پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی جایگزین به‌صرفه پنجره‌های قدیمی

پنجره‌ایرانیان؛ پنجره‌های قدیمی اگرچه زیبا هستند و شاید باعث زنده شدن خاطرات و حس نوستالژی برای شما شوند؛ اما می‌توانند زمینه‌ساز مشکلات مختلفی در ساختمان‌های متفاوت شوند؛ بنابراین برای رفع این مشکلات باید به دنبال راه‌حلی باشید زیرا آرامش و انرژی زیادی را ممکن است از دست بدهید و برطرف کردن هرچه زودتر این مشکل باید در اولویت قرار گیرد.
  • دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت 10:59

به گزارش ایسنا، یکی از راه‌های رهایی از این مشکلات، جایگزینی پنجره‌های فرسوده و قدیمی با پنجره‌های جدید بازار است. محصولاتی که با کارایی ویژه خود می‌توانند مشکلات ناشی از قدیمی بودن دروپنجره‌ها و خرابی‌های آن‌ها را برطرف کنند. یکی از این دروپنجره‌ها، محصولات ساخته‌شده با پروفیل یوپی‌وی‌سی است که می‌توانند هم باعث قیمت مناسب محصول شوند و هم مزایای بسیاری را به آن اضافه کنند. پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی به دلیل نوع ساختار، قطعات و تجهیزات خود و ... مزایای جذابی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

پروفیل دروپنجره یوپی‌وی‌سی به دلیل ساختار بسیار پایدار و مقاوم خود یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت دروپنجره است. دروپنجره‌ها زمان طولانی در روز را تحت تابش مستقیم نور خورشید هستند. همچنین این بخش در اثر مجاورت مستقیم با باد و باران، آلودگی هوا و ذرات مزاحم و ... باید از کیفیت بالا و ساختار ویژه‌ای برخوردار باشد تا در گذر زمان دچار تغییر رنگ و خرابی نشود. یک پروفیل یوپی‌وی‌سی مرغوب در برابر موارد ذکرشده به‌شدت مقاوم است و خیال شما از بابت تغییر رنگ محصول، تغییر شکل، ایجاد خوردگی و ... راحت می‌شود.

البته لازم است بدانید پروفیل به‌خودی‌خود، وزن کمی دارد؛ اما بااینکه سبک است می‌تواند وزن کل ساختار دروپنجره که شامل یراق، شیشه‌ها و ... است را تحمل کند. این خاصیت به سبب وجود گالوانیزه‌های U شکلی است که در تمام طول پروفیل به کار می‌رود و باعث می‌شود تا پروفیل‌ها بتوانند وزن دروپنجره را مهار کنند و دچار خرابی، تغییر شکل و مشکلاتی ازاین‌دست نشوند.

دروپنجره‌های چند جداره به عایق بودن معروف هستند. این محصولات علاوه بر اینکه عایق سروصدا هستند می‌توانند عایق گردوخاک و سروصدا هم باشند و این ویژگی بسیار مهم و قابل‌توجه است؛ اما سوال اینجاست که این ساختار چگونه می‌تواند عایق باشد؟

وجود چندلایه شیشه و همچنین ایجاد خلا بین شیشه‌ها و بعد تزریق گاز آرگون در این فضا به ایجاد این عایق کمک ویژه‌ای می‌کند. از طرفی دیگر وجود زهوارهایی که در ساختار دروپنجره‌های یوپی‌وی‌سی است تاثیر بسیار ویژه‌ای بر تقویت این خصوصیت دارد. خود پروفیل یوپی‌وی‌سی نیز رسانایی برای گرما محسوب نمی‌شود و از این لحاظ دارای اهمیت است؛ بنابراین این محصول می‌تواند نقش پررنگی در جلوگیری از اتلاف سرمایه و از بین ‌رفتن آرامش شما داشته باشد.

منظور از به‌صرفه بودن این محصول فقط قیمت پنجره دوجداره نیست. بلکه تاثیراتی که در صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌های جانبی دارد و همچنین عدم نیاز به تعویض دروپنجره‌ها در زمانی نزدیک ازجمله مزایای این محصول است. ازیک‌طرف قیمت پنجره دوجداره به‌صرفه است و از طرفی دیگر این محصول به‌واسطه‌ قابل بازیافت بودن پروفیل که شرایط بازگشت دوباره‌ پروفیل به صنعت را فراهم می‌کند باعث محبوبیت آن خواهد بود. این امر باعث می‌شود تا هم در هزینه‌های مربوط به تولید پروفیل برای مصارف مختلف صرفه‌جویی شود و هم آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد شود.


ثبت نظر

ارسال