصی به دنبال هم‌افزایی و همکاری برای پیشبرد اهداف کلان صنعت باشیم. وحدت رویه در هر فعالیتی به ما کمک می‌کند تا زودتر و بهتر به اهدافمان دست پیدا کنیم. تک‌روی شاید در کوتاه‌مدت دستاورد اندکی برای شخص داشته باشد ولی در بلندمدت مخل آن فعالیت خواهد بود.

نشریه پنجره ایرانیان-سال یازدهم-شماره 124-بهمن96


ثبت نظر

ارسال