دستیابی به فناوری ساخت گلخانه‌های مدرن در آلومینیوم حکمتی

پنجره‌ایرانیان؛ مجتمع آلومینیوم حکمتی با دستیابی به فناوری ساخت گلخانه‌های آلومینیومی و شیشه‌ای مدرن و بومی‌سازی آن، کشورمان را از واردات تجهیزات این نوع گلخانه‌ها بی‌نیاز کردند.
  • دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت 12:34

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک واحد تولید پروفیل‌های آلومینیومی در تبریز موفق شد با طراحی و اجرای سازه‌های آلومینیومی با کیفیت برتر زمینه را برای جلوگیری از واردات این نوع گلخانه‌ها که پیش‌ازاین از کشور‌های اروپایی ازجمله هلند وارد کشور می‌شد، فراهم کند.

مدیرعامل واحد تولید پروفیل آلومینیوم حکمتی تبریز درباره ویژگی پروفیل‌های تولیدشده گفت: تکنولوژی این سازه‌ها الگو گرفته از گلخانه‌های کشور هلند است که پوشش دیوارها و سقف آن به‌صورت شیشه دوجداره با گاز آرگون صورت می‌گیرد.

مجید حکمتی افزود: نمونه این نوع گلخانه‌ها در شهرستان اهر به مساحت ۳ هزار مترمربع آماده بهره‌برداری شده است که سازه‌های این نوع گلخانه‌ها شامل اسکلت اصلی و اتصالات از جنس فولاد گالوانیزه است ولی سازه تکمیلی شامل ناودان‌ها، دیوار و سقف از جنس آلومینیوم با طراحی نوین کار شده است.

به گفته او آب‌بندی و هوابندی دقیق با استفاده از فن‌آوری نوین در این نوع گلخانه‌ها از ویژگی‌ها دیگر این نوع گلخانه است.

مدیرعامل آلومینیوم حکمتی افزود: پایین بودن هزینه ساخت و نگهداری سازه‌های پروفیلی نسبت به نمونه خارجی، استحکام فوق‌العاده بالای سازه، جمع‌آوری تعریق داخل گلخانه، ضریب نوردهی بالا و تهویه گلخانه متناسب با نوع کشت از دیگر ویژگی‌ها این نوع گلخانه‌هاست.


ثبت نظر

ارسال